Назва методики/технології
| Суть методики/технології, ро'зробннкОї)
|
Оцінювання ступеня виразності психологічних рис особистості
| Методики ЕРО і ЕРІ Айзенка для оцінки нейротизму, екстра-інтраверсії і психотизму; методика діагностування рівня емоційного вигоряння В. В. Бойка
|
Діагностика станів і внутріособистісних конфліктів
| Методика оцінки емоційного стану Люшера; методики діагностики депресивних станів Зенге, В. А. Жмурова; методика «незакінчених пропозицій» Сакса і Леви
|
Рівень інтелектуальності, кмітливості
| Вербальний ІQ-тести Айзенка; ІQ-матриці Равена; тест Гілфорда; тест структури інтелекту Р. Амтхауера
|
Типологізація особистості
| Методика Юнга, індикатор тинів особистості Майєрс-Бригса, методика «будинків-дерев-людин» Дж. Бука; методики багатофакторного дослідження особистості Р. Кеттела; Мінесотський багатомірний особистісний перелік (ММРІ); методика особистісного диференціала НДІ ім. В. М. Бехтєрєва; методика «Чортова дюжина» визначення акцентуацій характеру Леон-гарда-Шмишека; методика визначення типу особистості Дж. Олдхема і Л. Морриса; методика С. Деллингер; методика експрес-діагнос-тики Т. В. Матолина; методика Айзенка; багаторівневий опитувальник А. Г. Маклакова і С. В. Чермяніна
|
Оцінювання характеристик темпераменту
| Методика Айзенка
|
Властивості нервової системи
| Експрес-діапюстика за психомоторними показниками Е. П. Ільїна
|
Оцінюванн самопочуття, стану здоров'я
| Гісенський опитувальник, самооцінка за Айзенком
|
Діагностика неврозного стану
| Методики експрес-діагностики неврозу К. Хска і X. Хесса, рівня невротизації Л. І. Вассермана
|
Домінуючі стратегії поводження
| Методика оцінки домінуючих способів захисту в спілкуванні В. В. Бойка; методика вивчення фрустраціональних реакцій С. Розенцвейга; тест «ділові ситуації» Н. Г. Хитрової; методика діагностики міжособистісних відносин Т. Ліри
|
Локус контролю
| Методика оцінки інтернальності або екстерна-льності індивіда, його локусу контролю Дж. Роттера; методика діагностики самоконтролю в спілкуванні М. Снайдера
|
Оцінювання властивостей реакції на зовнішні фактори
| Методика В. В. Бойка
|
Оцінювання стійкості і схильності до невизначеності
| Методика Михайлова-Карпова; методика діагностики ступеня готовності до ризику Шу-берта.
|
Оцінювання стресостійкості
| Методика Холмса і Раге; Торонська алексити-мічна шкала; методика «Прогноз» С.-Петербурзької Військово-медичної академії
|
Оцінювання рівня особистої тривожності
| Опитувальник Дж. Тейлора, методика Ч. Д. Спіл-берга і Ю. Л. Ханина
|
Оцінювання суб'єктивного відчуття самітності
| Методика Д. Рассела і М. Фергюсона
|
Оцінювання задоволеності
| Методика діагностування соціальної фрустированості Л. І. Вассермана
|
Агресивність
| Методики А. Басса й А. Дарки; А. Ассингера; методика оцінки конфліктності К. Томаса
|
Комунікабельність
| Методики В. В. Бойка діагностики комунікативної установки; діагностики «перешкод» у встановленні емоційного контакту
|
Чесність
| Методика Д. Марлоу і Д. Крауна
|
Організаторські здібності, чутливість до навколишнього
| Методика оцінювання емпативності А. Мехрабієна і Н. Енштейна; методика оцінювання емпатипатичних здібностей В. В. Бойка
|
Особистісна спрямованість
| Методика Б. Басса; методики діагностики мотивації на успіх і до уникнення невдач Т, Еверса; методика «Ціннісні орієнтації» М. Рокіча; методика діагностування установок у мотиваційно-потребнісній сфері 0. Ф. Потьомкіної
|
Профорієнтація
| Диференційно-діагностичний опитувальник Е. А. Клімова; таблиця Шульте; тест Лессона; комплексний ММРІ супертест загальної профорієнтації
|
Стосунки у групах
| Методика Дж. Морено; методики оцінювання психологічного клімату 0. С. Михалюка й А. Ю. Ша-літо; атмосфери в колективі А. Ф. Фідпера; методика Т. Ліри
|
Стиль керівництва
| Методика визначення стилю керівництва В. П. Захарова і А. Л. Журавльова)
|
Незважаючи на те, що описані вище традиційні форми збору інформації (анкетування, інтерв'ю) забезпечують доступ до великого обсягу інформації, додатково буває корисно і необхідно впроваджувати в практику більш активні методи інформаційного пошуку: рольові ігри, імітацію і спостереження за фахівцями в реальних умовах.