Стратегія
| Сутність
| Графічне зображення
| Приклади
| Переваги
| Ризики (недоліки)
|
1. Односегментна концентрація (концентрований маркетинг, стратегія ринкової ніші)
| Вибір як цільового одного ринкового сегмента і зосередження на ньому діяльності фірми
| | .
| спеціалізація на потребах певного ринкового сегмента дає змогу найкращим чином їх задовольнити. концентрація ресурсів фірми
| існує можливість звуження цільового сегмента; загострення конкурентної боротьби в цільовому сегменті внаслідок впровадження вужчої сегментації з боку конкурентів
|
2. Товарна спеціалізація
| Орієнтація діяльності фірми на певний різновид товару, який пропонується різним групам споживачів у межах загального ринку
| | Фірма «Таймекс» спеціалізується на виробництві наручних годинників і пропонує їх риболовам (із виміром температури води), бігунам (з виміром артеріального тиску), любителям велоспорту
| - Можливість постійного вдосконалення даного виду товару - завоювання позитивного іміджу на даному товарному ринку - незалежність від одного ринкового сегменту
| Можливість морального старіння даного товару внаслідок загострення функціональної конкуренції
|
3. Сегментна спеціалізація
| Орієнтація діяльності фірми на задоволення різних потреб одного ринкового сегмента
| | Попередня стратегія фірми «Джонсон і Джонсон» для сегменту «діти»
| - можливість широкого задоволення певної групи споживачів і завоювання позитивного іміджу серед даної групи ; - незалежність від одного різновиду товару
| Можливість звуження даного сегмента і внаслідок цього втрата цільового ринку
|
4. Селективна спеціалізація
| Вибір цільових сегментів у межах загального ринку без їх відповідності до товарної або сегментної ознак за критерієм прибутковості та відповідності ресурсам і можливостям фірми
| | | -Незалежність від одного різновиду товару; -Незалежність від одного сегменту ринку
| Диверсифікація зусиль і коштів фірми, їх розпорошення за різними напрями діяльності
|
5. Повне охоплення ринку а) шляхом недиференційованого маркетингу
| Задоволення потреби загального ринку в цілому через пошук спільних рис у межах загального ринку (через ринкове агрегування)
| | | -Незалежність від товарно-сегментної структури ринку; - Низькі витрати завдяки виробництву одного різновиду товару;
| Втрата конкурентоспроможності товару внаслідок загострення видової та функціональної конкуренції
|
5. Повне охоплення ринку б) шляхом диференційованого маркетингу
| Задоволення потреби загального ринку в цілому через пошук розбіжностей у потребах споживачів загального ринку (через ринкову сегментацію)
| | | -Незалежність від товарно-сегментної структури ринку; - збільшення обсягів продажу завдяки розширенню товарного асортименту та каналів збуту.
| Значне збільшення витрат на управління, інновації, виробництво і маркетинг
|