МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Життєвий цикл товарівТеорію життєвого циклу товару розробив у 1965 році Теодор Левіт. Кожний товар, який з’являється на ринку проходить певні стадії „життя” з моменту виведення на ринок до зняття з виробництва, ці стадії однакові для всіх товарів. Тривалість ринкового періоду, обсяг збуту, прибуток багато в чому залежать від ефективності маркетингової підтримки товару, сутність якої має відповідати особливостям кожного етапу. Життєвий цикл товару (ЖЦТ) – це концепція, яка передбачає аналіз збуту, продукції, прибутку, споживачів, конкурентів, стратегії маркетингу з моменту надходження товару на ринок до його виходу з ринку для підвищення ефективності маркетингових рішень. На рис. 6.2 у координатах «Збут – час» представлено криву життєвого циклу товару, а в координатах «прибуток – час» показано, як змінюється прибуток протягом життєвого циклу.
Збут/Прибуток
Обсяг продажу
Прибуток
Час
Етап роз- Етап виве- Етап зрос- Етап зрілості Етап спаду робки дення на тання ринок Ринковий період
Рисунок 6.2. Етапи життєвого циклу товару Спершу розглянемо ринковий період товару. Етап впровадження (виведення товару на ринок)Характеризується найвищою мірою економічного ризику. Максимальні витрати на маркетинг, збут зростає повільно. Причини слід шукати в нерозвиненій інфраструктурі, у небажанні покупців змінювати свої звички. Це дуже тривалий період. Мета – підготувати ринок до сприймання товару. Інтенсивна інформаційна реклама. Етап зростання.Міра ризику не така велика, хоча й невідомо, чи досягнуто мети. Характеризується перевищенням попиту над пропозицією. Мета – досягти максимального обсягу виробництва. Міра ризику все ще дуже велика, тому що багато конкурентів. При цьому витрати на маркетинг середні. Головна проблема цього етапу – фінансова (пошук джерел фінансування для підтримки частки ринку та її розширення). Мета – укорінитися на ринку швидше від конкурентів. Прибуток на даному етапі максимальний, але його ніколи не вистачає. Виникає проблема оптимального диверсифікаційного набору фірми. Етап зрілості.Мета – продовжити його максимально, бо саме на цьому етапі фірма отримує приблизно 70% від загального прибутку від товару. Стабілізація попиту. Відбувається зниження цін. Характеризується: великим маркетинговим бюджетом, необхідним для сегментації і проведення модифікацій; розширенням продуктової лінії, інтенсивною переконливою рекламою. Необхідно зробити з традиційної класичну пряму. Можна знайти нові сфери застосування товару, географічні ринки, домогтися більшої частоти використання. Етап спаду. Характеризується падінням обсягу виробництва, цін. Управлінське завдання – визначити час виходу з ринку. Це важко не з погляду розрахунку, а з погляду психології управлінця. Маркетингові витрати не потрібні.
Таблиця 6.1. Характеристики, цілі та стратегії різних етапів життєвого циклу товару
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|