Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Структура й показники виробничої програми підприємства

Тема 4. ВИРОБНИЦТВО ПРОДУКЦІЇ

Контрольні запитання

1. Яку роль відіграє планування збуту продукції у системі планування діяльності підприємства?

2. Що таке план збуту продукції?

3. Охарактеризуйте етапи розробки плану збуту.

4. Що таке маркетингові дослідження ринку?

5. Які чинники впливають на збут продукції?

6. Яке значення планування у збільшенні збуту продукції?

7. Охарактеризуйте алгоритм планування збуту продукції.

8. Охарактеризуйте блок-схема дослідження ринку.

9. Які показники характеризують план збуту продукції? Назвіть методику їх розрахунку.

10. Як плануються витрати, пов'язані зі збутом продукції?

Найважливішим розділом тактичного плану підприємства є виробнича програма, або план виробництва й реалізації продукції.

Виробнича програма визначає необхідний обсяг виробництва продукції в плановому періоді, що відповідає по номенклатурі, асортименту і якісним вимогам плану продажу. Вона обумовлює завдання по запровадженню в дію нових виробничих потужностей, потребу в матеріально-сировинних ресурсах, чисельності персоналу, транспорті. Цей розділ плану тісно пов'язаний із планом праці й заробітної платі, планом витрат виробництва, прибутку й рентабельності, фінансовим планом.

Промислові підприємства формують виробничу програму на основі державного замовлення; замовлень споживачів; виявленого в процесі маркетингових досліджень (вивчення ринку споживчого попиту).

Виробнича програма складається із двох розділів: план виробництва продукції в натуральному (умовно-натуральному) виразі; план виробництва у вартісному виразі.


План виробництва продукції в натуральному виразі містить показники випуску продукції певної номенклатури, асортименту і якості виробів у фізичних одиницях. Для виміру обсягів виробництва в натуральному виразі використовують показники: штуки, тонни, квадратні, погонні й кубічні метри. На окремих підприємствах застосовуються подвійні вимірювання. Наприклад, виробництво тканин може плануватися в погонних і квадратних метрах; паперу - у тоннах і квадратних метрах; труб - у тоннах і погонних метрах. Застосування подвійних вимірів дозволяє в плані більш повно охарактеризувати фізичний обсяг виробництва й споживчі властивості продукції.

План виробництва продукції у вартісному виразі містить наступні показники: реалізована продукція (валовий доход); товарна продукція; валова продукція.

Основним вартісним показником цього розділу плану є реалізована продукція (валовий доход). Реалізованою вважають продукцію, оплачену покупцем або збутовою організацієй. її обсяг обчислюють як вартість призначених до поставки за планом, оплачених замовником готових виробів і напівфабрикатів власного виробництва, запасних частин усіх видів і призначень, товарів народного споживання, виконаних робіт і наданих послуг, реалізованих відповідно до господарських договорів із споживачами продукції або через власну збутову мережу.

Плановий обсяг реалізованої продукції р) у вартісному вираженні розраховуються за формулой:

, (4.1)

де ПТі - обсяг товарної продукції і-того виду в оптових цінах підприємства;

- зміна залишків готової продукції і-того виду на складі підприємства

на початок і кінець планованого періоду;

- зміна залишків готової продукції i-того виду відвантаженої, але не

оплаченої споживачем на початок і кінець планованого періоду;

п - кількість видів товарної продукції (і=1, 2, 3, ... n).

Реалізована продукція характеризує валовий доход підприємства в) уплановому періоді. Його визначають як добуток ціни на кількість проданих одиниць виробів (послуг):

, (4.2)

де - валовий доход підприємства від реалізації і-го виду продукції;

- ціна одиниці і-го виду продукції (оптова, договірна);

- планований обсяг продажу і-го виду продукції (і = 1, 2, 3,..., п) у натуральному вираженні. Крім валового доходу в плані може також передбачатися середній доход. Це величина коштів, які одержує підприємство від продажу однієї одиниці продукції або послуги. Величина середнього доходу (Дс) визначають


відношенням загального виторгу від реалізації і-го виду продукції на кількість проданих одиниць виробів:

(4.3)

В умовах, коли в плановому періоді передбачається зміна відпускних цін, середній доход являє собою середню ціну, тобто ДСі =, а ДВі =Пі.

Тоеарна продукція включає вартість: запланованих до випуску готових виробів (прийнятих відділом технічного контролю, укомплектованих і зданих на склад готової продукції підприємства); напівфабрикатів, що комплектован! деталями і одиницями продукції, призначеною для реалізації на сторону за кооперованими поставками; для капітального ремонту, виконаного власними силами, а також виробів і запасних частин, виготовлених для капітального ремонту, капітального будівництва й власних непромислових господарств підприємства; інструментів і приладів для власного виробництва.

Товарну продукцію виражають у оптових цінах підприємства й у порівнянних цінах. Перші використовують для зв'язування плану виробництва з фінансовим планом; інші - для визначення темпів, динаміки й зміни структури виробництва.

Плановий обсяг товарної продукції Т) розраховують за формулой:

 

(4.4)

де АПі - план випуску і-го виду продукції в натуральному вираженні;

Ці - діюча оптова ціна і-го виду продукції;

п - кількість видів товарної продукції;

Уj- обсяг послуг і робіту j-го виду промислового характеру;

т - кількість видів робіт промислового характеру.

Товарну продукцію характеризує обсяг виробленої готової продукції. її використовують для розрахунку витрат на виробництво, фінансових результатів, рентабельності й інших показників ефективності виробництва.

Валова продукція включає вартість всієї зробленої продукції й виконаних робіт, у тому числі, незавершене виробництво. її оцінюють в порівнянних цінах. Обсяг валової продукції (Пв) розраховують за формулой:

ПВТ + (НК - НН)+(ІК - ІН), (4.5)

де НК, НН - залишки незавершеного виробництва у вартісному вираженні на кінець і початок планового періоду відповідно;

ІК, ІН - залишки інструментів і приладів власного виробництва на кінець і початок планового періоду.

Зміну залишків незавершеного виробництва в складі валової продукції планують при значному збільшенні обсягу виробництва в планованому періоді порівняно із звітним, знятті з виробництва окремих видів продукції, створенні заділу при переході на випуск нових виробів зі значною тривалістю виробничого циклу.


На підприємствах, де відсутній внутрішньогосподарський оборот і незавершене виробництво, наприклад у харчовій промисловості, валова продукція співпадає з товарною. Валову продукцію слід відрізняти від валового обороту, під яким розуміється сума вартості продукції всіх підрозділів. Показники товарної й валової продукції, хоча й одержали широке поширення в плануванні господарської діяльності підприємств, мають один загальний недолік. Вони не дають повної картини про власний внесок підприємства в кінцевий результат діяльності. Це пояснюється тим, що до їх складу включена вартість матеріальних витрат, яка досягає на деяких підприємствах 80-90 % розміру витрат. Більш об'єктивну картину про масштаби виробництва дають показники чистої й умовно-чистої продукції.

Чиста продукція характеризує знов створену на підприємстві вартість. До неї не входять витрати підприємства на придбання сировини, матеріалів, палива, енергії тощо, а також амортизаційні відрахування, які включають у склад собівартості продукції.

До складу чистої продукції включають витрати на оплату праці з нарахуваннями на заробітну плату й прибуток підприємства.

Плановий обсяг чистої продукції (ПЧ) розраховують за формулами:

ПЧ = ПР – МВ – Ва, (4.6)

ПЧ=ЗП + Пб, (4.7)

де МВ – матеріальні витрати, які включають у собівартість продукції;

Ва – амортизаційні відрахування на повне відновлення основних фондів;

ЗП – заробітна плата з нарахуваннями на неї;

Пб – прибуток від реалізації продукції.

Умовно-чиста продукція У) на відміну від чистої містить амортизацію:

Пу= ПР - МВ, (4.8)

Пу = ЗП + Пб + Ва. (4.9)

Показники чистої й умовно-чистої продукції служать для аналізу структури виробничої програми, планування фонду оплати праці.


Читайте також:

  1. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. IV група- показники надійності підприємства
  4. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  5. VІ. План та організаційна структура заняття
  6. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  7. Абсолютні показники фінансової стійкості
  8. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  9. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  10. Автопідприємства вантажних автомобілів
  11. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  12. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства




Переглядів: 2450

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Планування збуту і контроль продукції | Оптимізація виробничої програми

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.