МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ТЕМА 7. КУЛЬТУРА. КОНТРКУЛЬТУРА. СУБКУЛЬТУРАТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ 1. Що таке культурний конфлікт і з яких стадій він складається? 2. Що становить сутність феномена кризи у культурі? 3. Як розумів кризу культури О.Шпенглер? 4. Що спільного між закатом античності і сучасною культурною кризою? 5. Що таке відчуження? 6. У чому сутність діалогу культур? 7. Чи культура може вічно розвиватися за єдиною, універсальною схемою?
1. Що таке конфлікт інтерпретацій? a. протиріччя у поглядах на ефективні способи задоволення інтересів; b. протиріччя культурних інтересів; c. протиріччя у ціннісних орієнтирах; d. протиріччя у способах і результатах прочитання культурних текстів; e. протиріччя у методах пізнання і відображення дійсності.
2. Хто першим з науковців побачив кризу європейської культури? a. О.Шпенглер; b. Ф.Ніцше; c. К.Ясперс; d. Н.Бердяєв; e. В.Біблер
3. Як О.Шпенлер називає період у культурі, що характеризується її надламом? a. занепад; b. цивілізація; c. дикість; d. варварство; e. вмирання. 4. Хто першим з науковців довів, що фатальна роль техніки у людському житті пов’язана з тим, що у процесі НТР техніка повстає проти свого творця? a. О.Шпенглер; b. Ф.Ніцше; c. Ю.Хабермас; d. Н.Бердяєв; e. К.Ясперс.
5. Хто з філософів досліджував проблему відчуження людини від культури? a. К.Ясперс, Е.Фромм, О.Шпенглер, Е.Тейлор, К.Юнг; b. В.Біблер, Ф.Ніцше, К.Ясперс, Е.Фромм, А.Камю, З.Фрейд, Г.Маркузе; c. К.Ясперс, М.Фуко, К.Леві-Строс, О.Шпенглер, М.Хайдеггер; d. Н.Бердяєв, Е.Фромм, Г.Спенсер, Б.Малиновський, Г.Маркузе; e. Л.Морган, Ф.Ніцше, З.Фрейд, В.Біблер, Х.Ортега-і-Гассет.
6. Хто розробив концепцію “одномірної людини”? a. М.Хайдеггер; b. А.Камю; c. Е.Фромм; d. К.Ясперс; e. Г.Маркузе.
7. Хто порівнював кожну культуру із “Дволиким Янусом”, обличчя якого однаково напружено обернене до іншої культури і вглиб себе? a. В.Біблер; b. М.Бахтін; c. Г.Померанц; d. М.Хайдеггер; e. Ж.-П. Сартр.
8. Які науковці досліджували проблему психологічного “незадоволення культурою” і самовідчуження особистості? a. А.Камю, К.Ясперс, М.Хайдеггер; b. В.Біблер, М.Бахтін, Г.Померанц; c. Г.Марсель, Г.Маркузе, Х. Ортега-і-гассет; d. Ф.Ніцше, Е.Фромм, Н.Бердяєв; e. З.Фрейд, К.Юнг, Е.Фромм.
9. Ким і коли було покладено початок теоретичного розгляду проблеми людського спілкування? a. М.Хайдеггером; b. В.С.Біблером; c. Ф.Ніцше; d. К.Ясперсом; e. З.Фрейдом.
10. Головним наслідком зростання обсягу вільного часу людини у сучасній культурі, на думку В.Біблера, є: a. розвиток індустрії відпочинку; b. творчий саморозвиток особистості; c. руйнування особистості, зростання безкультур’я; d. зростання обсягу автоматизованих розваг; e. посилення ролі маскульту.
Мета: з’ясувати різні наукові підходи у визначенні суті поняття “культурно-історична епоха”, визначити зміст категорій “контркультура” та “субкультура”, схарактеризувати різновиди субкультурних утворень минулих культурно-історичних епох і сьогодення; показати, що контркультурні прояви знаменують собою початок зміни культурно-історичної епохи. Читайте також:
|
||||||||
|