МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ТЕМА №8. Судово-медична експертиза трупа.ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРОВЕДЕННЯ ЗАТВЕРДЖУЮ НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ВНУТРІШНІХ СПРАВ МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ Підполковник міліції Солодкий В. М. Та судової медицини КАФЕДРА КРИМІНАЛІСТИКИ ТА СУДОВОЇ МЕДИЦИНИ
Начальник кафедри криміналістики та судової медицини полковник міліції ________________ Весельський В. К. “__”_________________ 2012 року З навчальної дисципліни:“Судова медицина”Категорія слухачів:курсанти Навчальна мета: Ознайомити слухачів та курсантів з порядком і методикою огляду трупа на місці його виявлення при різних причинах смерті. Ознайомити слухачів та курсантів з правилами, порядком, особливостями і документацією судово-медичного дослідження трупа. Відпрацювати на трупі методику визначення часу настання смерті за трупними змінами. Поглибити знання по анатомії людини на трупі. Познайомитись із роботою Київського міського бюро судово-медичної експертизи. Виховна мета:сприяти формуванню професійних якостей спеціаліста правоохоронної сфери діяльності з розкриття та розслідування злочинів проти життя та здоров’я особи. Розвивальна мета:розвинути інтелектуальні здібності до аналізу вихідного матеріалу при розслідуванні злочинів проти життя та здоров’я особи. Обсяг навчального часу:4 години. Навчальне обладнання, ТЗН:засоби та обладнання відділу танатології Київського міського бюро СМЕ. Наочні засоби: об’єкти дослідження (трупи людей) Київського судово-медичного моргу. Міжпредметні та міждисциплінарні зв’язки:Забезпечуючі дисципліни: долікарська допомога, кримінальний процес, кримінальне право, кримінологія, криміналістика. Забезпечувані дисципліни: судова медицина, правові дисципліни, оперативно-розшукова діяльність. Навчальні питання: 1. Особливості зовнішнього огляду трупа і основні питання, які розв’язуються в процесі його проведення при різних видах смерті. 2. Правила і порядок судово-медичного дослідження трупа. 3. Додаткові дослідження, які проводяться при судово-медичному дослідженні трупа. 4. Документація судово-медичного дослідження трупа, порядок її складання та видачі. Література: 1. Бюлетень законодавства і юридичної практики України. – Київ: Юрінком Інтер. № 7/ 2002. Судові експертизи в Україні. Загальні положення. Організаційно-правові засади. Види експертиз. Участь експертів у виконавчому провадженні, 2002. 2. Витер В.И., Пермяков А.В. Судебно-медицинские аспекты скоропостижной смерти. – Ижевск, 2000. 3. Марчук А.І. Судова медицина. Курс лекцій. - К.: Генеза, 1997. 4. Наказ Міністерства охорони здоров'я України № 6 від 17 січня 1995 р. "Про розвиток та вдосконалення судово-медичної служби України". 5. Новиков П. И., Швед Е.Ф., Нацентов Е. О., Коршунов Н. В., Вавилов А. Ю. Моделирование процессов в судебно-медицинской диагностике давности наступления смерти // Монография. Челябинск–Ижевск, 2008. – 312 с. 6. Підручник із двох томів-«Судова медицина» та «Медичне законодавство: правова регламентація лікарської діяльності», створений колективом кафедри судової медицини НМУ ім. О.О. Богомольця під керівництвом та за редакцією завідувача кафедри, д.м.н., професора Б.В. Михайличенка. Відповідно до томів: Книга 1. - Київ. – ВСВ «Медицина», - 2011. – 447 с. та Книга 2 - Київ. – ВСВ «Медицина», - 2011. – 495 с. 7. Осмотр трупа на месте его обнаружения: Руководство для врачей. /Под ред. А.А. Матышева. - Л.: Медицина, 1989. 8. Современные возможности судебной экспертизы. Методические рекомендации для экспертов, следователей, судей. – М., 2000. 9. Судово-медична експертиза (Законодавче забезпечення та правила проведення експертиз): Навчальний посібник /Сервецький І.В., Кандиба С.В., Яковлєв С.В. – К., 1999. 10. Судова медицина: навчально-методичний посібник. – К.: МП “Леся”, 2001. 11. Судебная медицина: Атлас. Учебное пособие для студентов мед. вузов /Солохин А.А. и др. - М.: Медицина, 1998. 12. Судебно-медицинское исследование трупа. /Под ред. А.П. Громова и А.В. Капустина. - М.: Медицина, 1991. 13. Тагаев Н.Н. Вопросы, решаемые судебно-медицинским экспертом при осмотре места происшествия и проведения экспертиз / МВД Украины: Ун-т ВД (библиотечка следователя). – Х., 1994. 14. Тагаев Н.Н. Судебная медицина. Учебник для слушателей вузов МВД Украины. / Под ред. проф. О.М. Бандурки – Х.: Факт, 2003. Методичні поради з викладання теми: Заняття проводиться в декілька етапів. На першому етапі, який відноситься до огляду трупа на місці його виявлення, в розпорядження слухачів та курсантів надається по можливості побільше секційного матеріалу, який є в морзі до початку проведення заняття. Обумовивши, що детальний огляд і фіксація обстановки на місці події відноситься до компетенції криміналістики, акцентується увага на огляді і описанні самого трупа. Слухачі та курсанти самостійно вивчають і фіксують місце розташування трупа, його позу, положення кінцівок і окремих їх частин, загально-пізнавальні ознаки (стать, зріст, вік і т. ін.), стан і порядок окремих предметів одягу, локалізацію і характер на ній сторонніх ушкоджень. Особлива увага звертається на ранні трупні зміни (абсолютні ознаки смерті) - охолодження, висихання, трупні плями, трупне заклякання, на послідовне описання анатомічних областей, тілесних ушкоджень, їх характерних ознак і особливостей, які обумовлені якостями пошкожуючого знаряддя або ж зброї. Результати самостійної роботи слухачів та курсантів бажано оформити в письмовому вигляді (складання фрагменту протоколу) з їх обговоренням і аналізом конкретного випадку в кінці заняття. Другий етап - показовий судово-медичний розтин трупа. В результаті його проведення викладач знайомить з документацією розтину (постанова чи направлення правоохоронних органів, історією хвороби, іншими матеріалами, які поступили в морг до початку розтину трупа), показує порядок проведення зовнішнього дослідження трупа з поясненням його задач і основних анатомічних і топографічних областей тіла, пояснює методику огляду і описання трупних змін і тілесних ушкоджень. Потім викладач демонструє техніку розтину трупа з поясненням дій, які проводить, аналізом виявлених ушкоджень чи хворобливих змін, знайомить слухачів та курсантів з вилученням органів і тканин із трупа для лабораторних досліджень. Заняття закінчується аналізом конкретного випадку дослідження (експертизи) трупа, складанням необхідної судово-медичної документації і підведенням підсумків роботи. Тим не менше, якщо час, відведений на роботу в морзі (4 години), дозволяє викладачеві закінчити заняття демонстрацією експонатів судово-медичного музею, така можливість використовується. Це, по суті, третій етап практичного заняття, який припускає коротке знайомство з препаратами музею кафедри судової медицини Київського медичного університету, які містять різносторонню інформацію і дають наочне ознайомлення з тими хворобливими змінами і видами травми, які не могли бути продемонстровані в процесі розтину трупа в морзі. Читайте також:
|
||||||||
|