МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ТЕМА 7. КУЛЬТУРА. КОНТРКУЛЬТУРА. СУБКУЛЬТУРАТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ 1. Що таке культурний конфлікт і з яких стадій він складається? 2. Що становить сутність феномена кризи у культурі? 3. Як розумів кризу культури О.Шпенглер? 4. Що спільного між закатом античності і сучасною культурною кризою? 5. Що таке відчуження? 6. У чому сутність діалогу культур? 7. Чи культура може вічно розвиватися за єдиною, універсальною схемою?
1. Що таке конфлікт інтерпретацій? a. протиріччя у поглядах на ефективні способи задоволення інтересів; b. протиріччя культурних інтересів; c. протиріччя у ціннісних орієнтирах; d. протиріччя у способах і результатах прочитання культурних текстів; e. протиріччя у методах пізнання і відображення дійсності.
2. Хто першим з науковців побачив кризу європейської культури? a. О.Шпенглер; b. Ф.Ніцше; c. К.Ясперс; d. Н.Бердяєв; e. В.Біблер
3. Як О.Шпенлер називає період у культурі, що характеризується її надламом? a. занепад; b. цивілізація; c. дикість; d. варварство; e. вмирання. 4. Хто першим з науковців довів, що фатальна роль техніки у людському житті пов’язана з тим, що у процесі НТР техніка повстає проти свого творця? a. О.Шпенглер; b. Ф.Ніцше; c. Ю.Хабермас; d. Н.Бердяєв; e. К.Ясперс.
5. Хто з філософів досліджував проблему відчуження людини від культури? a. К.Ясперс, Е.Фромм, О.Шпенглер, Е.Тейлор, К.Юнг; b. В.Біблер, Ф.Ніцше, К.Ясперс, Е.Фромм, А.Камю, З.Фрейд, Г.Маркузе; c. К.Ясперс, М.Фуко, К.Леві-Строс, О.Шпенглер, М.Хайдеггер; d. Н.Бердяєв, Е.Фромм, Г.Спенсер, Б.Малиновський, Г.Маркузе; e. Л.Морган, Ф.Ніцше, З.Фрейд, В.Біблер, Х.Ортега-і-Гассет.
6. Хто розробив концепцію “одномірної людини”? a. М.Хайдеггер; b. А.Камю; c. Е.Фромм; d. К.Ясперс; e. Г.Маркузе.
7. Хто порівнював кожну культуру із “Дволиким Янусом”, обличчя якого однаково напружено обернене до іншої культури і вглиб себе? a. В.Біблер; b. М.Бахтін; c. Г.Померанц; d. М.Хайдеггер; e. Ж.-П. Сартр.
8. Які науковці досліджували проблему психологічного “незадоволення культурою” і самовідчуження особистості? a. А.Камю, К.Ясперс, М.Хайдеггер; b. В.Біблер, М.Бахтін, Г.Померанц; c. Г.Марсель, Г.Маркузе, Х. Ортега-і-гассет; d. Ф.Ніцше, Е.Фромм, Н.Бердяєв; e. З.Фрейд, К.Юнг, Е.Фромм.
9. Ким і коли було покладено початок теоретичного розгляду проблеми людського спілкування? a. М.Хайдеггером; b. В.С.Біблером; c. Ф.Ніцше; d. К.Ясперсом; e. З.Фрейдом.
10. Головним наслідком зростання обсягу вільного часу людини у сучасній культурі, на думку В.Біблера, є: a. розвиток індустрії відпочинку; b. творчий саморозвиток особистості; c. руйнування особистості, зростання безкультур’я; d. зростання обсягу автоматизованих розваг; e. посилення ролі маскульту.
Мета: з’ясувати різні наукові підходи у визначенні суті поняття “культурно-історична епоха”, визначити зміст категорій “контркультура” та “субкультура”, схарактеризувати різновиди субкультурних утворень минулих культурно-історичних епох і сьогодення; показати, що контркультурні прояви знаменують собою початок зміни культурно-історичної епохи. Читайте також:
|
||||||||
|