Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Запитання і завдання для самоперевірки

Загальні і граматичні особливості офіційно-ділового стилю мови

Стилі сучасної української мови

Зміни в українському правописі

Сучасна ділова українська мова

Виникнення української мови

СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРНА МОВА. СТИЛІ МОВИ

Список літератури

Контрольні питання

Рисунок 4.11 – Схема компенсаційного стабілізатора напруги

 

1) Дайте визначення стабілізатора постійної напруги.

2) Наведіть класифікацію.

3) Які основні параметри стабілізаторів постійної напруги?

4) Наведіть схему параметричного стабілізатора.

5) Опишіть принцип роботи стабілізатора.

6) Поясніть графо - аналітичний розрахунок стабілізатора.

7) Наведіть схему компенсаційного стабілізатора.

8) Яке призначення елементів схеми?

9) Опишіть принцип роботи схеми.

10) Який спосіб регулювання вихідної напруги?

 

 

1 Стахів П.Г., Коруд В.І., Гамала О.Є. Основи електроніки: функціональні елементи та їх застосування. Підручник для студентів не електротехнічних спеціальностей вищих навчальних закладів. – Львів: “Новий світ”; “Магнолія плюс”. – 2003. – 208 с.

2 Транзисторы для аппаратуры широкого применения: Справочник./Под ред. Б.Л. Перельмана, - М: Радио и связь, 1989.

3 Чураков А.Я. Електроніка. – Симферополь: “Таврида”, 1996. – 218 с.

 

1.1. Виникнення української мови

Мова кожного народу – явище давнє, її коріння сягають у далекі часи. Вона є наслідком матеріальної і духовної діяльності багатьох поколінь, а кожне створене слово – це зусилля людини проникнути в природу, у саму себе, увійти в чарівний і загадковий світ мови, мови до якої звертаються з молитвою К.Матрич

Мово! Присвятая Богородице мого народу!

З чорнозему, з любистку, з мўяти, рясту, євшан-зілля, З роси, з дніпровської води, від зорі і місяця народна.

Мово наша! Звонкова кринице на середохресній дорозі нашої долі.

Твої джерела бўють десь від магми, тому і вогненна така.

А вночі купаються в тобі ясні зорі, тому і ласкава така. Історія кожної мови тісно повўязана з історією народу, бо етична спільність тільки тоді стає нацією, коли має свою національну мову.

Шукаючи прадавні корені української мови треба памўятати слова Потебні, що “можна точно зареєструвати дату, годину і хвилину, коли яблуко впало з дерева, коли народилася дитина, але не можна визначити року, дня і години постання нової мови”.

Історія української мови – це не тільки мовні проблеми, лексичні відповідники в словўянських і несловўянських мовах, а і широке тло історії та долі українського народу. На мові можна простежити, як різні історичні умови, в яких опиналися українці, накладали відбиток на склад мови, але водночас варто відзначити, що впродовж віків зберігся і особливий світ власне українського бачення.

Тож розглянемо яке місце займає українська мова серед мов світу.

Українська мова належить до східнословўянської групи індоєвропейської сімўї мов.

Добра половина усього людства розмовляє на якій-небудь індоєвропейської мові. А усього у світі десь понад 100 (ста) мовних сімей, які поєднують близько 3000 мов. Наприклад:

- семито-хамитська сімўя;

- дравидська;

- уральська;

- тюркська;

- монгольська;

- австро азіатська;

- австронезійська і т.д.

Деякі з них зовсім маленькі, а ось індоєвропейська сімўя мов дуже велика.

Звичайно, нас з вами цікавить словўянська гілка.

Розглянемо дерево індоєвропейських мов:

італійська гілка – умбрська мова

оскська мова

романська гілка – латинь каталанська мова

испанська

молдавська

румунська

португальська

французька і т. д.

індо-іранська гілка

П К персидська мова урду курдська мова хінді осетинська мова і т. д.

санскрит і т. д.

Словўянськими мовами розмовляють понад 300 млн. осіб. Безпосередній предок сучасних словўянських мов - спільнословўянська (прасловўянська) мова у період розселення словўян (I тис.н.ери) почала розпадатися на окремі діалекти, з яких пізніше сформувалися окремі словўянські мови (13 літературних мов), що належать до трьох підгруп:

- східнославўянська група;

- західнословўянська група;

- південнословўянська група.

Українська мова – державна мова українців, нації, що мешкає на території України. Багато наших співвітчизників у різний час і з різних причин оселилися поза межами України, ця частина українців складає українську діаспору:

східна діаспора – Росія, Казахстан, Білорусь,

(близько 7млн осіб) Прибалтика, Молдова;

 

західна діаспора – країни Європи, Канада, США,

(близько 4млн осіб) Бразилія, Аргентина,

Австралія.

Тож тепер ми маємо уявлення про місце української мови серед інших мов світу. А зараз звернемось до питання, яке поставив у своїй монографії Григорій Півторак “Українці: звідки ми і наша мова”. Важливо памўятати, що у походженні української мови, як і будь-якої іншої, треба розрізняти її писемну історію, коли вона складалась як літературна мова, і дописемну, тобто в головах та діалектах, на базі яких пізніше утворилася літературна мова.

Так от, щодо походження української літературної мови то відомо, що її започаткував Іван Котляревский, який ввів до літератури колоритну, мелодійну народну розмовну мову. Основоположником став Тарас Шевченко, який з неперевершеною майстерністю розкрив красу і силу українського слова. Подальший розвиток української літературної мови повўязаний з творчістю Лесі Українки, Івана Франка.

Зовсім по-іншому складалася історія діалектичного мовлення.

З розпадом праіндоєвропейської спільності виділилася прасловўянська мовна єдність, яка розпалася приблизно у VIст. н. ери і десь у VII ст. Можна говорити про словўянські мовні групи:

- західнословўянська група;

- південнословўянська група;

- східнословўянська група.

У IX-XIII ст. східні словўяни мали могутню давньоруську державу – Київську Русь, що зумовила формування спільної мови східних словўян, яка дістала назву давньоруської мови.

Але через незгоди між київськими князями та руйнівні нападки завойовників держава розпалась і утворилися три народності: українська, російська, білоруська. А на ґрунті давньоруської мови після занепаду Київської Русі утворилися три споріднені мови: російська, українська, білоруська.

До території, де склалася українська народність, належали Київщина, Полтавщина, Волинь, Поділля, Буковина, Закарпаття. Більшість з них у середині XIV ст. були поділені між Литвою і Польщею, а з другої половини 16 ст. і Литва перейшла під владу Польщі

Після приєднання України до Росії (1654р.) Правобережна Україна, Західна Україна, Південна Україна залишилися під владою Польщі, а Східна Україна перейшла до Росії.

Тому формування мови української народності відбувалося у надзвичайно складних умовах. Тому у мовознавців різний погляд на проблему походження і формування української мови.

Плющ М.Я., Козачук Г.О. вважають, що формування української нації та української національної мови припадає на період 17-18 ст. , коли на зміну феодальному ладу прийшов капіталістичний, а завершується у другій половині 19 ст.

Григорій Півторак заперечує традиційне твердження про Київську Русь як спільноту для східноукраїнських народностей, а звідси і давньоруську мову, на базі якої виникли три мови. Він вважає, що рубіж XI – XII ст. можна умовна визнати початком самостійної історії української мови як мови українського народу.

Згідно з теорією Г. Шевельова, у розвитку української мови виділяються чотити періоди:

1. Протоукраїнська мова (VII – XI ст.)

2. Староукраїнська мова (XI – XIV ст.)

3. Середньоукраїнська мова (кін. XIV – поч. XVIII ст.)

4. Нова українська мова.

Ці гіпотези значною мірою розширюють і оновлюють погляд на історію української мови.

Народ народжується і розвивається разом із народженням і еволюцією своєї мови, тому проблема походження української мови – проблема не тільки лінгвістична, бо викликає зацікавленість баченням її місця серед інших мов світу, та свого буття.

 

Як гул століть, як шум віків,

Як бурі подих – рідна мова.

Вишневих ніжність пелюстків,

Неволі стогін, волі спів,

Життя духовного основа. ( М. Рильський)

Ось чим зўявляється для українців мова.


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аудит, його мета та завдання
  9. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  10. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  11. Безпека життєдіяльності людини – найважливіше завдання людської цивілізації
  12. Бесіда за запитаннями.




Переглядів: 829

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Педагогічна майстерність та її елементи | Запитання і завдання для самоперевірки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.