МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Психологічний клімат та міжособистісні відносини в команді.Тема №8. Психологічний клімат, згуртованість команди та успішність спортивної діяльності. Тема №7 Лідерство та його вплив на успішність діяльності спортивної команди.
І. Додаткові теоретичні питання для опрацювання: 1. Зробіть порівняльну характеристику ділових та емоційних лідерів. 2. Вкажіть на методики, за допомогою яких можна вивчати наявність лідерів в команді спортсменів. 3. Як відбувається становлення лідерства в підліткових спортивних командах? ІІ. Опрацювати першоджерела (конспект, тезиси): 1. Кучевский В.Б.Спортивные отношения и личность // Спорт и личность. –сборник статей. – М.: Физкультура и спорт. – 1975. С. 49-61. 2. Гончаров В.Д. Лидерство как феномен организации межличностного общения и групповой спортивной деятельности // Спорт и личность. –сборник статей. – М.: Физкультура и спорт. – 1975. С. 61- 79.
ІІІ. Як Ви прокоментуєте ці слова видатного спортсмена? Когда у чемпиона мира по шахматам А.Карпова спросили, как он относится к славе, не тяготит ли она его, он ответил: «Что скрывать, кому не приятно, когда тебя узнают, останавливают на улице, говорят добрые слова, поздравляют… На первых порах это было ещё приятно, но потом стало уже обременительным … Слава начинает иногда мешать, неплохо было бы от неё порой избавиться, но ведь избавиться можно, только начав проигрывать, а этого-то как раз и не хочется. Вот и получается замкнутый круг». ( Известия. 1974.26 ноября).
План. 1. Психологічний клімат та міжособистісні відносини в команді. 2. Згуртованість команди та ефективність спортивної діяльності. 3. Фактори, які впливають на згуртованість команди. 4. Психологічна сумісність. 5. Суперництво (конкуренція) та згуртованість в команді.
Емоційний стан команди, позитивні чи негативні міжособистісні відношення спортсменів, відсутність або наявність в команді конфліктів об’єднуються в таке поняття як психологічний клімат. Він складається із настрою кожного спортсмена та обумовлюється «взаємозараженням» спортсменів емоціями один одного. Але емоції – це одна сторона психологічного клімату. Інша, не менш важлива його сторона – моральні норми, цінності, які склалися в команді. Про психологічний клімат в команді свідчить не те, як команда реагує на перемоги, а те, як вона переживає поразки, чи знаходить вона в собі сили відверто та чесно обговорити їх причини, перебороти спад в грі. Велике значення у формуванні психологічного клімату команди має система міжособистісних відносин, які складаються між спортсменами в процесі їх діяльності та спілкування. В системі міжособистісних відношень прийнято виділяти ДІЛОВІ (або формальні) та ОСОБИСТІСН ( неформальні, емоційні). Ідеальним є спів падання позитивних відношень в команді і по діловим та особистісним сферам, проте, для успішного виступу команди це не є обов’язковим. Фактори, які впливають на виникнення напруженості та конфліктів в міжособистісних відношеннях: 1) недостатня згуртованість команди; 2) наявність несумісності на психофізіологічному, психологічному або соціально-психологічному рівні; 3) невідповідність кваліфікації спортсменів поставленим задачам; 4) присутність в команді спортсменів, у яких рівень домагань не відповідає їх можливостям; 5) наявність в команді спортсменів з високою агресивністю та високим рівнем домінування, які намагаються взяти на себе роль лідера; 6) розходження у окремих гравців самооцінки здібностей, з одного боку, і рівнем майстерності та оцінкою цих здібностей командою в цілому – з іншої; 7) зниження майстерності та самовіддачі у партнерів по команді в наслідок порушення ними тренувального режиму; 8) наявність прихованої конкуренції між граками за місце в основному складі; 9) наявність в команді «любимчиків» тренера; 10) нав’язування тренером ігрового стилю, який не відповідає нахилам та можливостям спортсменів; 11) неприйняття тренера як особистості і як спеціаліста; 12) невідповідність результатів виступу на змаганнях очікуванням команди; 13) наявність в команді угруповувань, які по-різному відносяться до настанов тренера, до нормативним вимогам.
Читайте також:
|
||||||||
|