МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ФІЗІОЛОГІЧНІ ПОТРЕБИПОТРЕБИ У БЕЗПЕЦІ ПОТРЕБИ У НАЛЕЖНОСТІ ТА ЛЮБОВІ ПОТРЕБИ ПОВАГИ, ШАНУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНІ ПОТРЕБИ ЕСТЕТИЧНІ ПОТРЕБИ Гармонія, симетрія, порядок краса Знати, вміти, розуміти, досліджувати Компетентність, досягнення успіхів, схвалення, признання, авторитет Належність до суспільства, знаходитися поруч із людьми, бути визнаним та прийнятим до них Відчувати себе захищеним, позбутися страху, невдач, агресивності Голод, спрага, статевий потяг
ü _________________________ Мотив (від лат. moveo, movere – рухати, приводити в дію, штовхати) – _________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ü ____________________________ Інтерес (лат. interesse – бути всередені) – __________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Інтереси виникають на ґрунті потреб, але не зводяться до них. Потреба виражає необхідність, а інтерес завжди пов’язаний з особистою зацікавленістю об’єктом, із прагненням більше його пізнати, оволодіти ним. Інтерес може виявлятися в симпатії та прихильності до людини, у захопленні певною діяльністю, літературою, спортом, наукою.
Інтереси також поділяють на: - матеріальні (до їжі, одягу, різних речей); - духовні (до навчання, праці, спілкування).
Інтереси в процесі свого розвитку можуть перетворюватися у схильність. Їх розрізняють за змістом, глибиною та стійкістю.
За змістом інтереси характеризуються тими об’єктами, на які вони спрямовані (інтерес до музики, фізики тощо). Глибокий інтерес часто охоплює всю сферу особистості і означає бажання ґрунтовно вивчити чи пізнати об’єкт у всіх деталях, тонкощах і проявах. Результатом його є діяльність, яка викликає задоволення у людини. Поверхневий інтерес проявляється лише в загальному знайомстві з тим чи іншим предметом або явищем. Враховуючи часову характеристику, розрізняють стійкі і нестійкі інтереси. Стійкі інтереси зберігаються тривалий час, вони відіграють істотну роль у житті людини і є важливим компонентом спрямованості особистості, нестійкі швидко виникають і так само швидко зникають. Інтерес може стати найсильнішим мотивом діяльності людини. ü _______________________________ Переконаність особистості– ___________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. Формування переконань відбувається в процесі життя під впливом виховання, навчання і самовиховання, свідомої праці людини над собою.
Переконання як метод впливу на іншу людину через звернення до її свідомості, інтелекту широко використовується лікарями і має свої особливості. Передусім ми маємо закликати – переконуваного до його власного критичного судження. Щоб досягти мети, нам необхідно також надати йому інформацію, логічно впорядковану, яка може бути доведена і мати чіткі висновки. Але й цього для переконання не достатньо. Взагалі переконання та знання лише тоді й можна вважати істинними, коли вони злилися з почуттями і волею людини. Відсутність ясності, нещирість, неправда – головні недоліки, які стоять на перешкоді до досягнення мети в процесі переконання людей.
ü ___________________________________________ На основі інтересів, переконань людини складається власний ідеал, який є основним стимулом її самовдосконалювання та формування.
Ідеал– ______________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. Ідеали людей формуються під впливом суспільних умов життя, у процесі навчання та виховання. Виховання тих чи інших ідеалів залежить від вольових якостей особистості і соціального середовища. Як ідеали, так і деякі інші якості особистості можуть змінюватися з часом лише частково.
Вагомий вплив в розвитку та становленні особистості відіграють установки, які вони набувають в процесі реальності. Установка –__________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Соціальні установки формуються впродовж життя під впливом культурного середовища, виховання, на підставі власного досвіду, а також прочитаного чи почутого людиною. Установка до різних фактів життя може виявлятися у стандартизованих судженнях, некритично засвоєних людиною під час спілкування з іншими людьми, в упередженні, виокремленні того, що має для неї важливе життєве значення. Саме тому особистість може бачити в об’єктах та явищах життя те, що вона хоче бачити, а не те, що є насправді.
7. Природа психіки і предмет психологічної науки: історичні аспекти розвитку психології; рефлекторна природа психіки; основні форми прояву психіки (самостійна робота № 1) 8. Основні теорії особистості (самостійна робота № 2) 9. Свідоме та несвідоме. Самосвідомість особистості (самостійна робота № 3) 10. Розвиток і виховання особистості. Періодизація психічного розвитку та етапи життєвого шляху особистості (самостійна робота № 4) Література: 1. Вітенко І.С., Вітенко Т.І. Основи психології. – 2001. – С. 9-32; 33-58; 74-146. 2. Вітенко І.С. Загальна та медична психологія. – К., 1994. – С. 5-18; 55-87; 184-189; 217-229. 3. Основи загальної та медичної психології / За ред. І.С.Вітенка, О.С.Чабана. – 2003. – С.8-21; 30-40. 4. Немов Р.С. Психология: Учебник для студ. высш. пед. учеб. заведений: В 3 кн. – 4-е изд. – М.: ВЛАДОС, 2003. – Кн. 1: Общие основы психологии. – С. 8-25. 5. Психология: Учебник для вузов / Л.Д.Столяренко. – СПб: Лидер, 2004. – С. 15-35. 6. Психологія: Підручник/ Ю.Л.Трофімов. – К.: Либідь, 2003. – С. 12-71; 75-102; 114-122; 139-151; 482-486. 7. Максименко С.Д., Соловієнко В.О. Загальна психологія: Навч. посіб. – К., 2001. – С. 4-29. 8. Сергєєнкова О.П., Столярчук О.А., Коханова О.П., Пасєка О.В. Загальна психологія. Навч. Посіб. – К.: Центр учбової літератури. 2012. – С. 5-33; 161-183 9. Степанов О.М., Фіцула М.М. Основи психології і педагогіки. – К., 2006. – С. 11-48; 82-108
Читайте також:
|
||||||||
|