Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Види адміністративних стягнень.

Адміністративна відповідальність – вид юридичної відповідальності громадян і посадових осіб, що полягає у застосуванні адміністративного стягнення до особи, яка вчинила адміністративне правопорушення.

Адміністративне стягнення – це міра адміністративної відповідальності, пов’язана з негативними для порушника наслідками майнового, морального чи особистого характеру. Ст.24 КпАП називає сім видів адміністративних стягнень.

Попередження вважається адміністративним стягненням у тому випадку, коли воно виноситься в письмовій формі або фіксується іншим встановленим способом. Дане стягнення застосовується при мало значущості порушення, має характер морального осуду правопорушника, є офіційним застереженням особи від адміністративного правопорушення.

Адміністративний штраф – це майнове стягнення, яке полягає у вилученні у правопорушника певної грошової суми на користь держави (воно не має компенсаційного характеру). Розміри штрафів встановлюються законом в неоподатковуваних мінімумах доходів громадян.

КпАП України передбачає накладення штрафів лише на фізичних осіб (громадян і посадових осіб). Проте останнім часом окремими законами України відповідальність у вигляді штрафу встановлена і для юридичних осіб (наприклад, ЗУ “Про пожежну безпеку”), хоча сам механізм накладення штрафів на юридичних осіб цими законами ще врегульований недостатньо.

Оплатне вилучення предмета полягає в тому, що предмет, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об¢єктом адміністративного правопорушення примусово вилучається і реалізується, а виручена сума, з відрахуванням витрат на реалізацію вилученого предмета, передається колишньому власникові. Застосовується, наприклад, за порушення громадянами правил зберігання або перевезення мисливської зброї.

Конфіскація – це примусове безоплатне вилучення майна у власність держави. Конфіскованим може бути предмет, який став знаряддям або безпосереднім об’єктом адміністративного правопорушення, а також гроші, одержані внаслідок правопорушення. Конфіскованим може бути, як правило, предмет, який перебуває в особистій власності (предмети контрабанди конфіскуються незалежно від того, чи встановлений їх власник).

Позбавлення спеціального права, наданого даному громадянинові, застосовується за грубе або систематичне порушення порядку користування цим правом на строк до 3 років (наприклад, права управління транспортним засобом, права полювання тощо).

Виправні роботи як вид адміністративного стягнення полягають у тому, що порушник строком до 2-х місяців відбуває виправні роботи за місцем постійної роботи і з його заробітку в доход держави вираховується до 20%. Призначаються за рішенням суду, наприклад, за дрібне хуліганство, дрібну крадіжку тощо.

Адміністративний арешт – це короткотермінове (до 15 діб) позбавлення порушника волі з використанням його на фізичних роботах без оплати, яке призначається судом у виняткових випадках (наприклад, за дрібне хуліганство, прояв неповаги до суду та ін.). Адміністративний арешт не може бути застосований до неповнолітніх, вагітних жінок, жінок, які мають дітей віком до 12 років, інвалідів І і ІІ груп.

Оплатне вилучення і конфіскація предметів можуть застосовуватись і як основні, і як додаткові стягнення, а всі інші стягнення – тільки як основні.

КпАП передбачає можливість застосування до іноземних громадян і осіб без громадянства адміністративного видворення за межі України.

КпАП передбачає для неповнолітніх більш м¢який порівняно з дорослими режим застосування адміністративних стягнень. До неповнолітніх віком від 16 до 18 років за вчинення адміністративного правопорушення можуть бути застосовані такі заходи впливу:

1) зобов’язання публічно або в іншій формі попросити вибачення у потерпілого;

2) застереження;

3) догана або сувора догана;

4) передача неповнолітнього під нагляд батькам чи особам, які їх замінюють, або під нагляд педагогічного чи трудового колективу за їх згодою, а також окремим громадянам на їх прохання.

На загальних підставах особи віком від 16 до 18 років несуть відповідальність, згідно ст.13 КпАП, наприклад, за дрібну крадіжку, порушення правил дорожнього руху тощо. Справи про адміністративні правопорушення, вчинені неповнолітніми, розглядаються суддями районних (міських) судів.

 


Читайте також:

  1. Адміністративна відповідальність. Види адміністративних стягнень.
  2. Архіви адміністративних та судових установ Правобережної України
  3. Види адміністративних послуг
  4. Види адміністративних правовідносин.
  5. Види адміністративних правопорушень.
  6. Види адміністративних стягнень
  7. Види адміністративних стягнень
  8. Види адміністративних стягнень.
  9. Види складів адміністративних правопорушень
  10. Виконання постанов про накладення адміністративних стягнень
  11. Вимоги, яким мають відповідати судові рішення адміністративних судів




Переглядів: 1037

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Адміністративне правопорушення. | Порядок притягнення до адміністративної відповідальності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.112 сек.