Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема злочину та кари в романі. Роль образу Соні Мармеладової.

Зміст і наслідки теорії Раскольникова

На думку Раскольникова, найбільше люди бояться :

«Цікаво чого вони найбільше бояться? Нового кроку, нового власного слова вони бояться…»

  Люди  
Нижчі (звичайні)       Власне люди
     
  Характерні риси  
         
Консервативні   Їх страчують   Руйнівники
покірні   Можуть вбивати   усталених традицій
      переступають закон
         
  Соціальна функція  
         
Господарство сучасного       Господарство майбутнього
     
  Історична функція  
         
Зберігають світ, примно-       Рухають світ уперед,
жують його чисельно       ведуть його "до мети"
     
    Мають право    
    на існування    

 

Ідея змусила Раскольникова пролити кров, переступити межу людського. Але врешті решт він дійшов висновку: «Хіба я стару вбив? Я себе вбив!» Пригадайте сон Раскольникова, в якому стара знову виявилася живою.

(Були часи, коли навіть злочинців не страчували вдруге, якщо страта чомусь не відбулась: обірвалась мотузка, куля лише поранила. У таких випадках вважалося, що сам Господь втрутився в людське правосуддя. Раскольников йде супротив Бога й уві сні знову вбиває свою жертву.

Висновок з теорії Раскольикова:

Заради щастя всього людства люди знищать один одного. Земля стане безлюдною пустелею.

Тож першопричини думок і вчинків Раскольникова, які спонукали його до злочину: Убозтво, несправедливість, приниженість, безвихідь.

6. Раскольников як хвороба міста. Кроки до вбивства.

«шлях злочину» Раскольникова

На згубний шлях героя наштовхнула його «теорія». Тому доречно розглянути коріння цієї теорії – ідеї” наполеонізму” і «надлюдини».

Крок перший. Вільна свідомість.

сон Раскольникова, у якому б’ють коня (в основі – особисті враження Достоєвського від сцени, яку він спостерігав у Тверській губернії. П’яний фельд’єгер б’є візника, а той у свою чергу, починає шмагати коней, які від жаху та болю несуться мов скажені. У чернетках «Злочину і кари» є такий запис: «Моя перша особиста образа – кінь, фельд’єгер»

розмова про Соню Мармеладову, почута Раскольниковим у трактирі.

Крок другий. Бажання змінити світ.

З цієї арифметики випливає наступний крок . Він детально продумує майбутній злочин тане сумнівається в правильності вибору.

(«Розум і воля залишалися при ньому, невід’ємно, у весь час виконання задуманого, лише з тієї причини, що задумане ним не злочин».)

Крок третій. Задум злочину.

Про що думав Раскольников, ідучи на злочин? Чому він убив Лизавету? Чи входило це до його планів?У якому стані перебував Раскольников, скоюючи злочин?

Крок четвертий. Злочин

Коли Раскольникова викликали до поліції вперше, він думав: «Увійду, стану навколішки і все розповім…»

У якому стані перебував Раскольников після вбивства? («…До того раптом спустіло його серце. Похмуре відчуття болісної самотності та відчуження…», «Він ніби ножицями відрізав себе від усього та всіх в цю хвилину».)

Крок п’ятий . Муки.

Чому Раскольников вирішив зізнатись у скоєному?

Як поводився Раскольников на суді? Як спочатку поводився Раскольников на каторзі?

Крок шостий. Кара.

Яких висновків дійшов Раскольников? Яким шляхом?

Крок сьомий. Каяття.

7. «Двійники» головного героя та його антиподи.

 

«Двійники» головного героя та його «антиподи» :

 
 

 


Соня, яка зазнала багато поневірянь і горя, виступає в романі головним опонентом Раскольникова. Це означає, що не тільки визначені нами чинники сприяли виникненню теорії Раскольникова. Пригадайте пушкінську фразу «Мы все глядим в наполеоны».

Так невже світом править нестримний людський потяг до влади і могутності?!

Це ж шлях у нікуди! У який бік треба йти людству? Як на казковому перехресті: праворуч підеш коня загубиш., ліворуч підеш…Ось тільки зворотного шляху немає. Життя триває. Але ми у змозі направити його в потрібне русло.

Яких героїв роману, за теорією Раскольникова, слід віднести до «тварей тремтячих», а яких до тих, хто «має право»? Яке протиріччя виникає при такому підході?

Слово «злочин» - означає чинити зло. Майже всі герої роману скоїли якесь зло, переступили певну межу. Заради чого вони це зробили?

 


Читайте також:

  1. Амністія являє собою повне або часткове звільнення від кримінальної відповідальності і покарання певної категорії осіб, винних у вчиненні злочину.
  2. В яких же випадках може мати місце опосередковане вико­нання злочину?
  3. Видами співучасників злочину, поряд із виконавцем, є організатор, підбурювач та пособник.
  4. Відмежування замаху на злочин від готування до злочину.
  5. Відмінність дійового каяття від добровільної відмови від доведення злочину до кінця.
  6. Відмінність злочину від інших правопорушень та аморальних проступків.
  7. Відносне знання – це знання, яке є в основному адекватним відображенням дійсності, відрізняється певною неповнотою збігу образу з об’єктом.
  8. Вчинення злочину групою осіб.
  9. Вчинення злочину за попередньою змовою групою осіб.
  10. Вчинення злочину організованою групою.
  11. Готування до злочину варто відрізняти від виявлення умислу.
  12. Діяльне каяття при вчиненні злочину.




Переглядів: 1352

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Патентна інформація та документація. | П’ятий закон (мовленнєвий) формує і розвиває вміння володіти мовленням (одягти свою думку в дієву словесну форму).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.034 сек.