Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Оцінка ризиків реалізації стратегій підприємства

 

Під ризиками реалізації стратегій підприємства маються на увазі ризики, що виникають у його діяльності під час реалізації розроблених ним стратегій, і що здатні вплинути на кінцевий результат реалізації стратегій шляхом відхилення від поставленої мети, виникнення додаткових втрат або недоотримання доходів.

В управлінні ризиками реалізації стратегій підприємства основне місце належить здійсненню їх оцінки, оскільки її результати дозволяють визначити види ризиків, що впливають на реалізацію стратегій, оцінити ступінь їх впливу і служать вихідною інформацією для розробки і використання методів мінімізації цих ризиків. Оцінку ризиків реалізації стратегій підприємства слід здійснювати у 5 етапів.

1 етап. Визначення видів ризиків реалізації стратегій підприємства, що мають місце в його діяльності. Існуючі ризики реалізації стратегій підприємства можна об’єднати у шість груп (рис. 10.2): неконтрольовані макроризики, бізнес-ризики функціонування на ринку, бізнес-ризики взаємодії з діловими партнерами і контактними аудиторіями, маркетингові ризики, ризики невдалого менеджменту, ризики неоптимальності внутрішнього потенціалу підприємства. В залежності від специфіки діяльності підприємства, складу і особливостей його стратегічного набору, умов функціонування може змінюватися кількість ризиків реалізації стратегій, з’являтися нові види ризиків тощо.

2 етап. Визначення імовірності виникнення окремих видів ризиків реалізації стратегій в межах груп. Імовірності виникнення ризику знаходяться в межах від 0 (подія в жодному випадку не матиме місця) до 1 (подія настане в будь-якому випадку). Суб’єктивна оцінка може виставляється методом експертних оцінок, об’єктивна – на основі класичної формули імовірності (кількість подій, що містять даний вид ризику до загальної кількості подій) на основі наявних статистичних даних.

3 етап. Оцінка ступеня впливу окремих видів ризику на діяльність підприємства. Оцінка ступеня впливу окремого виду ризику на діяльність підприємства здійснюється за наступною шкалою від 0 до 5 (0 балів – вплив відсутній; 5 балів – дуже сильний вплив і великі збитки). Для забезпечення більшої об’єктивності оцінка ступеня впливу окремого виду ризику на результати реалізації стратегій здійснюється за допомогою усереднення оцінок впливу окремого виду ризику, виставлених різними експертними групами: фахівцями і керівниками підприємства, незалежними працівниками консалтингових агентств, дослідниками, науковими співробітниками ВНЗ.

4 етап. Оцінка ступеня впливу окремої групи ризиків на реалізацію стратегій підприємства знаходиться за формулою середньозваженої шляхом зважування умовної імовірності виникнення окремого виду ризику на середній ступінь його впливу на діяльність підприємства.

5 етап. Оцінка ступеня впливу ризиків реалізації стратегій на діяльність підприємства знаходиться за формулою середньої арифметичної ступенів впливу визначених груп ризику на реалізацію стратегій підприємства.

 

 

Рис. 10.2 – Види ризиків реалізації стратегій підприємства

Інформація про види ризиків, що впливають на реалізацію стратегій, та ступінь їх прояву допоможе підприємству вчасно передбачати їх виникнення, пристосовуватися до їх впливу і застосовувати методи їх мінімізації в залежності від ситуації, а це сприятиме більш повному досягненню стратегічних цілей підприємства і підвищенню ефективності реалізації його стратегій. Прийняття рішення щодо використання окремих методів мінімізації ризиків реалізації стратегій підприємства здійснюється з урахуванням типу групи, до якої належать ці ризики, та ступеня їх впливу на підприємство.

 
Так, одним з основних методів мінімізації неконтрольованих макроризиків підприємства, впливати на які воно не може, є пошук інформації, тобто постійне відслідковування змін, що відбуваються у макросередовищі підприємства і пристосування до цих змін.

Для мінімізації бізнес-ризиків функціонування на ринку і бізнес-ризиків взаємодії з діловими партнерами і контактними аудиторіями, що є частково контрольованими, можна використовувати широкий спектр методів: ухилення від ризику шляхом відмови від сумнівних угод; пошук інформації і запобігання ризику шляхом відстеження змін, що відбуваються у факторах бізнес-оточення підприємства, які спричиняють ризик, а також впровадження комплексу превентивних заходів по відношенню до них; мінімізація втрат шляхом диверсифікації напрямків діяльності підприємства; передача ризику шляхом зовнішнього страхування своєї діяльності у страхових компаніях, або поглинання ризику шляхом самострахування (створення резервних фондів); розподіл ризику між підприємством і контрагентами.

Що стосується внутрішніх ризиків реалізації стратегій – маркетингових ризиків, ризиків невдалого менеджменту, ризиків неоптимальності внутрішнього потенціалу підприємства – вони повністю підлягають контролю з боку підприємства, а отже, можна використовувати дуже широкий спектр методів для їх подолання. При цьому першочергову увагу слід приділяти таким методам, як запобігання ризику шляхом розробки превентивних заходів щодо ефективного використання ресурсів підприємства, мінімізація втрат шляхом диверсифікації напрямів діяльності, лімітування та створення систем управління якістю, зовнішнє і внутрішнє страхування, передача контролю над ризиком.

Більшість сучасних підприємств працюють в умовах підвищеного або критичного ризику, що супроводжує реалізацію їх стратегій, і відповідним чином заважає їй та сприяє зниженню ефективності реалізації стратегій у підприємствах.



Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  3. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  4. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Автопідприємства вантажних автомобілів
  7. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  8. Активами торговельного підприємства
  9. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  10. Алгоритм розрахунку ризиків за загрозою відмова в обслуговуванні
  11. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  12. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства




Переглядів: 993

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Напрямки оцінки ефективності реалізації стратегій | ЛЕКЦІЯ № 2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.