Процес управління організаційною культурою і шляхи її реформування
Гиртом Хофстідом був сформульований сучасний алгоритм управління організаційною культурою, основними етапами якого є:
1. діагностика корпоративної культури;
2. здійснення стратегічного вибору;
3. створення мережі лояльних "агентів" в організації;
4. розробка необхідних структурних змін;
5. розробка необхідних змін в організаційних процесах;
6.перегляд політики управління персоналом;
7.подальший моніторинг розвитку організаційної культуры|.
Едгар Шейн, зупиняючись на способах роботи та впливу на корпоративну культуру, розглянув механізми зміни культури відповідно до стадій розвитку організації. При цьому у Шейна процес зміни володіє властивістю кумулятивності, тобто на кожній подальшій стадії діють всі попередні механізми і додаються нові (таблиця. 9.2).