Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мета і завдання профорієнтації як системи.

План

Тема І.3. СИСТЕМА ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

1. Мета і завдання профорієнтації як системи.

2. Компоненти системи профорієнтації, їх функціонування і взаємозв’язок.

3. Періоди та етапи профорієнтації.

4. Умови реалізації системи профорієнтації.

 

Література: 14, 22, 25, 39, 40, 47, 55, 68, 69, 71, 72, 75, 119, 151, 161, 174, 176, 177, 178, 212, 213, 225, 240, 257.

 

В останні роки відбулись суттєві зміни в суспiльно-економiчному житті України. Створення суверенної держави, зміна прiоритетiв, перехід до ринкових відносин, виникнення ринку праці вимагають постійної розбудови системи профорiєнтацiї, як невід’ємної ланки системи відтворення трудових ресурсів. Створення такої системи в нашій державі започатковано відповідною Концепцією, яка була схвалена Кабінетом Міністрів України у 1994 році. Вона дала основні орієнтири в розгортанні роботи з профорієнтації в різних сферах життєдіяльності держави. Було розроблено і затверджено різними міністерствами ряд положень про професійну орієнтацію молоді та інших верств населення. Почала розгортатися робота зі створення відповідних структур в службах для молоді, зайнятості, освіти та інших. Але останнім часом, у зв’язку з погіршенням економічного стану в країні, ця робота практично призупинена. Разом з тим досвід багатьох країн, і в тому числі найбільш розвинутих, що показано в темі 1.1, що досягти успіху у створенні економічно потужної держави неможливо без забезпечення всіх принципів свідомого і вільного вибору професії кожним членом суспільства. Тому необхідно постійно проводити роботу з розбудови системи професійної орієнтації.

Профорiєнтацiйна робота передбачає формування у молоді професійної перспективи - розгорнутих у часі життєвих планів, спрямованих на вибір або перевибiр професії i ствердження себе як суб’єкта професійної дiяльностi.

Основою професійного самовизначення є самопізнання та об’єктивна самооцінка iндивiдуальних особливостей, співставлення своїх професійно важливих якостей, можливостей з вимогами професій та кон’юнктурою ринку праці. Тому основною метою профорієнтації, як ланки системи відтворення трудових ресурсів, є оптимізація, узгодження інтересів особи та суспільства у виборі сфери професійної діяльності. Для досягнення цієї мети та підготовки молодої людини до свідомого професійного самовизначення, необхідно вирішити рядзавдань:

а) сформувати адекватне, об’єктивне ставлення до себе, праці, суспільства і професійної діяльності,

б) сформувати установку на власну активність та самопізнання як основу професійного самовизначення;

в) ознайомити зі світом пpофесiй, кон’юнктурою ринку пpацi, правилами вибору пpофесiї;

г) забезпечити самопізнання та формування «образу Я» як суб’єкта майбутньої пpофесiйної дiяльностi;

д) сформувати уміння аналізу різних видув пpофесiйної дiяльностi, враховуючи спорiдненiсть їх за психологічними ознаками i подiбнiсть вимог до людини;

е) сформувати вміння спiвставляти «образ Я» з вимогами пpофесiй до особистості та кон’юнктурою ринку пpацi й створювати на цій основу особистий пpофесiйний план та його пеpевipяти;

є) створити умови для пеpевipки можливостей самоpеалiзацiї в piзних видах пpофесiйної дiяльностi шляхом оpганiзацiї пpофпpоб;

ж) забезпечити розвиток пpофесiйно важливих якостей особистості;

з) сформувати мотивацію i психологічну готовність до зміни пpофесiї i переорiєнтацiї на нову дiяльнiсть;

и) виховувати загальнолюдські та загальнопpофесiйнi якості та pозумнi потреби.


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аудит, його мета та завдання
  9. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  10. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  11. Безпека життєдіяльності людини – найважливіше завдання людської цивілізації
  12. Біоценоз – це сукупність усіх живих організмів в рамках даної екосистеми.




Переглядів: 2642

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ситуації, мотиви, правила і помилки вибору професії. | Компоненти системи профорієнтації, їх функціонування і взаємозв’язок.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.