Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організаційна діяльність.

ТЕМА 5. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС

План

1. Організаційна діяльність.

2. Система управління – кібернетичний підхід.

3. Принципи, методи і оптимізація управління.

Організаційна діяльність(ОД)– це створення або вдосконалення механізма управління відповідно цілям і задачам організаційних систем.

Організаційна діяльність аналогічна загальній функції управління «організація», що виконується обєктами і субєктами управління, які визначаються за їх відношенням до управлінських впливів.

Субєкторганізаційної діяльності є джерелом впливів на підлеглих по функціям організаційної діяльності. В межах своїх функцій він виконує процедури: приймає рішення, затверджує, організує виконання.

Обєкторганізаційної діяльності в межах доручених функцій виконує процедури: підготовку рішення і узгодження рішення або всі операції, що відносяться до цих процедур (отримати завдання або його сформулювати, здати виконану роботу замовнику або використати її у своїй організації тощо).

Функція «організація» є загальною функцією управління, вона входить до складу всіх конкретних взаємозалежних функцій управління (прогнозування, планування, активізація, координація, інформування, контроль). При великій трудомісткості її можна поділити на ряд підфункцій: прогнозування ОД, планування ОД, активізація ОД, координація ОД, інформування про ОД, контроль ОД.

Отже, субєктиорганізаційної діяльності виконують дії із набору функцій, підфункцій, процедур і операцій. Напр., «прийняття рішення про активізацію ОД робітників ДЕЗів щодо створення кондомінімумів». Прийняття рішення – це процедура; активізація ОД робітників ДЕЗів – це підфункція; створення – це загальна функція «організація», кондомінімуми – це продукція по конкретній функції «управління виробництвом».

Поняття «субєкт» і «обєкт» ОД є відносними, а не абсолютними. Нач. цеху є субєктом відносно робітника і обєктом відносно директора заводу.Робітники також можуть бути субєктом ОД у формі зборів акціонерів, лепутатів ВР тощо.

Усвідомлення кожною людиною своїх прав і обовязків яксубєкта і обєкта відносин гармонізує його діяльність.

Місія організації - головна, загальна ціль організації, яка визначає причину її існування, її організаційну діяльність.

Місія організації деталізує статус фірми і забез­печує напрям та орієнтири для визначення цілей та стратегій організаційної діяльності на різних організаційних рівнях.

Фор­мулювання місії повинно охоплювати наступне:

* Завдання фірми з точки зору її основних по­слуг та виробів, її основних ринків та основ­них технологій. Коротко кажучи, якою підпри­ємницькою діяльністю займається фірма.

* Зовнішнє середовище по відношенню до фірми, яке визначає робочі принципи фірми.

* Культура організації. Якого типу робочий клімат існує всередині фірми. Якого типу людей приваблює цей клімат.

Згідно з визначенням менеджменту всі зусилля організації мають бути спрямовані на досягнення цілей фірми. Той, хто хоче досягти мети, повинен її знати. Лише мистецтво вибору, формулювання правильної мети та процесу її реалізації, включа­ючи оцінку її досягнення, притаманне професій­ному керівнику.

«Хто не знає, куди направляється, дуже дивується, коли потрапляє не туди», - зазначав Марк Твен.

Керувати - це спонукати інших до досяг­нення ясної мети, а не примушувати інших роби­ти те, що вважаєш правильним.

Прикладом правильно сформульованої місії може слугувати формування місії одного з провідних банків США «Сан Бенкс»: «Місія компанії - забезпечення економічного розвитку та добробуту клієнтів, які обслуговуються компанією, шляхом надання громадянам і підприємствам якісних бан­ківських послуг таким чином і в такому обсязі, які відповідають високим професійним та етичним нормам, забезпечення справедливого та відповід­ного прибутку акціонерів компаній та справедли­вого ставлення до співробітників компанії».

Вироблені на основі місії, цілі організації є кри­терієм для всього наступного процесу прийняття управлінських рішень.

Якщо керівники не знають основної цілі, то вони не матимуть основи для вибору найкращої аль­тернативи.

Без визначення місії, як орієнтира, керівники мають приймати рішення на основі своїх індиві­дуальних цінностей. Чітке визначення цілей перед­бачає опис продукції ринків, розмір обороту, при­бутків тощо.

Цілі повинні відповідати таким вимогам:

1. Бути конкретними, результати їх здійснення повинні вимірюватись. Наприклад: збільшити частку ринку по продукту А на 10%, зменшити витрати на собівартість перевезень на 5%;

2. Мати чітко визначений горизонт плануван­ня. Згідно з горизонтом планування розрізняють довгострокові, тактичні та оперативні цілі;

3. Бути досяжними. Встановлення цілей, які не забезпечуються ресурсом організації, або здійснен­ня яких не відповідає зовнішнім умовам, може при­звести до катастрофічних наслідків. Наприклад, фірма «КСА» мало не збанкрутіла, коли намагала­ся стати основним виробником ЕОМ. Опинилась фірма в такому становищі внаслідок відсутності до­свіду, який дозволив би їй конкурувати з ІВМ.


Читайте також:

  1. VІ. План та організаційна структура заняття
  2. Аудиторська фірма — юридична особа, створена відповідно до законодавства, яка здійснює виключно аудиторську діяльність.
  3. ВИРОБНИЧО-ОРГАНІЗАЦІЙНА ТА ЕКОНОМІЧНА СТРУКТУРИЗАЦІЯ ПІДПРИЄМСТВА
  4. Дивізіональна організаційна структура управління
  5. Дивізіональна організаційна структура управління
  6. Дивізіональна організаційна структура, спрямована на споживача
  7. Дивізіонально-регіональна організаційна структура
  8. Дивізіонально-регіональна організаційна структура
  9. Експериментатор: його особистість і діяльність. Ефект Пігмаліона або Розенталя.
  10. Завдання, функції, організаційна структура контрольно-ревізійної служби
  11. ІІ. Організаційна структура процедури встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури та функції її учасників
  12. Інноваційно-інвестиційна діяльність. Суб’єкти інноваційно-інвестиційної діяльності.




Переглядів: 985

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Механізми регулювання в соціальних системах. | Кібернетичний підхід до управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.062 сек.