МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Управлінська решітка» Блейка - МутонаКонцепцію підходу до ефективності керівництва по двом критеріям, розроблена в Університеті штату Огайо, була модифікована і популяризована Р. Блейком та Д. Мутон, які побудували «грати менеджменту», що включала в себе п'ять основних стилів керівництва (див. рис. 2). Перший вимір орієнтоване на виконання виробничих завдань будь-яку ціну, незважаючи на персонал. Особливо це характерно для керівників, які прагнуть, у що б то не стало отримати високі виробничі показники. У цьому вимірі передбачається вирішення широкого кола виробничих питань, що стосуються ефективності прийняття управлінських рішень, підбору персоналу, організації трудового процесу, обсягу та якості продукції, що випускається і т.п. Другий вимір (орієнтація на персонал) передбачає створення належних умов праці, що відповідають потребам і бажанням працівників, розвиток сприятливих міжособистісних відносин. Кожен тип управлінського поведінки Можна позначити своїми координатами. На рис. 2 є такі чотири полярних координати (1.1; 9.1; 1.9; 9.9) і серединна координата 5.5. Координати 5.9-9.9 тяжіють до демократичного стилю управління, при якому співробітникам надається можливість самореалізації і підтвердження власної значимості. Такий стиль управління відповідає сучасним науковим уявленням про ефективне керівництво. Тепер коротко розглянемо всі координати, представлені на «гратах». 1.1 - страх перед бідністю. Керівник звертає мінімальна увага на результати виробництва і людини.
Рис. 1.2. «Управлінська решітка» Блейка і Мутона
1.9 - будинок відпочинку. Керівник зосереджується на гарних, теплих людських взаєминах, але мало піклується про ефективність виконання завдання. Модель з координатами 1.9 відповідає типу керівника, який в основу своєї діяльності ставить людські відносини. Такий керівник зручний для підлеглих; він намагається піти від пояснення причин конфліктів у колективі в надії, що вони владнаються самі собою. Це веде до того, що у співробітників організації падає ініціатива. Не маючи стимулів до роботи, вони стають малоініціативними, втрачають інтерес до творчої роботи. 5.5 - організація. Керівник досягає прийнятної якості виконання, знаходячи баланс ефективності і гарного морального настрою. Керівник намагається зайняти позицію «золотої середини» між методами управління «жорстких» і «м'яких» управлінців. Вони в усьому намагаються досягти компромісу. У них яскраво виражене прагнення працювати надійно, отримувати стабільний середній результат. Але, як правило, саме це бажання спокійно працювати не дає їм можливість використовувати повністю наявні в їхньому розпорядженні ресурси. 9.1 - авторитет-підпорядкування. Керівник дуже піклується про ефективність виконуваної роботи, але звертає мало уваги на моральний настрій підлеглих. Координати 9.1 притаманні авторитарного стилю управління. Його кредо: виробничий результат - усе, людина - лише виконавець, гвинтик у механізмі організації. При такому курсі управлінського адміністрування виникають відповідні реакції підлеглих, які намагаються піти з-під постійного тиску з боку керівника, знайти для цього будь-який привід. У свою чергу це веде до тотального контролю з боку адміністратора. Більшу частину його часу починають поглинати функції контролю і нагляду. Характерна риса таких керівників - орієнтація на беззастережну старанність, придушення ініціативи, пошук винуватців та т.п. 9.9 - команда. Завдяки посиленій увазі до підлеглих і ефективності керівник домагається того, що підлеглі свідомо залучаються до цілей організації. Це забезпечує і високий моральний настрій, і високу ефективність. Цей стиль управління полягає в умінні так побудувати роботу, щоб співробітники бачили в ній можливість самореалізації і підтвердження власної значимості. Створюються умови роботи, що дозволяють найкращим чином використовувати потенційні можливості співробітників колективу . На сьогоднішній день існує велика кількість методик визначення стилів керівництва. Їх інтерпретація, узагальнення та виділення альтернативної методики може дати найкращий спосіб визначення стилю керівництва управлінця. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|