Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



І. Організаційно-вступна частина.


ІІ.Перевірка домашнього завдання; актуалізація і корекція опорних знань.


Методична ремарка. На початку уроку створюється ситуація успіху.


Тестові завдання відкритого типу на доповнення.
1.Т.Г.Шевченко народився (де і коли)...
2.Дитинство поета пройшло у селі...
3.Коли Тарасові було ... років, померла мама.
4.Брати і сестри Т.Г.Шевченка: ...
5.Поет залишився круглим сиротою у ... років.
6.Тарас в дитинстві любив слухати розповіді ... про гайдамаків.
7.У пана Енегельгардта Т.Г.Шевченко служив...
8.Улюблені захоплення Т.Г.Шевченка...
9.Перша поетична збірка Т.Г.Шевченка мала назву...
10.Заарештували поета за...
11.На засланні Т.Г.Шевченко перебував ... років.
12. Помер Т.Г.Шевченко (де і коли)...
13. Перепоховання поета відбулося...

ІІІ.Повідомлення теми та мети уроку; мотивація навчальної діяльності.
Інтелектуальний конфлікт
Проблемне питання.
Чи міг би Т.Г.Шевченко уникнути арешту?


Перший автопортрет Т.Г.Шевченка, 1840 р.

ІV. Сприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу
Вступне слово вчителя з елементами бесіди.
Ім'я Тараса Шевченка – всесвітньовідоме. Його пам'ять вшановують в усіх куточках планети Земля. «Шевченка викупили, але не купили», – твердить О.Забужко.
-Чи погоджуєтеся ви з цією думкою? (Відповідь аргументуйте).
За 145 років після Тараса Шевченка багато буковинських митців слова намагалися вступити в діалог з ним: у поетичних творах, молитвах, піснях, сповідях...

Інформативні повідомлення (тези). Завдання випереджуваньного характеру

1. «Т.Г.Шевченко на Буковині».
2. «Митці слова Буковини – у вінок шани і пам’яті великому Кобзарю».
3.Слайд-шоу «Митці Буковини – лауреати Національної премії України ім.Т.Шевченка».

«Т.Г.Шевченко на Буковині».

За життя Т.Г.Шевченка Буковина була найбільш глухою з австрійських провінцій. Лише з часом, під впливом революції 1848-1849 р.р., українці Галичини й Буковини почали активно заявляти про свої національні прагнення й поступово усвідомлювати себе частиною великого європейського народу. Визначну роль у цьому процесі зіграли твори та національно-визвольні ідеї Т.Г.Шевченка.

 

Традиції Ю.Федьковича, Д.Загула, С.Яричевського продовжили літератори В.Лесин, О.Пулинець, О.Романець, Б.Мельничук, які досліджували різні аспекти Шевченкової спадщини, а вчені-мовознавці - Н.Бабич, Н.Гуйванюк, Н.Єремійчук - багатство мови його творів.

2. «Митці слова Буковини – у вінок шани і пам’яті великому Кобзарю».
Буковинські письменники висловлюють у своїх творах захоплення величчю Генія Шевченка. Поезії, присвячені Кобзарю, є у творчості О.Вільшини («Витай, Тарасе...»), П.Амбросій («Коли я Шевченків портрет вишивала...»), Б.Мельничука («Чотири поклони на Тарасовій горі»), Г.Тарасюк ("На день перепоховання Т.Г.Шевченка"),Т.Севернюк ("Кобзар". Ще одне прочитання"), М.Ткача ("Останній етап до свободи"), В.Колодія ("На поминальному вечорі Шевченка"), М.Бучка ("Пророк, або Остання ніч Тараса Шевченка") та ін.
М.Ткач написав сценарій до фільму-опери "Наймичка" (за однойменним твором Т.Шевченка). Образ Шевченка у фільмі "Сон" створив наш земляк-кіноактор І.Миколайчук.
Лауреатами найвищої літературної нагороди - Національної премії України імені Т.Г.Шевченка стали дев'ять буковинців, з них п'ять письменників та сценаристів - Ірина Вільде (1965 р.), Михайло Ткач (1973 р.), Іван Миколайчук (1988 р.), Володимир Івасюк (1993 р.), Марія Матіос (2005 р.).

Слайд-шоу «Миті Буковини – лауреати Національної премії України ім.Т.Шевченка».
Артисти: Д.Гнатюк, Н.Яремчук, В.Івасюк, А.Шкурган, А.Кушніренко.
Кіносценарист: І.Миколайчук.
Письменники: Ірина Вільде, М.Матіос, М.Ткач.


Читайте також:

  1. II частина.
  2. III. Практична частина.
  3. Заключна частина.
  4. Заключна частина.
  5. Заключна частина.
  6. Заключна частина.
  7. Заключна частина.
  8. Заключна частина.
  9. ІІ частина.
  10. Постсинаптична частина.
  11. Тема 4. Заняття 5. Ходова частина.




Переглядів: 1023

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Суть кластерної системи для України. | VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.