Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПР як засіб протидії кризовим ситуаціям

Однією з функцій ПР є запобігання і подолання кри­зових ситуацій, які супроводжують різкий перехід соціального інституту, духовної, політичної, економіч­ної сфери суспільства з одного стану в інший, уникнен­ня гострого дефіциту необхідних ресурсів і можливо­стей, невідповідності між станом об’єкта системи і вимогами зовнішнього середовища. Кризові ситуації призводять до занепаду, ліквідації (самоліквідації) соціального, економічного, політичного суб’єкта або переходу його на якісно новий рівень розвитку, на якому відкриваються і стають досяжними абсолютно нові можливості. Вони можуть бути спричинені зміна­ми у довкіллі (повені, землетруси, пожежі, урагани), деструктивними техногенними процесами (аварії, ката­строфи), екологічним станом природного середовища (забруднення водойм, повітря, ґрунту, надмірні шуми тощо), різкими змінами в соціально-політичній сфері (соціальні, політичні конфлікти, різкі коливання кур­сів на біржах), реалізацією неякісних товарів (фальси­фікати, отруєні продукти), нечистоплотною конкурент­ною боротьбою, невдалими управлінсько-господарськими рішеннями, наслідками чого можуть бути банкрут­ства, ліквідації, продаж і злиття фірм (організацій), несподіване падіння ціни акцій, відставка відомих керівників, скорочення персоналу та ін. Кризи виникають і через конфлікт інтересів, розголо­шення конфіденційної інформації, корупцію, поширен­ня неправдивої інформації, протиправних дій керівників (неадекватне формулювання посадових обов’язків пра­цівників, зниження розмірів оплати, примушування під­писати неприйнятний контракт, незаконне звільнення). У стані кризи можуть опинитись як соціальні систе­ми, так і окремі індивіди. У цьому відчутну роль віді­грає людський фактор (емоції, психологічна сумісність, якості особистості та ін.).

Розвиток майже всіх кризових ситуацій відбувається за подібним сценарієм: загострення і поглиблення супе­речностей; передкриза; кульмінація; вихід із кризи. Ідентифікація, управління кризовими ситуація­ми, подолання їх є полем безпосередньої діяльності ПР-служб і ПР-фахівців. Та передусім вони повинні займатися попередженням кризових ситуацій, реалізуючи з цією метою відповідну систему заходів, яка охоплює:

1. Аналіз іміджу фірми (організації) шляхом з’я­сування думок про неї у представників різних верств су­спільства.

2. Розроблення разом із керівництвом стратегії про­тидії кризам, етапами якої є:

- аналіз технічних, економічних аспектів діяльно­сті фірми (організації);

- виявлення несприятливого впливу на стан фірми (організації) з боку партнерів і конкурентів;

- вироблення пропозицій, спрямованих на вирі­шення конкретних проблем;

- складання плану дій у разі виникнення неперед­бачених ситуацій;

- складання кошторису витрат, необхідних для реалізації запропонованих заходів.

 

3. Реалізацію ПР-програм через налагодження ко­мунікацій із загальними та ключовими аудиторіями.

Кризову ситуацію доцільно долати без зупинення основ­ної діяльності фірми (організації), від чого суттєво зале­жить ставлення до неї співробітників і сприйняття її у зовнішньому середовищі. У цьому процесі важливо, щоб за зв’язки з пресою, громадськістю відповідала конкрет­на особа, бажано із складу провідних керівників, повно­важення якої давали б змогу їй не лише транслювати чиїсь думки, а й оприлюднювати власний погляд на події, процеси, явища. Сферу компетенції такої особи доцільно заздалегідь передбачити. Подолання кризової ситуації неможливе без таких заходів: вироблення узгодженої політики залучених до цієї роботи осіб, структур, організацій, органів влади; консультації з юристами про різні аспекти подій; враху­вання правових норм, традицій і ментальності значу­щих, впливових аудиторій; вивчення і врахування думок громадськості; надання достовірної і відкритої інформації; створення належних умов для роботи жур­налістів і одержання ними інформації; функціонування надійних систем поширення інформації. Роботу щодо подолання кризи необхідно починати в момент її виникнення, оскільки запізніле або неефек­тивне інформування породжує чутки, різноманітні необ’єктивні версії, інтерпретації, які згодом доведеть­ся коментувати, спростовувати, що створюватиме до­даткові труднощі. Ефективні ПР-системи працюють на випередження, запобігання кризовим ситуаціям.

У кризових, конфліктних ситуаціях загострюються суперечності в поглядах, інтересах індивідів, груп, колективів, відбувається спотво­рене сприймання реалій, в якому домінують підо­зрілість, упередженість, рідко робляться об’єктивні вис­новки й ухвалюються обґрунтовані рішення. Для упра­вління ними ПР-служби і ПР-фахівці повинні дослідити джерела і причини їх виникнення, динаміку розвитку, передбачити ймовірні сценарії їх подальшого перебігу, з’ясувати сферу компромісу, в якій може відбутися зближення ділових позицій і послаблення радикалізму психологічних настанов сторін. На основі цього вони матимуть змогу обрати оптимальну тактику та інстру­менти протидії, нейтралізації кризи. Для цього важливо створити сприятливі зовнішні умови цієї діяльності, найсуттєвішими серед яких є:

- довірлива атмосфера. Створення її залежить від багатьох чинників, але особливо важливим є вибір надійного й авторитетного джерела інформації, якому максимально довіряли б ті, кому ця інформація адресована;

- кожне звернення повинне нести цінну і нову для одержувача інформацію. Для цього обирають такі теми, які можуть найкраще задовольнити його інтерес;

- чіткість і зрозумілість повідомлень. Звернення повинні мати просту форму, бути однаково зрозумілі для джерела та одержувача інформації;

- безперервність і системність повідомлень. Для належного сприйняття і переконливості значну інформацію необхідно послідовно подавати без помітних пауз у різних варіантах;

- оптимальний вибір каналів комунікації. Ними можуть бути як традиційні, так і спеціально створені комунікаційні канали;

- врахування інтересів, особливостей сприйняття аудиторії. Комунікація досягає максимальної ефективності, якщо вона не вимагає від одержувача особливих зусиль;

- орієнтація на діалог. Зусилля ПР-служб, поширювана ними чи з їх ініціативи інформація повинна максимально сприяти діалогу причетних до кризи осіб, груп тощо.

У кризових ситуаціях часто виникають різноманітні чутки, з’являються відомості, вірогідність яких не встановлена. Вони можуть стихійно народжуватися у певному середовищі, іноді їх спеціально поширюють конкуренти, недоброзичливці, противники (на війні) з метою дезінформації, нанесення збитків об’єкту чуток. Здебільшого вони відіграють руйнівну роль, оскільки навіть реалістична інформація з часом деформується під впливом безлічі факторів (індивідуальне розуміння проблеми, рівень освіченості, особливості пам’яті, здатність до сприйняття та інтерпретації інформації, особисті інтереси тощо). Найпродуктивнішим засобом у боротьбі з ними є своєчасне, вичерпне і точне інформування.

Загалом ПР-служби, ПР-фахівці, менеджмент повинні розглядати кризу як резерв для подальшого розвитку і нових успіхів, поштовх для розкриття і реалізації всіх ресурсів, можливостей фірми (організації).

Не раз доводиться переживати кризові ситуації, періоди кожній людині. Долання їх збагачує соціаль­ним досвідом, відкриває нові внутрішні ресурси, сприяє усвідомленню самоцінності, утвердженню поваги тих, з ким вона взаємодіє. Для мінімізації, оптимізації криз необхідно вміти прогнозувати умови, які їх породжу­ють, запобігати їм.

 


Читайте також:

  1. Аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства як методична основа діагностики його спроможності протидіяти кризовим явищам та ліквідувати їх наслідки
  2. Бази даних як засіб зберігання й обробки інформації
  3. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  4. Болонська конвенція як засіб створення зони європейської вищої освіти.
  5. Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти
  6. Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти країн Європи.
  7. Болонський процесс як засіб інтеграції у вищу освіту європейських країн.
  8. Взаємодія слідчих та оперативних працівників податкової міліції ДПС України у протидії легалізації (відмивання) злочинних доходів
  9. Втома породжує у працівника стан, який призводить до помилок в роботі, небезпечним ситуаціям і нещасним випадкам.
  10. Дискусія — засіб навчання та вирішення економічних проблем
  11. Діагностика як засіб організації роботи з персоналом
  12. Досвід Росії в протидії легалізації незаконних доходів




Переглядів: 624

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПР у системі маркетингу | Історія соціального захисту в Україні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.