МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||
ВИЗНАЧЕННЯ ШВИДКОСТЕЙ ЛАНОКЛекція 4. Тема 2.2. Планом швидкостей механізму називається векторна діаграма, на якій зображені у вигляді відрізків вектори, однакові по модулю і напрямку з швидкостями різних точок ланок механізму в даний момент часу. Побудова планів швидкостей проводиться на основі послідовного складання векторних рівнянь для всіх груп, що входять до складу механізму, починаючи із ведучої ланки. Спочатку потрібно вибрати загальну для двох ланок точку та записати для неї два рівняння для визначення її швидкості. Для визначення повної картини швидкостей будь-якої ланки, що входить у групу, досить знати лінійну швидкість двох точок цієї ланки або лінійну швидкість однієї точки й кутову швидкість ланки. У методі планів швидкостей і прискорень використовується теорема про складний рух твердого тіла, який можна представити як суму переносного та відносного руху (рис.2.3 а). Переносний рух - рух рухомої системи відліку (рис. 2.3.а) відносно нерухомої системи відліку (рис. 2.3.а). Відносний рух – рух матеріальної точки відносно рухомої системи відліку (на рис.2.3 а, рух точки А відносно системи координат ). У будь-який момент часу можна знайти точку, жорстко пов'язану з тілом, швидкість якої дорівнює нулю. Це миттєвий центр обертання тіла або полюс (рис. 2.3.б). Якщо тіло рухається поступально то миттєвий центр обертання лежить на . Відносно цієї точки в даний момент часу тіло здійснює обертовий рух зі швидкістю .
Перенесемо вектори абсолютних швидкостей та в точку -полюс плану швидкостей (рис. 2.3 в). Одержимо план швидкості відрізка АВ у масштабі:
Для визначення швидкості точки С можна записати наступну систему: . Припустимо, що ця швидкість відома, тоді . З іншого боку ; ; або . З'єднані між собою кінці векторів абсолютних швидкостей утворюють фігуру, подібну до ланки та повернену до неї на кут .
Властивості планів швидкостей: 1. Вектори, які виходять із полюса, є абсолютними швидкостями. 2. Напрямок вектора - завжди від полюса. 3. На кінці вектора завжди точка, що відповідає швидкості точки ланки або кінематичної пари. 4. Вектори на планах швидкостей, які не проходять через полюс, є відносними швидкостями. 5. Напрямок відносних швидкостей на плані завжди від другого індексу до першого.
Приклад побудови плана швидкостей (рис.2.4). У довільній точці вибираємо полюс . Цій точці відповідають кінематичні пари з нульовою швидкістю , і направляюча повзуна . Таким чином, для точки можна записати рівняння , де - швидкість точки , а - швидкість точки відносно точки . У такий спосіб , вектор направлений по дотичній до траєкторії руху точки , тобто перпендикулярно , у бік обертання кривошипа. При цьому кутова швидкість кривошипа визначається згідно залежності: , [c-1] де - частота обертання кривошипа [хв-1]. Виходячи з вище сказаного, на плані швидкостей (рис. 1.2) будуємо пряму і на ній у масштабі відкладаємо точку (, - масштабний коефіцієнт плану швидкостей), що відповідає швидкості точки . Для визначення швидкості точки можна записати наступну систему: , де - швидкість точки , - швидкість точки відносно , - швидкість точки відносно . Кутові швидкості коромисла і шатуна нам не відомі, але нам відомі напрямки і . Таким чином із полюса на плані швидкостей проводимо пряму , а із точки проводимо пряму . На перетині цих двох прямих лежить точка , що відповідає абсолютній швидкості точки . Використовуючи теорему подібності можна записати залежність: . Із полюса через точку проводимо відрізок . Точка на плані швидкостей відповідає швидкості точки на плані положення механізму. Повзун робить лінійне переміщення вздовж вертикальних нерухомих направляючих по осі, що проходить через точки і . Для швидкості можна записати векторне рівняння: , де - швидкість точки , - швидкість точки відносно . Із полюса проводимо вертикальну пряму, паралельну до , а з точки , на плані швидкостей, проводимо іншу пряму, перпендикулярну шатуну . На перетині цих прямих знаходиться точка, яка відповідає лінійній швидкості точки . А абсолютна величина , де - масштаб плану швидкостей.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||
|