МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||
Коучинг як новий стиль менеджменту персоналу, сутність та сенс коучингу
На початку дев'яностих років термін коучинг був введений в бізнес-термінологію Дж. Уітмором, англійською бізнесменом і консультантом. Завдяки його книзі «Коучинг» з’явився новий стиль менеджменту та управління персоналом. Варто зазначити, що немає однозначного трактування цієї категорії ні науковцями, ні практиками, що зумовлює потребу в дослідженні цієї категорії. Коучинг є досить поширеним за кордоном, тому, насамперед, проаналізуємо, що розуміють під коучингом зарубіжні науковці. Так, Дж. Уітмортрактуєкоучинг як "новий стиль управління людськими ресурсами, технології якого сприяють мобілізації внутрішніх можливостей і потенціалу працівників, постійному вдосконаленню професіоналізму та кваліфікації працівників, зростанню рівня їх конкурентоспроможності, забезпечують розвиток компетентності, спонукають до інноваційного підходу у виробничому процесі". Флегерті Дж. наводить таке визначення - "це щось більше, ніж просто партнерство, в основі якого підзвітність одного працівника перед іншим, що підтримує його у досягненні цілей, або застосування конкретних дисциплінарних дій, спрямованих на зміну небажаної поведінки". Міжнародна Федерація Коучингу визначає коучинг як безперервне співробітництво, яке допомагає досягнути реальних результатів в особистому та професійному житті. Результатом коучингу є поглиблення знань. Коучинг сприяє самовдосконаленню працівника. У роботі М. Нагари коучинг розглянуто як технологію управління не лише поточним рівнем конкурентоспроможності персоналу підприємства, але і його перспективною конкурентоспроможністю, оскільки він спрямований на мобілізацію внутрішніх ресурсів підприємства, розвиток необхідних здібностей і вмінь роботи з динамічно змінною інформацією, сприяє освоєнню передових стратегій отримання результату завдяки високій мотивації праці, створення атмосфери творчості та ініціативи, підвищення відповідальності за виконання завдань. В. Бережна під коучингом розуміє мотивацію і тренування особистості для набуття нових навичок та якостей. На практиці - це синтез методик індивідуального психологічного консультування, соціально-психологічного тренінгу та традиційного наставництва досвідчених спеціалістів над молодими працівниками. Отже, можемо констатувати, що переважно коучинг трактують як тренування та консультування працівників з метою максимальної реалізації їх потенціалу. Деколи коучинг застосовують у психології як метод психотренінгу. Підсумовуючи наведені визначення, можемо зазначити, що коучинг потрібно розуміти як діяльність, спрямовану на досягнення цілей та реалізацію стратегії. Коучинг спрямований на формування поведінки працівника таким чином, щоб максимально забезпечити самостійність та ефективність прийнятих ним рішень. Коучинг переважно проявляється у формі питань, а тому ми пропонуємо розглядати його як метод менеджменту. Узагальнюючи наведені трактування, пропонуємо коучинг розглядати як сукупність способів і прийомів впливу коучера на працівника з метою виявлення та максимальної реалізації його потенціалу. З метою розкриття основних завдань коучингу необхідно встановити основні функції, які він здійснює на підприємстві. Залежно від виду діяльності, кваліфікації працівників, особливостей галузі, цілей підприємства, коучинг може виконувати безліч функцій. Науковці розглядають різноманітні його можливості та характеристики у певному функціональному контексті. Зведену характеристику функцій коучингу представлено в табл. 2. Таблиця 2. Характеристика функцій коучингу
Таким чином, виконуючи перелічені функції, коучинг забезпечує високі стандарти виконання завдань; підтримує систему партисипативного управління; створює атмосферу, яка стимулює креативність, генерацію нових ідей; є надійним фундаментом корпоративної культури, оскільки проявляється через підтримку, співпрацю та партнерство; допомагає підприємству набути нових конкурентних переваг. Отже, сьогодні в більшості передових компаній коучинг є дієвою складовою концепції управління людськими ресурсами, оскільки застосовується у плануванні, відборі, адаптації, мотивації, навчанні та розвитку, атестації та оцінці персоналу. Сучасний менеджмент у вигляді коучингу - це погляд на персонал компанії як на величезний творчий потенціал. Кожен співробітник є унікальною творчою особистістю, здатною самостійно вирішити багато завдань, проявляти ініціативу, робити вибори, брати на себе відповідальність і приймати рішення. Спілкування організовується менеджером таким чином, що співробітники повністю усвідомлюють існуючі реалії, їх "плюси" і "мінуси", причому не тільки реалії зовнішнього світу, але і всередині самої людини, на цій основі підлеглі вибирають максимально ефективні шляхи вирішення і таким чином беруть на себе відповідальність за якісне виконання поставлених перед ними завдань. Нереалізований потенціал персоналу - це упущена вигода всієї компанії. А використаний - це нові досягнення та вершини. Головне в коучингу - підвищення усвідомленості кожної особистості з метою реалізації потенціалу всього персоналу. Коучинг для управлінця-це інструмент. В Україні він затребуваний, в першу чергу, при вирішенні таких груп завдань: • ефективне, системне планування і контроль процесів; • облік і розподіл часу, делегування; • управління комунікаціями; нарадами і переговорами; • стрес-менеджмент; • життєвий баланс. В Україні підготовкою фахівців з коучингу займаються такі всесвітньо відомі організації як Erickson University International, International Coach Academy і International academy transformational coaching and leadership. Їх навчальні програми сертифікуються і акредитуються відповідно до міжнародних стандартів. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||
|