МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ТЕМА № 6. Фізіологія центральних і периферичних ендокринних органів.Лекція МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ Закони грошового обігу. Кількість грошей, необхідних для обігу, тобто форми грошей, підпорядковуються особливим законам. Загальний закон кількості грошей в обігу з урахуванням перших 2 функцій грошей виражається формулою, в якій кількість грошей залежить від суми цін товарів (що, у свою чергу, визначається кількістю товарів і рівнем цін на кожний із них) і швидкості обміну однойменної грошової одиниці:
К = Ц / О,
де К – кількість грошей, необхідних для товарного обігу в певному році; Ц – сума цін товарів, що реалізуються у певному році; О – середнє число оборотів за рік грошової одиниці.
З розвитком функції грошей як засобу платежу ця формула набуває складнішого вигляду:
Кn = (СЦ – К + П – ВВ) / Шо,
де СЦ – сума товарних цін; К – сума цін товарів, проданих у кредит; П – сума платежів за борговими зобов’язаннями; ВВ – сума взаємопогашуваних безготівкових платежів; Шо – середня кількість оборотів грошової одиниці (як засобу обігу та платежу). Основними елементами закону грошового обігу є товарна маса, що перебуває в обігу, рівень цін товарів і швидкість обігу грошей.
Закон обігу паперових грошей – кількість грошей у сфері обігу повинна дорівнювати кількості золотих грошей, потрібних для нормального функціонування товарообороту. Цей закон діяв в умовах, коли в основі грошової вартості лежало золото.
Згідно із сучасною кількісною теорією грошей і цін, основоположником якої є американський економіст І. Фішер, кількість грошей в обігу визначається за формулою:
К = (P * Y) / V, де Р – абсолютний рівень цін; Y – реальний обсяг виробництва; V – швидкість обігу грошей.
Із сформульованих законів випливає дуже важливий принцип грошового обігу: у підтримці рівноваги в економіці, збалансованості попиту та пропозиції важливу роль відіграє грошова маса. Вона є сумою купівельних та платіжних засобів, що обслуговують господарський обіг і належать державі, фірмам та окремим особам.
ЗАПОРІЗЬКОГО державнОГО МЕДИЧНОГО університетУ Циклова комісія професійної та практичної підготовки (хірургічних дисциплін)
з навчальної дисципліни ФІЗІОЛОГІЯ
(2 год.)
Для студентів відділення «Сестринська справа»
Запоріжжя – 2012 Лекцію підготував:Складанна О.С. – викладач вищої кваліфікаційної категорії.
Схвалено на засідання циклової комісії _____________________. Протокол №___ від _______ 2012 року. ПЛАН ЛЕКЦІЇ:
1. Структурно-функціональна організація ендокринної системи. Ендокринні залози, їх види, гормони та значення. 2. Основні види та механізми дії гормонів. 3. Гіпотоламо-гіпофізарна система. Роль ліберинів і статинів. 4. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій. 5. Щитоподібна залоза, її гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій. 6. Прищитоподібні залози, їх гормони та функції, прояви гіпер- і гіпофункції. 7. Ендокринна функція підшлункової залози. Статеві залози, їх гормони. 8. Надниркові залози, їх гормони, функції.. Література: 1. Нормальна фізіологія / За ред. В.І. Філімонова. – К.: Здоров’я, 1994. – 608 с. 2. Фізіологія:Навч. посіб / За ред. В.Г. Шевчука. – Вінниця: Нова книга, 2005. 3. Філімонов В.І. Фізіологія людини у питаннях та відповідях: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. –Вінниця:Нова книга, 2009. – 488 с. 4. Філімонов В.І. Фізіологія людини: Підручник для мед. ВНЗ І–ІІІ рівнів акред. – К.: Медицина, 2011 – 488 с. Джерела мережі Інтернет: 1. Медицинский информационный портал – Електронний ресурс – Режим доступу: meduniver.com. 2. Медицинская информационная сеть – Електронний ресурс – Режим доступу: www.medicinform.net. Література для поглибленого вивчення: 1. Плахтій П.Д. Фізіологія людини. Обмін речовин і енергозабезпечення м’язової діяльності. – К.: Професіонал, 2006. – 464 с. 2. Плахтій П.Д. Фізіологія людини: Практикум для вищих навчальних закладів. – Кам’янець-Подільський, 2005. – 240 с. 3. Фізіологія людини. Вільям Ф. Ганонг / Пер. з англ. – Львів: БаК, 2002. – 784 с. 4. Физиология человека: в 3-х томах / Пер. с англ.; под ред. Р. Шмидта и Г. Тевса. – М.: Мир, 1996. 5. Чайченко Г.М., Цибенко В.О., Сокур В.Д. Фізіологія людини і тварин. – К.: Вища шк., 2003. Мета лекції: Дидактична: механізми регуляції усіх життєвих функцій організму прийнято ділити на нервові та гуморальні. Перші використовують для передачі і переробки інформації структури нервової системи та імпульси електричних потенціалів, другі – внутрішнє середовище організму й молекули хімічних речовин. Обидва механізми забезпечують єдину нейрогуморальну регуляцію функцій органів та їх систем. Виховна: показати необхідність знань теми для подальшого вивчення всіх клінічних дисциплін, розвити логічне мислення, вміння аналізувати. Читайте також:
|
||||||||
|