МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Поняття фінансової діяльності держави, методи і форми її здійсненняФінансова діяльність держави зумовлена об’єктивною необхідністю розподілу та перерозподілу національного доходу, а також задоволення як індивідуальних потреб громадян, так і потреб суспільства в цілому.
Мета фінансової діяльності реалізується в межах суб’єктно-об’єктних відносин. Фінансова діяльність держави заснована на певних принципах, зміст яких визначається Конституцією України та іншими нормативно-правовими актами. Принципи фінансової діяльності – основні ідеї, виражені у праві, що надає цим ідеям обов’язкового характеру з усіма відповідними юридичними наслідками. Це відображені у фінансовому праві нормативно-керівні засади, що характеризують його зміст і закріплюють закономірності суспільного життя. Вони гарантують безперервність та послідовність нормотворчого процесу, забезпечують взаємозв’язок фінансового законодавства та фінансової політики. Принципи фінансової діяльності
Фінансова діяльність держави здійснюється за допомогою відповідних методів, вибір яких залежить від ряду факторів: ü завдань держави або місцевих утворень на відповідному етапі фінансової діяльності; ü мети використання коштів; ü співвідношення обсягу фінансових ресурсів, що є в розпорядженні та потреб у коштах; ü стану економіки держави; ü пріоритетності заходів та інших факторів. Різноманітність методів визначається суб’єктами, з якими держава вступає у відносини, а також конкретними умовами утворення й розподілу грошових коштів. Методи фінансової діяльності – це сукупність засобів і прийомів, за допомогою яких уповноважені державою органи від її імені формують, мобілізують, розподіляють і використовують фонди грошових ресурсів. Фінансова діяльність виявляється у різноманітних методах. В юридичній літературі методи здійснення фінансової діяльності розподіляють таким чином і на такі групи:
На всіх етапах фінансової діяльності застосовується метод фінансового контролю, який є постійним та всебічним. Фінансова діяльність держави здійснюється у різних формах. Юридичною формою здійснення фінансової діяльності є фінансово-правові та фінансово-планові акти видаванні уповноваженими на це державними органами.
Фінансова політика – це система державних заходів, спрямованих на мобілізацію фінансових ресурсів, їх розподіл і виконання державою її функцій. Головним завданням фінансової політики є забезпечення відповідними фінансовими ресурсами реалізації тої чи іншої державної програми економічного і соціального розвитку, зовнішньополітичної діяльності. Ефективність фінансової політики держави збільшується тоді, коли вона повніше враховує об’єктивні потреби суспільного розвитку, інтереси суспільства в цілому та його складових частин. Успіх фінансової політики залежить від якості розробки механізму погодження і реалізації інтересів прошарків суспільства та наявності у державі можливостей задовольнити їх. Головним напрямком фінансової політики держави було в усі часи і залишається формування по можливості якнайбільшого обсягу фінансових ресурсів держави – єдиної матеріальної бази всіх державних перетворень.
3. Фінансова система
Фінансовий механізм – це сукупність форм і методів створення й використання фондів грошових ресурсів з метою забезпечення потреб державних структур, господарських суб’єктів і населення. Фінансова ланка (інститут) –це група однорідних економічних відносин, що регулюються правом і взаємопов’язані за формами і методами залучення, розподілу і використання грошових коштів і економічних відносин.
Зазначені ланки фінансової системи існують як на державному, так і на місцевому рівнях. Усі вони мають властивості, що притаманні фінансам як економічній категорії, але в силу своїх особливостей по-різному впливають на соціально-економічні процеси, одночасно взаємодіючи між собою. Кожен інститут (ланка) фінансової системи охоплює специфічні фінансові відносини, за посередництвом яких утворюються й використовуються відповідні грошові фонди. Центральне місце в фінансовій системі належить бюджетній системі, за допомогою якої утворюються фонди грошових коштів відповідних адміністративно-територіальних одиниць. Державний бюджет– це найбільший централізований фонд коштів, що перебуває у розпорядженні уряду, який виконує державну політику. За його допомогою уряд концентрує у своїх руках значну частину національного доходу, що перерозподіляється фінансовими методами. Саме в цій ланці фінансової системи зосереджуються найбільші доходи та найважливіші у політичному та економічному відношенні загальнодержавні видатки. Державний бюджет, посідаючи провідне становище, тісно пов’язаний з іншими ланками фінансової системи. Він виступає координуючим центром, що надає необхідну допомогу іншим ланкам. Місцеві фінанси –сукупність грошових коштів, що формуються і використовуються для розв’язання завдань місцевого рівня. Структуру місцевих фінансів визначають державний устрій та відповідний адміністративно-територіальний поділ держави.
Сукупність взаємозв’язаних, взаємодіючих фінансових інститутів складає фінансову систему держави, яку можна характеризувати у двох аспектах: 1) як сукупність фінансових інститутів, що опосередковують формування та використання грошових фондів; 2) як сукупність державних органів і установ, здійснюючих фінансову діяльність. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|