Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Планування прибутку

Прибуток - це частина заново створеної вартості й водночас показник ре­зультату фінансово-господарської діяльності підприємства. Узагальнюючими фінансовими показниками діяльності підприємства є валовий і чистий прибу-ток.

Валовий прибуток (збиток) розраховують як різницю між чистим дохо­дом (виручкою) від реалізації продукції (послуг) і собівартістю реалізованої продукції.

Чистий дохід (виручку) від реалізації продукції визначають вирахуван-ням з доходу (виручки) від реалізації продукції відповідних податків, зборів, знижок тощо (податок на додану вартість, акцизний збір, інші збори або подат-ки з обороту, інші вирахування з доходу - знижки, повернення продукції тощо).

Собівартість реалізованої продукції (послуг) - це виробнича собівартість продукції, яка містить:

• прямі матеріальні витрати;

• прямі витрати на оплату праці;

• інші прямі витрати;

• виробничі накладні витрати. Процедура розрахунку валового та чистого прибутку у плановому періоді

містить визначення таких складових:

• чистого доходу (виручки) від реалізації продукції, послуг;

• валового прибутку;

• фінансового результату від операційної діяльності;

• прибутку від звичайної діяльності до оподаткування;

• прибутку від звичайної діяльності;

• чистого прибутку в плановому періоді.

Фінансовий результат від операційної діяльності, тобто прибуток (зби-ток), визначають відрахуванням із валового прибутку адміністративних витрат, витрат на збут та інших операційних витрат.

Фінансовий результат, тобто прибуток (збиток) від звичайної діяль-ності до оподаткування складається з:

• фінансового результату від операційної діяльності;

• доходу від інвестиційної та фінансової діяльності за мінусом фінансо-вих витрат, від участі в капіталі та інших витрат.

Прибуток (збиток) від звичайної діяльностіобчислюють як різницю між прибутком до оподаткування й податком на прибуток.

Чистий прибуток - це прибуток від звичайної діяльності, а також ре­зультат від надзвичайної діяльності (події). Так визначають чистий прибуток фактично за певний період. Під час планування цього показника надзвичайні події, доходи та збитки від них не можна визначити, тому що невідомо, які по-


дії та коли вони відбудуться. Тому чистий прибуток плановий - це прибуток в основному від звичайної діяльності.

Плануючи прибуток, ураховують внутрішні й зовнішні умови діяльності підприємства, тобто зміни макроекономічних чинників (зміна законодавства, структури попиту, інфляції і та ін.).

Розрізняють пасивну й активну стадії складання плану прибутку. Розроб-лення плану прибутку з урахуванням корективів, що враховують зміни зовніш-ніх і внутрішніх умов, - це пасивна стадія планування. Активна стадія полягає у визначенні найбільшої прибутковості підприємства з урахуванням зовнішніх і внутрішніх змін. Активна стадія дає змогу збільшити прибуток, визначений у процесі пасивної стадії розроблення плану, завдяки пошуку й мобілізації резер-вів підвищення продуктивності праці, зниження окремих витрат на виробницт-во та реалізацію продукції, збільшення обсягів продажу продукції, частки при-бутку в ціні окремих виробів, якість яких перевищує якість аналогічної продук-ції конкурентів, і та ін.

Прогнозування, планування отримання прибутку підприємствами необхід-не для складання перспективних і поточних фінансових планів.

Існують такі методи планування операційного прибутку: прямий, за пока-зниками витрат на 1 грн продукції, економічний (аналітичний) метод. У процесі планування також визначаються: валовий прибуток, прибуток від операційної діяльності, прибуток від звичайної діяльності та чистий прибуток.

Прямий метод. Прибуток розраховують за окремими видами продукції, що виробляються й реалізуються, за такою формулою:

n

Пр = ∑Пі Ni , (11.1)

і=1

де Пр - прибуток від реалізації планового обсягу продукції, тис. грн;

n - кількість видів продукції;

Пі - прибуток від реалізації і-го виробу, який визначають відніманням від оптової ціни виробу його повної собівартості, тобто

Пі = Ці – Сі, (11.2)

де Ці - оптова ціна і-го виробу, грн;

Сі - повна собівартість і-го виробу в плановому періоді, грн;

Nі - кількість і-го виробу за виробничою програмою відповідного періоду. Прямий метод планування прибутку використовують на підприємствах масового й великосерійного виробництва, де є планові калькуляції собівартості виробів.


Читайте також:

  1. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  2. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  3. Аналіз використання прибутку та резервів його зростання
  4. Аналіз показників валового прибутку і собівартості реалізованої продукції
  5. Аналіз розподілу прибутку підприємства
  6. Аналіз розподілу прибутку.
  7. Аналіз розподілу чистого прибутку.
  8. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  9. Аналіз формування прибутку.
  10. Аналіз частки прибутку на покриття постійних витрат
  11. Аналіз чутливості прибутку
  12. Бар’єри стратегічного планування та заходи щодо їх подолання




Переглядів: 603

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 11. Фінансове планування і контроль на підприємстві | Тема 13. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ РОЗВИТОК 13.1. Планування технічного та організаційного розвитку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.