Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сутність і напрями державного регулювання оціночної діяльності

Основним нормативним документом, який регулює оцінку є Закон України « Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», а саме Розділ IV. Державне регулювання оціночної діяльності , Стаття 23. Зміст і напрями державного регулювання оціночної діяльності.

Відповідно до даного Закону:

Державне регулювання оціночної діяльності полягає в забезпеченні формування та розвитку інфраструктури оцінки майна в Україні, об'єктивності та законності її проведення, у тому числі відповідності оцінки майна нормативно-правовим актам з оцінки майна, впровадження в практику оціночної діяльності міжнародних норм та правил оцінки майна, забезпеченні суспільних інтересів у питаннях оцінки майна, створення конкурентного середовища серед суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання та навчальних закладів, що здійснюють професійну підготовку оцінювачів, проведення оцінки майна органами державної влади та органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства.

 

Основними напрямами державного регулювання оціночної діяльності є:

- контроль за дотриманням єдності нормативно-правового та організаційного забезпечення оцінки майна;

- забезпечення норм і рівня професійної підготовки оцінювачів та контроль за їх додержанням;

- контроль за виконанням оцінювачами та суб'єктами оціночної діяльності умов здійснення оціночної діяльності;

- організаційне забезпечення роботи Наглядової ради та Екзаменаційної комісії;

- видача кваліфікаційних свідоцтв та сертифікатів;

- визнання статусу саморегулівних організацій оцінювачів та контроль за додержанням ними правил громадського регулювання оцінки майна, визначених цим Законом, забезпечення їх широкого залучення до регулювання оціночної діяльності;

- контроль за додержанням законодавства суб'єктами оціночної діяльності та іншими суб'єктами під час проведення оцінки майна;

- сприяння встановленню єдиних норм та правил оцінки майна в Україні, що базуються на міжнародних нормах і правилах;

- ведення Державного реєстру оцінювачів та Державного реєстру суб'єктів оціночної діяльності;

- інші напрями діяльності для реалізації функцій державного регулювання оціночної діяльності.

Відповідно до змісту Закону (Стаття 24. Орган державної влади, який здійснює державне регулювання оціночної діяльності) Органом державної влади, який здійснює державне регулювання оціночної діяльності в Україні, є:

1.Фонд державного майна України.

2. Кабінет Міністрів України

3.Інші органи державної влади та органи місцевого самоврядування здійснюють свої повноваження в питаннях оцінки майна відповідно до законодавства.

ФДМУ входить до складу центральних органів виконавчої влади зі спеціальним статусом і здійснює визначені законом повноваження власника державного майна. Фонд підзвітний і під контрольований Верховній Раді України, його діяльність спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Голова Фонду призначається на посаду Верховною Радою України за поданням Премєр –міністра.

Систему органів ФДМУ становлять:

- Центральний апарат Фонду;

- Регіональні відділення;

- Фонд майна Автономної Республіки Крим;

- Представництва.

Фонд державного майна України забезпечує широке інформування суспільства з питань оціночної діяльності, стану та особливостей ціноутворення на майно та майнові права в Україні.

Кабінет Міністрів України в питаннях оціночної діяльності здійснює повноваження, визначені Конституцією України, Законом та іншими нормативно-0правовими актами.

Стаття 25. Відповідальність за порушення законодавства про оцінку майна, майнових прав та оціночну діяльність

Органи місцевого самоврядування зобов'язані дотримуватися вимог Закону в частині майна, майнових прав, що є у комунальній власності, в тому числі забезпечити єдність нормативно-правових вимог проведення оцінки зазначеного майна, передбачених цим Законом, сприяти створенню конкурентного середовища серед суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання.

Посадові особи, громадяни, юридичні особи, оцінювачі та суб'єкти оціночної діяльності, винні в порушенні законодавства про оціночну діяльність, несуть відповідальність згідно з цим та іншими законами.

(15 травня 2009 р. Блок Кирила Куликова подав на розгляд Верховної Ради законопроект "Про регулювання оціночної діяльності в Україні". Цей Закон визначає порядок правового регулювання оціночної діяльності в Україні.

Мета законопроекту – створити ефективні правові засади оціночної діяльності, забезпечити баланс державного та громадського регулювання та контролю, гармонізувати взаємодію державних органів, організацій оцінювачів та громадськості, зокрема за допомогою окремого центрального органу виконавчої влади. Зі слів автора: «На сьогодні функції державного регулювання оціночної діяльності розпорошені між Фондом держмайна та Держкомземом. Значна частина норм дублюється, інтереси громадян не враховуються, сфера діяльності корумпована. Значні недоліки притаманні діяльності Наглядових рад з питань оціночної діяльності, існуюча система підготовки оцінювачів є неефективною». Відповідно розділу 7. регулювання оціночної діяльності, Статті 36. Основні завдання регулювання у сфері оціночної діяльності. Основними завданнями регулювання у сфері оціночної діяльності є:

- забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, суб'єктами оціночної діяльності, оцінювачами, фізичними та юридичними особами законодавства у сфері оціночної діяльності;

- запобігання порушенням законодавства у сфері оціночної діяльності, своєчасне виявлення таких порушень та вжиття відповідних заходів щодо їх усунення;

- створення ефективних умов для оцінки інвестиційних вкладів;

- підтримка розвитку інфраструктури оцінки для стимулювання залучення інвестицій;

- створення ефективних механізмів функціонування ринку оціночної діяльності.)

 

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  6. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  7. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  8. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  9. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  10. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  11. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  12. Автоматизація метрологічної діяльності




Переглядів: 2733

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Об”єкти та суб’єкти оціночної діяльності | ТЕМА 3. СТАНДАРТИ ОЦІНОЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.