Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання 1.

1. 3 поданих пар утворіть складнопідрядні речення, використовуючи потрібні сполучники чи сполучні слова, і поставте розділові знаки.

У піщаній частині суміші застосовується виключно пісок, через те що він знижує коефіцієнт внутрішнього тертя.

Підвищений уміст бітумного в’яжучого необхідно стабілізувати, тобто запобігти його відслоєнню.

У весняний період земляне полотно автомобільної дороги знаходиться у найгіршому стані, що призводить до погіршення працездатності дорожніх споруд.

Добавка із контейнера подається у ваговий бункер, де вона дозується.

Відсутність методик із визначення термінів обмеження автомобільного руху призводить до того, що рішення щодо обмеження руху часто затримуються.

2. У поданих безсполучникових реченнях розставте розділові знаки.

Керівник коректно вказує на недоліки – працівники більш сумлінно працюють. На сьогодні в українському суспільстві продовжується трансформація політичної еліти, відзначається зміна соціального статусу елітних груп, розвивається їх взаємодія з іншими учасниками політичного процесу. Ще до початку робочого дня десять хвилин – усі на місцях.

3. У поданих реченнях розставте розділові знаки, підберіть потрібні сполучники.

Робота дробарок ударної сили ґрунтується на принципі руйнування матеріалу, (що, ніби, немов, наче, який ) надходить до дробарки. Існують дробарки молоткові, (задля того щоб, як, щоб, хоч, в яких, ніби) робочі органи шарнірно підвішені на диску-роторі, (ніж, тому, після того як, щоб, тому що, що) обертається з великою швидкістю, та роторні, (мов, якби, наче, в яких) робочі органи жорстко закріплені на обертовому роторі. Якщо визначена модель, (задля, тому, в якому, то, що ) є всі підстави для створення методики розрахунку.

4. У поданому тексті розставте розділові знаки.

Розмовляючи, ми ніколи не замислюємося над тим, а яке це слово - старе чи молоде, давнє чи недавнє, хіба що якась обставина зверне на це нашу увагу. Та й не дивно: адже переважна більшість найчастіше вживаних слів - це слова, можна сказати, «вічні»: вони настільки давні, що були вже тоді, коли ще не було самих слов'янських мов, однією з яких є українська мова, а була праслов'янська - своєрідна й змінна -мовна єдність. Такі слова, як рука, нога, голова, ніс, дім, вікно, стіна, піч, мати, син, отець, брат, сестра та інші є в мовах усіх слов'ян з прадавніх часів.

Знати вік слова - не просто цікаво, це ще й важливо для всіх, хто хотів би мати високу мовну культуру. Ось ряд слів, які нам усім знайомі, бо зустрічаються щодня - в газетах, по радіо, в телепередачах: ентузіаст, догматик, комітет, опозиція, організація, енергія, фанатизм, катастрофа, екземпляр, індивідуалізм. Знаєте, звідки вони виписані? З листів і щоденника Т. Шевченка! Важко повірити, правда?

Подивіться, як близько сходяться поняття "культура мови" і "загальна культура": людина, яка знає вік слова, знає його значення, походження, знає, які історичні, культурні чи побутові причини викликали його появу, отож і знає, як ним найкраще користуватися.

Змістовий модуль 6 (15)

Культура усного ділового спілкування: загальні риси

1. Техніка і мистецтво усного ділового спілкування: основні вимоги.

2. Стандартні етикетні ситуації. Система мовних формул.

3. Енергетика мовлення.

4. Використання паралінгвістичних засобів у діловому спілкуванні.

Самостійна робота:___________________________________________

______________________________________________________________

 

СТИСЛИЙ ВИКЛАД МАТЕРІАЛУ

1. Техніка і мистецтво усного ділового спілкування: основні вимоги

Спілкування відбувається за певними правилами і вимагає серйозної, ґрунтовної підготовки. Щоб досягти успіху в спілкуванні, потрібно оволодіти певною «технікою» та застосовувати її у щоденній практиці.

Під технікою спілкуваннярозуміємо сукупність стандартів культурної поведінки, етичних і естетичних норм у послуговуванні вербальними (словесними) і невербальними (погляд, жести, міміка) засобами комунікативної взаємодії. Поєднання цих елементів під час комунікації і становить мистецтво спілкування.

Через спілкування виявляється стан мовної культури суспільства, рівень володіння усним мовленням та характер взаємин між людьми.

Щоб оволодіти мистецтвом спілкування, потрібно дотримуватися основних його правил:

1. Бути у спілкуванні ввічливим, привітним і доброзичливим, з повагою ставитись до співрозмовника.

2. Уміти відчувати співрозмовника, враховувати його настрій.

3. Стежити за реакцією співрозмовника на мовлення, апелювати до нього:

Зверніть увагу, будь ласка, на... Як ви переконалися... Вам уже відомо, що...

4. Змінити тему розмови, якщо вона не подоба­ється співрозмовникові.

5. Брати до уваги статусні ознаки співрозмовника (вік, стать, професію, посаду, рівень освіченості).

6. Уміти слухати й не перебивати співрозмовника. Увага до мовлення засвідчується фразами, що спонукають до спілкування:

Говоріть, будь ласка, я вас слухаю! Я вас уважно слухаю! Продовжуйте, будь ласка!

7. Бути максимально делікатним, не ставити запитань, які б виявилися недоречними.

8. Своєчасно реагувати на запитання співрозмовника. Якщо відразу не можете відповісти, то скористайтеся такими фразами:

Я не готовий зараз дати відповідь. Дозвольте подумати.

На жаль (на превеликий жаль], не володію достатньою інформацією, щоб відповісти одразу.

9. Вдало обирати тему, логічно будувати текст, до­тримуючись норм у використанні мовного матеріалу.

10. Уникати багатослівності, надуживання термінами, професіоналізмами, цитуванням.

11. Належно обґрунтовувати свої думки.

12. Добирати мовні засоби, не виходячи за межі стилю, який відповідає комунікативній ситуації.

13. Брати до уваги присутність третьої особи. Якщо під час спілкування присутня третя особа, то потрібно приділяти увагу і їй, тобто адресувати певні звернення:

А ви що з цього приводу скажете? А ви, добродію Кравченко (пане Петре), не хотіли б висловитися (щось додати до наших міркувань)? Гадаю, що й пан Петро такої ж думки. Цікаво було б знати думку пана Петра.

14. Послуговуватись у спілкуванні формами ввічливості, що підкреслюють шанобливе ставлення до людей: Даруйте! Вибачте!Будь ласка, не ображайтеся! Перепрошую, чи не могли б ви... Щиро дякую за....

Щоб стати цікавим співрозмовником, необхідно:

— мати всебічні знання та інтереси, які постійно слід розвивати і поглиблювати;

— говорити про те, що цікавить слухачів;

— запам’ятовувати и записувати все цікаве, що чуєте або читаєте;

— обмірковувати початок розмови, щоб він привернув увагу слухачів;

— розмову будувати за принципом логічної послідовності: коли наступне випливає з попереднього, коли тези підкріплюються аргументами, а висновки закономірні й умотивовані;

— наводити цікаві факти;

— залучити слухачів до дискусії.

2. Стандартні етикетні ситуації. Системна мовних формул

Етикетна формулаце фразеологізовані речення, готові до вжитку стандартизовані мовні конструкції. За допомогою словесних формул висловлюється взаємовідношення при зустрічі і розставанні, дякуванні або вибаченні, у ситуації знайомства й у багатьох інших випадках. їх арсенал в українській мові надзвичайно багатий.

Принцип використання етикетних формул, крім універсального принципу ввічливості, — це принцип відповідності мовної ситуації. Обстановка спілкування (офіційна / неофіційна) і фактор адресата (соціальний статус, особисті заслуги, вік, стать, ступінь знайомства) є визначальними при виборі етикетних формул.

Формули знайомства:

Мене звуть (звати)... Моє прізвище, ім'я... Дозвольте відрекомендуватися.. Дозвольте Вам відрекомендувати... Дозвольте познайомити Вас... Прошу Вас познайомитися, це... Прошу, будьте знайомі Знайомтесь, це... Познайомте нас, будь ласка... Будьте ласкаві мене відрекомендувати... Було приємно з Вами познайомитися.. Вельми радий познайомитися з вами... Радий нашому знайомству... Мені дуже приємно...

 

Формули привітання та побажання:

Доброго ранку!

Добрий день!

Добридень!

Добрий вечір!

Здрастуйте!

Вітаю Вас!

З приїздом Вас!

Хай живе...

Поздоровляю Вас!

Зі святом Вас!

Вітаю з Днем народження!

Бажаю (зичу) щасливого Нового року!

Хай щастить у Новому році!

З Різдвом Христовим!

Бажаю (зичу) Вам здоров 'я, щастя, успіхів!

Щасливих Вам свят!

Дозвольте вітати Вас від імені...

Наше щире вітання...

Прийміть мої співчуття!

Хай збудуться всі Ваші мрії!

На здоров 'я!

 

Формули прощання:

До Побачення!

До зустрічі!

До завтра!

На добраніч!

На все добре!

Усього найкращого!

Бувайте здорові!

Щасти Вам!

Дозвольте попрощатися!

Щасливої дороги!

Вибачте, мені час (пора).

На все добре!

Усього найкращого!

Вітайте своїх батьків (від мене).

Сподіваюся, ми незабаром побачимося.

Бажаю Вам добре провести час!

Прощавайте!

До зустрічі!

Передавайте мої щирі вітання/

 

Формули згоди:

Добре!

Згода!

Гаразд!

Чудово!

Без проблем!

З радістю!

Із задоволенням!

Домовились!

Я згоден (згодна)!

Мене це влаштовує!

 

Формули відмови:

Ні, дякую

Дякую, не треба (не варто). Мені дуже шкода, але ні. На (превеликий) жаль, ні. Шкодую, але ні.

 

Формули подяки:

Дякую!

Спасибі!

Вельми Вам вдячний!

Я Вам безмежно вдячний!

Щиро дякую!

Дозвольте Вам подякувати!

Дуже дякую за Вашу турботу!

Не знаю, як Вам дякувати!

Дякую Вам від щирого серця!

 

Формули відповіді на подяку:

Немає за що

Будь ласка

Прошу

Це було неважко

Радий, що допоміг Вам

Звертайтеся, будь ласка, ще

 

Формули вибачення:

Я прошу вибачення Я перепрошую Вибачте, будь ласка Прошу мене вибачити Пробачте за турботу

 

Формули звертання:

Пане!

Добродію!

Пані!

Добродійко!

Панове!

Шановне панство!

Вельмишановне товариство!

Колеги! Дорогі друзі!

Товариші!

Вельмишановний..!

Високоповажний..!

Люди добрі!

Юначе!

Господарю (господине)!

Шановна громадо! '

 

Формули прохання:

Будьте люб'язні!

Будь ласка!

Коли Ваша ласка!

Даруйте, можна Вас попрохати..

Якщо Вам не важко...

Прошу Вас..

Чи не могли б Ви...

Дозвольте Вас попрохати...

У мене є прохання...

Дозвольте Вас потурбувати..

Чи не хотіли б Ви...

Чи не бажаєте Ви...

Я хочу попросити зробити мені послугу.

Прошу допомогти мені..

Скажіть, будь ласка...

Будьте ласкаві, напишіть...

Будьте такі ласкаві, поясніть...

Чи можу я попрохати.. ?

 

Формули запрошення:

Запрошую Вас...

Дозвольте запросити Вас...

Від імені... запрошую Вас на...

Маю честь запросити Вас...

Ласкаво прошу...

Приходьте, будь ласка (прошу, приходьте)!

Я хочу запросити Вас ...

Прошу, сідайте (сідайте, будь ласка).

 


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аудит, його мета та завдання
  9. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  10. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  11. Безпека життєдіяльності людини – найважливіше завдання людської цивілізації
  12. Бухгалтерська звітність, її значення, завдання і вимоги




Переглядів: 936

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання 7. | Енергетика мовлення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.