Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття та предмет науки державне та місцеве самоврядування в Україні

Місце державного будівництва та місцевого самоврядування у системі суспільних та юридичних наук

Методологічна основа науки державне будівництво та місцеве самоврядування

Система, джерела та функції науки державне будівництво та місцеве самоврядування

Поняття та предмет науки державне та місцеве самоврядування в Україні

ПЛАН

ЛЕКЦІЯ № 1. Загальна характеристика науки державне будівництво та місцеве самоврядування в Україні

 

Поняття державного будівництва і місцевого самоврядування виникло після проголошення Україною незалежності та здійснення активної розбудови державно-муніципального апарату пов’язаної із необхідністю здійснення публічної влади. Метою створення науки державного будівництва та місцевого самоврядування в Україні стала необхідність комплексного вивчення засад організації та діяльності органів публічної влади.

Державне будівництво та місцеве самоврядування не є галузевою юридичною або управлінською наукою. Це пов’язано з тим, що публічна влада здійснюється у всіх сферах життєдіяльності суспільства, а тому відносини, пов’язані з її організацією та здійсненням, не можуть складати самостійного предмета правового регулювання. Крім того, слід зазначити, що далеко не всі організаційні-функціональні відносини публічного владарювання регулюються нормами права. Окремі з них регламентуються звичаями, традиціями, нормами моралі, корпоративними нормами та іншими соціальними регуляторами. Тому предмет державного будівництва і самоврядування виходить за межі сфери дії права та охоплює комплекс знань не лише юридичною науки та наук про управління, а й загальносуспільних наук: політології, економічної теорії, соціології, філософії, психології тощо.

Тому державне будівництво і місцеве самоврядування, слід розуміти, як комплексну суспільно-правову науку, яка являє собою сукупність систематизованих знань та поглядів про організацію та діяльність органів публічної влади.

У відповідності до запропонованого визначення під предметом даної науки доцільно розуміти різноманітні суспільні відносини, які складаються у процесі організації та діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, а також загальнотеоретичні погляди на дану проблематику.

До основних структурних елементів предмету науки державне будівництво та місцеве самоврядування відносять суспільні відносини та погляди науковців пов’язані з:

1. побудовою системи органів державної влади і місцевого самоврядування, виділенням видів органів публічної влади, визначенням місця кожного органу у загальній системі публічної влади, а також взаємозв’язки цих органів між собою;

2. визначенням основоположних засад та ідей організації та діяльності органів публічної влади, тобто принципів, що покладено в основу їх функціонування;

3. здійсненням функцій органів державної влади і місцевого самоврядування як основних напрямків їх діяльності;

4. встановленням компетенції органів публічної влади, яка визначає їх коло повноважень, питання стосовно вирішення яких ці повноваження реалізуються та ролі кожного з органів публічної влади у безпосередньому розв’язанні даних питань;

5. дослідженням природи територіальної, правової та матеріально-фінансової основи організації та діяльності органів публічної влади;

6. побудовою внутрішньоорганізаційних структурних зв’язків органів державної влади і місцевого самоврядування та поділом органів публічної влади на складові частини;

7. здісненням діяльності, що має зовнішній владний прояв та її організаційно-правові засади пов’язані з реалізацією визначеної компетенції органів публічної влади (форми діяльності);

8. способами та засобами здійснення владної діяльності органів публічної влади (методи діяльності).

Таким чином, наука державне будівництво і місцев самоврядування – це сукупність науково обґрунтованих ідей, поглядів, уявлень, концепцій та доктрин про організацію та діяльність органів публічної влади, а основним предметом її вивчення є динамічно-функціональні аспекти існування публічної влади та її суб’єктів.

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  4. А/. Поняття про судовий процес.
  5. Абетково-предметний покажчик
  6. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  7. АГД як галузь економічної науки
  8. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  9. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  10. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  11. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  12. Адміністративне право і державне управління.




Переглядів: 1592

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Офсетний друк | Система, джерела та функції науки державне будівництво та місцеве самоврядування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.