МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Урок 23. Симфонічна музика .Підсумок уроку. Приспів. Приспів. Розучування пісні «Зелене слоненя» вірші О.Вратарьова, муз. І.Кириліної Фрагмент казки «Таємниця запічного цвіркуна» Г. Циферова У ту вечірню годину в квартирі Моцартів було тихо. Закутавшись у татів сюртук, Вольфганг дрімав у кріслі. І раптом! Що б це могло бути?! Такий довгий і дивний звук... Малюк устав, щоб подивитися, і тут... Закинувши на плече полу оксамитового плаща. Цвіркун низько уклонився хлопчикові: — Добрий вечір, маленький добродію! — Добрий вечір, — здивувався Моцарт. Запічний Цвіркун підняв свою чарівну скрипочку, підняв смичок... заграв... Він грав так чудово, що, не витримавши, хлопчик вигукнув: — Яка краса! Ніхто в Зальцбурзі не грає так майстерно! От якби мені стати таким музикантом! — А що ж вам заважає, маленький добродію? — запитав Цвіркун. — Мені здається, у вас є і слух, і серце. — Але я ще маленький! — розсердившись, сказав Моцарт і з досадою тупнув ніжкою. Тоді Цвіркун теж тупнув ніжкою. — Соромтесь, я ж менший від вас! Мені всього рочок, а вам — чотири! І вже давно пора стати справжнім маестріно! — Ви маєте рацію, — зніяковів Моцарт. — Але ноти. Ах, ці ноти! Я завжди їх забуваю! І тут Цвіркун, який вмів розмовляти, посміхнувся і сказав: — Тому-то я і прийшов! Зараз я зіграю одну чарівну мелодію. Запам'ятайте її, і тоді ви будете пам'ятати й усі інші! Слухайте!.. І Цвіркун заграв! Ніколи раніше не доводилося Вольфгангу чути музику, подібну цій! Замовк останній звук. — Прощайте, маестріно Сподіваюся, з часом, коли ви станете знаменитим музикантом, ви згадайте про мене! — сказав Цвіркун і, відкланявся... Кадр із мультфільму «Таємниця запічного цвіркуна» 1.На острові Лабемба В затоці Балабемба Жили собі звичайні Співаючі слони. Жили собі та й годі, Співали при народі, А вранці при нагоді Розказували сни. Приспів: Бемба, лабемба. Бемба, лабемба, Бемба, лабемба, ба. (Двічі) 2.Прийшла зима на острів. А там зима — це дощик, Холодний довгий дощик, Небесний водограй. Але слонові сухо, Бо два слонові вуха — Великі парасольки, накрийся і співай. Приспів: Бемба, лабемба. Бемба, лабемба, Бемба, лабемба, ба. (Двічі) З. Набридло зимувати. Під вухами співати. Одна-єдина думка У кожного слона. Коли ж то сонце вийде, Коли ж, нарешті, прийде Зелена і весела Танцююча весна. 4. І сонечко заграло, Веселка запалала. І в чисте поле вийшло Зелене слоненя. — Чому це ти зелене? Навіщо ти зелене? Для чого ти зелене? — Тому, що я — весна. Завдання за бажанням. Прочитайте казку Г. Циферова «Таємниця запічного цвіркуна» або подивіться мультфільм, створений за цим художнім твором Поділіться враженнями з однокласниками. Дата: Мета: Вступ.Симфонічна музика досить складна для сприйняття. Недосвідчених любителів музики вона «лякає» важкістю розуміння і запам'ятовування. Як ви гадаєте, чому так відбувається? Роздивіться репродукції картин. Поясніть, чому художники дали своїм творам саме такі «музичні» назви. Симфонія— це такий жанр музики, який дає можливість різними музичними засобами відтворити значні ідеї, передати глибокі почуття і переживання. Симфонією тривалий час називали «оперний вступ». Саме той, який ми сьогодні називаємо увертюрою. Симфонії-увертюри були невеликими інструментальними творами, які виконували для того, щоб у глядацькому залі встановилася тиша і публіка налаштувалася на дію, яка буде представлена. Пізніше слово симфонічний «прилаштувалося» до оркестру, який грав музику перед початком оперної вистави. Пригадайте симфонію, яку слухали на минулому уроці. Хто її написав? У якому темпі звучала І частина? Зазвичай перша частина симфонії звучить у швидкому темпі і наповнена драматичним змістом, друга — повільна — це ліричний центр композиції, третя — жвава музика, що має танцювальний або жартівливий характер, а четверта — швидка — це фінал симфонії, тут підбиваються підсумки розвитку тем і образів твору. Отже, симфонічний цикл складається з чотирьох контрастних частин.
До симфоністів, тобто авторів симфонічної музики, належить і видатний німецький композитор Людвіг ван Бетховен, який створив дев'ять симфоній. Найвідоміша — П'ята симфонія, присвячена долі людства. Під час написання симфонії часткова втрата слуху композитора завершилася повною глухотою. Але Бетховен перемагає удар долі, він не зломлений. Тому його музика сповнена інтонаціями мужньої боротьби. Героїчні образи музики Л. Бетховена часто порівнюють зі скульптурними та живописними творами італійського художника Мікеланджело, із грецькою скульптурою Ніки Самофракійської — богині перемоги. Поясніть, чому. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|