МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Витрати на навчання як прибуткове капіталовкладенняПро важливість професійного розвитку свідчить той факт, що більшість зарубіжних підприємств виділяють для цієї цілі 10 % фонду заробітної плати. Інвестиції в людський капітал — це вкладання, спрямовані на підвищення кваліфікації і здібностей персоналу, це витрати на освіту, здоров'я, на мобільність переміщення робочої сили з низькопродуктивних робочих місць до більш високопродуктивних. Капіталовкладення в персонал сприяють створенню сприятливого клімату в колективі, мотивують працівника до свого удосконалення і підвищують його відданість організації. Професійне навчання персоналу у ринкових умовах повинно носити безперервний характер і проводитися протягом усієї трудової діяльності. Підвищення важливості безперервного навчання персоналу підприємств обумовлюють наступні чинники: впровадження нових техніки, технологій, виробництво сучасних товарів, зростання комунікаційних можливостей, що створюють умови для ліквідації або зміни деяких видів робіт (у зв'язку з цим необхідна кваліфікація не може бути гарантована базовою освітою); високий рівень конкуренції на ринку; постійні і швидкі зміни в інформаційних технологіях, тощо. За сучасних умов витрати на навчання слід розглядати як прибуткові капіталовкладення, а відділи розвитку персоналу і навчальні центри підприємства - як підрозділи, що беруть участь у створенні прибутку. Мотивацією безперервного навчання в американських компаніях є зв'язок між результатами виробничої діяльності кожного працівника і наданням йому можливості для навчання. При цьому цінність працівника підприємства визначає обсяг коштів, що виділяються для підвищення його кваліфікації. Важливим аспектом навчання персоналу є визначення його цілей. Слід відзначити, що цілі навчання з точок зору роботодавця і працівників значно відрізняються. Так, з позиції підприємства-роботодавця цілями безперервного навчання є: • формування управлінського складу персоналу та кадрового резерву; • оволодіння умінням визначати, розуміти і вирішувати проблеми; • відтворення персоналу; • інтеграція персоналу; • гнучке формування кадрового потенціалу; • адаптація працівників до підприємства, структурного підрозділу, робочого місця; • впровадження інновацій. З позиції працівника цілями безперервного навчання є: • підтримка на відповідному рівні і підвищення професійної компетентності; • отримання професійних знань поза сферою професійної діяльності; • розвиток соціальної компетентності; • отримання професійних знань про діяльність контактних аудиторій підприємства; • розвиток здібностей в сфері планування і організації діяльності. В сучасних умовах навчання персоналу повинно набути системності, для чого доцільно керуватися наступними принципами: - узгодження цілей, форм і методів начання зі стадією життєвого циклу та стратегією розвитку підприємства; - забезпечення самостійності персоналу у виборі форм і методів навчання (директивне управління процесом навчання у підприємствах продемонструвало свою низьку ефективність); - узгодження навчання працівників як з їх персональними потребами, так і з потребами підприємства; - допомога працівникам у позитивному сприйнятті інновацій, пов′язаних з їх навчанням; - забезпечення поєднання набутого працівниками професійного досвіду із новими знаннями і навичками (наявні знання повинні бути основою для нових знань, що сформує синергетичний ефект); - вибір методів навчання у залежності від конкретної ситуації і можливостей підприємства (вибір методів навчання повинен залежати від такихчинників: цілі і задачі навчання, пряма і непряма його вартість, терміновість, склад учасників (їхня кваліфікація, мотивація, попередня підготовка), кваліфікація і компетентність викладачів); - формування відповідної мотивації персоналу (оскільки усвідомлення необхідності навчання є недостатнім); - забезпечення узгодження навчання та реальної практики (персонал повинен чітко усвідомлювати практичну значущість застосування і сфери використання отриманих знань та умінь); - орієнтація навчання на систематизацію наявних знань працівників; Таким чином, формування корпоративної системи навчання на основі сучасних принципів забезпечить як її ефективність, так і зростання конкурентоспроможності підприємства. Читайте також:
|
||||||||
|