Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 3: Структура соціально-педагогічної технології

Тема 1. Зміст та завдання технологій соціально-педагогічної діяльності. Специфіка технологій соціально-педагогічної діяльності.

План

1.Технології соціально-педагогічної діяльності як галузь соціальних
технологій.

2. Структура технологічного процесу.

3. Основні етапи технологічного процесу.

4. Зміст технологій соціально-педагогічної діяльності.

 

''Через слабкий розвиток соціальних наук, людство до цих пір є безсилим у боротьбі з соціальними бідами і не уміє утилізувати соціально-психологічну енергію, найвищу із всіх видів енергій. Ми не вміємо дурного робити розумним, злодія - чесним, безвольового - вольовою істотою. Часто не знаємо, де "добро'", де "зло", а якщо і знаємо, то ще частіше не здатні боротись із "спокусами". Якщо біологічна медицина ще дуже далека від досконалості, то "соціально-педагогічна" медицина перебуває лише у зародковому стані. Тому не дивно, що наша боротьба з соціальними бідами наглядно ілюструє історію людської недалекості. Злочинців ми лікуємо ешафотом і тюрмами, психічно хворих - інтернатами, здатними здорового зробити ідіотом, але ніяк не навпаки; суспільні тривоги та хвилювання зцілюємо кулеметами, незнання - роками багатолітнього отупіння в класній кімнаті, голод - смертю, розпусту - будинками терпимості..."

П. Сорокін

Однією з форм швидкого реагування на кризові ситуації, інструментом впровадження соціальної політики виступає професійна соціально-педагогічна діяльність. Змістом її є надання допомоги людям, що потрапили у складну життєву ситуацію, шляхом діагностування їхніх проблем, прогнозування, посередництва, інформаційно-консультативної діяльності, прямої педагогічної і психологічної підтримки, яка стимулює власні сили клієнтів. Комплексність проблем соціально-педагогічної роботи, складність об'єктів і суб'єктів соціальних перетворень, необхідність при обмеженому об'ємі соціальних ресурсів одержання максимально значимого і ефективного результату — все це вимагає технологізації соціально-педагогічної роботи, а специфіка цього виду діяльності визначає характер тих технологій, які використовуються соціальними педагогами.

На сьогоднішній день існують два аспекти розуміння соціально-педагогічних технологій: по-перше, їх можна розуміти як способи застосування теоретичних висновків тієї чи іншої науки у розв'язанні практичних завдань; по-друге, під соціально-педагогічними технологіями розуміють сукупність прийомів, методів і впливів, які застосовуються для досягнення поставлених цілей в процесі соціального розвитку, для розв'язання тих чи інших соціальних проблем.

Розрізняють дві основні форми застосування соціально-педагогічних технологій:

1. створення програм, які містять засоби і способи діяльності;

2. здійснення діяльності, побудованої на основі таких програм. Виходячи з сказаного вище, можна дати таке визначення поняття "соціально-педагогічні технології":

Соціально-педагогічні технології - це способи діяльності соціального педагога на основі раціонального розподілу на прийоми і операції з їх наступною координацією, а також визначенням оптимальних засобів та методів їх виконання.

Іншими словами, соціально-педагогічна технологія - сукупність прийомів, методів та впливів, що використовуються соціальними педагогами з метою досягнення успіху у вирішенні соціальних проблем та забезпечення ефективності надання соціально-педагогічної допомоги населенню.

Термін "соціально-педагогічна технологія" з'явився порівняно недавно. Однак, це зовсім не означає, що соціально-педагогічні технології взагалі в країні не використовувались. В даному випадку можна відмітити той же феномен, що і в соціальній роботі: соціальною роботою, як професійною, так і непрофесійною займались, але називалась вона іншими термінами.

Технології, які застосовуються в соціально-педагогічній роботі, виступають у формі:

знань (наука);

знань та умінь (навчання);

знань, умінь, досвіду і практики (діяльність).

Діяльнісний підхід до трактування соціально-педагогічних технологій передбачає застосування їх у таких видах соціально-педагогічної роботи, як: вплив на процес соціалізації особистості, здійснення соціально-педагогічного контролю, соціально-педагогічна профілактика, терапія, реабілітація, соціально-педагогічне опікунство та посередництво.

Аналіз літератури з теорії і практики соціальної педагогіки дозволяє виділити наступні етапи використання соціальних технологій:

1. теоретичний, який передбачає обґрунтування мети і об'єкту технологічного впливу, виділення складових компонентів соціального процесу та з'ясування зв'язків між ними;

2. методичний, який пов'язаний з підбором методів та засобів впливу, збором та аналізом інформації, визначенням принципів перетворення результатів аналізу у висновки та рекомендації;

3. процедурний, що пов'язаний з практичною діяльністю по апробації розробленого алгоритму використання методів і засобів.

Таким чином, структура будь-якої технології в соціально-педагогічній

роботі визначається наявністю:

а) науково-обгрунтованої програми, згідно якої розв'язується дана
проблема;

б) заданого алгоритму як системи послідовних операцій на шляху
досягнення результату;

в) певного стандарту діяльності як критерію успішності.

Що стосується загального алгоритму вирішення соціально-педагогічної проблеми, то його можна подати у вигляді наступних схем:

 

 

 

№   Класифікаційна ознака Назва технології Додаткова характеристика
  Залежно від рівня суспільних відносин • макротехнології   • мезотехнології     • мікротехнології     • технології суспільства • технології рівня міста,населеного пункту • розраховані на невеликі людські спільноти
  За ступенем практичного втілення в організаційний процес ü інноваційні   ü конструкторські     ü традиційні ü майже не розроблені ü розроблені на рівні практичного застосування ü впроваджені в суспільну практику
За місцем експериментальної перевірки та апробації v кабінетні     v лабораторні   v польові v отримані на основі інформаційно- логічного аналізу v отримані в експериментальн их, штучно створених умовах v отримані в реальному, соціальному середовищі
Залежно від сфери докладання зусиль соціальних працівників Ø інформаційні Ø історичні Ø політичні Ø психологічні Ø педагогічні Ø адміністративно-управлінські Ø соціальної згоди    
За масштабністю соціальних операцій § глобальні   § регіональні     § локальні § застосовують у будь-яких людських спільнотах § застосовують тільки в умовах окремих регіонів § застосовуються з метою вирішення проблем обмеженого кола людей  
 

 

 

План:

1 .Структура та етапи соціально-педагогічної технології

2.Класифікація соціально-педагогічних технологій


Читайте також:

  1. D і 3D технології креслення в AutoCAD
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. OLAP-Технології
  4. PR-ІНСТРУМЕНТАРІЙ І МАНІПУЛЯТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ
  5. PR-технології у виборчій кампанії.
  6. PR-технології.
  7. VІ. План та організаційна структура заняття
  8. Web-технології
  9. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  10. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  11. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  12. Атомно-кристалічна структура металів




Переглядів: 1417

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Профілактичні дії | І.Структура соціально-педагогічної технології

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.