МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Геометричний і структурний підходи
Будь-яке зображення, яке виникає в результаті|внаслідок| спостереження якого-небудь об'єкту в процесі навчання|навчання| або іспиту|екзамена|, можна представити|уявляти| у вигляді вектора, а значить і у вигляді точки деякого простору|простір-час| ознак. Якщо стверджується, що при показі зображень можливо однозначно віднести їх до одного з двох (або декілька) образів|зображень|, то тим самим стверджується, що в деякому просторі|простір-час| існує дві (або декілька) області, що не мають загальних|спільних| точок|точок|, і що зображення – точки|точки| з|із| цих областей. Кожній такій області можна дати назву, відповідну образу|зображенню|. Якщо зображення, що пред'являються, належать не двом, а більшому числу образів|зображень|, то задачі|задача| полягає в побудові|шикуванні| по показаних в ході навчання|навчання| точках|точках| поверхні, що розділяє всі області, відповідні цим образам|зображенням|, один від одного. Такого роду задачі можуть бути вирішені, наприклад, шляхом побудови|шикування| функції, що приймає над крапками|точками| кожній з областей однакове значення, а над крапками|точками| з|із| різних областей значення цієї функції має бути різне.
На перший погляд здається|видається|, що знання всього лише|усього лише| деякої кількості точок|точок| з|із| області є недостатнім, аби|щоб| відокремити|відділити| всю область. Дійсно, можна вказати незліченну кількість різних областей, які містять|утримують| ці точки|точки|, і як би не була побудована|спорудити| по ним поверхня, що виділяє область, завжди можна вказати іншу область, яка пересікає|перетинає| поверхню і в той же час|разом з тим| містить|утримує| показані точки|точки|. Проте|однак| відомо, що задачі|задача| про наближення функції за інформацією про неї в обмеженій множині точок|точок| є істотно|суттєвий| вужчою, ніж вся множина|множина|, на якій функція задана, є звичайним|звичним| математичним задачею|задачею| про апроксимацію функцій. Зрозуміло, вирішення таких завдань|задач| вимагає введення|вступу| певних обмежень на класи даних функцій, а вибір цих обмежень залежить від характеру інформації, яку може додати|добавляти| вчитель|учитель| в процесі навчання|навчання|. Однією з таких підказок є гіпотеза про компактність образів|зображень|. Інтуїтивно ясно, що апроксимація розділяючої функції буде задачею|задачею| тим більше легкою, ніж компактніші і ніж більш рознесені в просторі|простір-час| області, що підлягають розділенню|поділу|. Так, наприклад, у випадку, показаному на Рис. 2а|, розділення|поділ| свідомо простіше, ніж у випадку, показаному на Рис. 2б|. Дійсно, у випадку, представленому|зображати| на Рис. 2а|, області можуть бути розділені площиною, і навіть при великих погрішностях у визначенні розділяючої функції вона все ж |все же таки|продовжуватиме розділяти області. У випадку ж на Рис. 2б|, розділення|поділ| здійснюється хитромудрою поверхнею і навіть незначні відхилення в її формі наводять|приводять| до помилок розділення|поділу|. Саме це інтуїтивне уявлення про порівняно легко роздільних областях привело до гіпотези компактності. Разом з|поряд з| геометричною інтерпретацією проблеми навчання|навчання| розпізнаванню образів|зображень| існує і інший підхід, який називають структурним, або лінгвістичним. Пояснимо лінгвістичний підхід на прикладі|зразку| розпізнавання зорових зображень. Спочатку виділяється набір вихідних|початкових| понять – типових фрагментів, що зустрічаються на зображеннях, і характеристик взаємного розташування фрагментів – "зліва|ліворуч|", "знизу", "всередині|всередині|" і так далі. Ці вихідні|початкові| поняття утворюють словник, що дозволяє будувати різні логічні вислови|висловлювання|, інколи|іноді| їх називають припущеннями. Задача|задача| полягає в тому, аби|щоб| з|із| великої кількості висловів|висловлювань|, які могли б бути побудовані|спорудити| з використанням цих понять, відібрати найбільш істотні|суттєві| для даного конкретного випадку. Далі, переглядаючи|проглядати| кінцеве|скінченне| і по можливості невелике число об'єктів з|із| кожного образу|зображення|, потрібно побудувати|спорудити| опис цих образів|зображень|. Побудовані|спорудити| описи мають бути настільки|так| повними|цілковитими|, аби|щоб| вирішити питання про те, до якого образу|зображення| належить даний об'єкт. При реалізації лінгвістичного підходу виникають дві задачі|задачі|: задачі|задача| побудови|шикування| вихідного|початкового| словника, тобто набір типових фрагментів, і задачі|задача| побудови|шикування| правил опису з|із| елементів заданого словника. В рамках|у рамках| лінгвістичної інтерпретації проводиться аналогія між структурою зображень і синтаксисом мови|язика|. Прагнення до цієї аналогії було викликане|спричиняти| можливістю|спроможністю| використовувати апарат математичної лінгвістики, тобто методи за своєю природою є синтаксичними. Використання апарату математичної лінгвістики для опису структури зображень можна застосовувати лише|тільки| після того, як проведена сегментація зображень на складові частини, тобто вироблені слова для опису типових фрагментів і методи їх пошуку. Після|потім| попередньої роботи, що забезпечує виділення слів, виникають власне лінгвістичні задачі|задачі|, що складаються із завдань|задач| автоматичного граматичного розбору описів для розпізнавання зображень. При цьому виявляється самостійна область досліджень, яка вимагає не лише|не тільки| знання основ математичної лінгвістики, але і опанування прийомів, які розроблені спеціально для лінгвістичної обробки зображень. Читайте також:
|
||||||||
|