МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Історіографія історії науки й техніки.Понятійний апарат. Методологія ІНТ. Джерельна база ІНТ Історія науки й техніки. Її мета й завдання. 1. Предметом курсу є сукупність основних пізнавальних моделей, фактів, законів і закономірностей історично-наукового й технологічного розвитку людства як форми його культурного розвитку від стародавності до сучасності. Необхідно пояснити слухачам необхідність історично-науково-технічних знань для їхньої майбутньої спеціальності, сформувати в студентів цілісне подання про сукупність проблем в області історії науки й техніки, показати взаємозв'язок і взаємозумовленість проблем, розв'язуваних різними фахівцями при побудові гармонічного, здорового демократичного суспільства ХХ1 століття. Головне завдання - навчитися методиці професійній оцінці подій історії науки й техніки, користуванню основними джерелами по історії науки й техніки, і що особливо важливо системному підходу в сприйнятті розвитку будь-якої наукової дисципліни. У цей час в історії науки й техніки виділяються три основних моделі історичних реконструкцій: · історії науки й техніки як кумулятивний, поступальний, прогресивний процес. · історії науки й техніки як процес розвитку через наукові революції, · історії науки й техніки як сукупність індивідуальних, часток ситуацій. 1. Перша модель пов'язана з філософією позитивізму. Згідно із цієї моделі, кожний наступний крок у науці можна зробити, опираючись на попередні досягнення. Попередній розвиток науки є основний сучасного стану - нове знання завжди досконаліше вчорашнього. Історичний розвиток науки служить тільки підготовкою її сучасного стану. Накопичений масив знань, що сьогодні не відповідає сучасним теоріям, уважається непотрібним і помилковим на шляху щирого прогресу. 2. Друга модель - розвиток через наукові революції - з'явилася в середині ХХ в. у зв'язку із загальною кризою позитивізму. Її зміст становить положення про абсолютну переривчастість наукової революції ходу розвитку наукового знання. Після наукової революції наука розвивається в новому і як правило, принципово іншому напрямку. Наука представляється не простим збільшенням нових знань, а комплексом знань, характерним для кожної епохи. Комплексам властиві свої методи, правила, закони наукової теорії й практики, що становлять поняття «парадигма», уведений у науковий оборот Т.Кунем у роботі «Структура наукових революцій». Зміна парадигм відбувається через наукові революції й завжди зв'язана зі зміною поколінь учених. В історичному розвитку виділяють кілька типів революцій · Мікрореволюція - що зачіпає, одну з областей знання · Революція – затрагивающая кілька областей. · Глобальнареволюція – радикально міняє базисні принципи й основи знання. 3 Третя модель - модель ситуаційних досліджень. У ній ставиться завдання пояснити минула подія не що як уписується в єдиний історичний хід, а як неповторне, невідтворене в інших історичних умовах. Модель допускає одночасне співіснування різних теорій, прарадигм, між подіями яких установлюються діалогічне відносини. Особливість сучасних теоретичних побудов - практично повна автономність історії науки й історії техніки. Теоретичне осмислення історії техніки зараз тільки починається й відстає від аналогічних процесів в історії науки на 30 років. Які-небудь серйозні наробітки в аналізі історії науки й техніки як зв'язаного процесу практично відсутній. У зв'язку з тим, що історія науки й техніки як навчальна дисципліна перебуває в стадії становлення, тому важливо чітко і ясно представляти необхідність знань по даному напрямку У зв'язку із цим виникають ряд питань: · При дослідженні нової наукової проблеми або створенні нового об'єкта техніки використовується кілька гіпотез і шляхів рішення. Знання історії науки й техніки дозволяє вибрати закономірний шлях розвитку. · Знання історії розвитку науки й техніки дозволяє обґрунтувати правильну альтернативу для подальшого визначення розвитку науки й техніки. · Знання науки й техніки пророкує аналогії спроби рішення прохожей проблеми в минулому. · Знання науки й техніки дозволяє виявити прийоми наукового пізнання й наукового творчого мислення. · Вивчаючи історію науки й техніки, учений, фахівець переживає всю історію розвитку науки й техніки, осмислює її й у такий спосіб формує своє наукове світорозуміння, виховуючись і навчаючись на досвіді минулого. · Вивчення й знання історії науки й техніки дозволяє виявити закони й закономірності розвитку науки й техніки в цілому. Читайте також:
|
||||||||
|