Тема 11. ЗАВАНТАЖЕННЯ ТА ПРОПУСКНА ЗДАТНІСТЬ ГОРЛОВИН СТАНЦІЙ
Наявна пропускна спроможність станції визначається найбільш ймовірною кількістю вантажних поїздів (при заданій кількості пасажирських), що може бути пропущено станцією протягом доби, з урахуванням найкращого використання наявних технічних засобів і застосування передової технології.
Наявна пропускна спроможність не повинна бути менше потрібної пропускної спроможності, що відповідає заданим або прогнозуємим розмірам руху з урахуванням нерівномірності руху по місяцях року і внутрімісячної нерівномірності, a також з урахуванням резерву, необхідного для забезпечення усталеності роботи при нерівномірному прибутті поїздів. Резерв для станцій приймають у тих же розмірах, що і для ліній: 20 % для одноколійних і 15 % для двоколійних дільниць. Пропускна спроможність невузлових дільничних станцій повинна відповідати пропускній спроможності підходу. Для дільничних, сортувальних і вантажних станцій розраховують такожпереробну спроможність, обумовлену числом вантажних вагонів (або поїздів), що може бути перероблено станцією за добу при найкращому використанні сортувальних пристроїв.
Пропускна спроможність приймально-відправних колій може бути визначена аналітично по середньовзваженому часі заняття колії одним поїздом:
(11.1)
де
т
–
наявне кількість колій (крім ходових) у парку;
–
сумарний час перерв у використанні колій для прийому поїздів, що включає додаткові простої на них вантажних поїздів через пропускання пасажирських поїздів і час, необхідний для поточного утримання колій і контактної мережі ;