МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Поняття і функції податків, система оподаткування в УкраїніПодаток – встановлена законом безумовна форма відчуження власності фізичних та юридичних осіб на користь суб’єктів публічної влади. При цьому податок є індивідуально безоплатним, стягується на умовах безповоротності законодавчо встановленими методами державного примусу в однобічному порядку та не носить характеру покарання.
У вітчизняній теорії фінансового права поняття „податок" і „збір" не ототожнюються, а визначаються таким чином: Податок- це форма примусового відчуження результатів діяльності суб'єктів, які реалізують свій податковий обов'язок у державну чи комунальну власність, що вноситься до бюджету відповідного рівня (або цільового фонду) на підставі закону (чи акта органу місцевого самоврядування) і є обов'язковим, нецільовим, безумовним, безвідплатним і беззворотним платежем. Збір- це обов'язковий платіж юридичних і фізичних осіб за послуги, що надаються державою та органами місцевого самоврядування. Тобто збори відплатні за характером. Будь-які податки та збори (обов'язкові платежі), що запроваджуються законами України, мають бути внесені до Закону „Про систему оподаткування". Функції податкувідображають сутність податку та податкового механізму.
Система оподаткування- це сукупність податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів і державних цільових фондів, а також порядок їх установлення, сплати, зарахування до відповідних фондів у порядку встановленому законами України. Сутність та зміст, структура та форма податкової системи, а також її роль визначається податковою політикою в державі, формування якої є виключним правом держави відповідно до задач соціально-економічного розвитку. Система податків – це сукупність лише податків, які запроваджуються на території держави відповідно до закону.
Принципи побудови системи оподаткування: 1. Стимулювання науково-технічного прогресу, технологічного оновлення виробництва, виходу вітчизняного товаровиробника на світовий ринок високотехнологічної продукції. 2. Стимулювання підприємницької виробничої діяльності й інвестиційної активності. 3. Обов'язковість. 4. Рівнозначність і пропорційність. 5. Рівність, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації. 6. Соціальна справедливість. 7. Стабільність. 8. Економічна обґрунтованість і доцільність. 9. Рівномірність сплати. 10. Компетенція. 11. Єдність. 12. Доступність. Принципи оподаткування сформовані в двох концепціях: 1. Фізичні та юридичні особи повинні сплачувати податки пропорційно тим вигодам, які вони отримали від держави. 2. Залежність податку від розміру одержуваного доходу, тобто фізичні та юридичні особи, які мають вищі доходи, виплачують більші податки та навпаки. Загальні принципи оподаткування: 1) стабільність, яка припускає незмінність основних податкових платежів, правил стягнення податку протягом тривалого часу, а також логічність змін податкового законодавства; 2) гнучкість, припускає оперативну зміну податкових платежів, засобів їх нарахування, системи пільг і санкцій залежно від зміни ситуацій; 3) рівновага, забезпечує орієнтацію держави на підтримку через податки структурної рівноваги; 4) рухомість відбиває чітку зміну податкових платежів у галузі формування бази оподаткування чи появи нових форм податків; 5) чітка антиінфляційна спрямованість податкових вилучень; 6) вигода як для платника при внесенні податкових платежів, так і для контролюючого суб'єкта при вилученні податку, а для держави — при використанні податкових механізмів; 7) рівність, яка забезпечує однаковий обов'язок платників при рівних оціночних умовах і розмірах прибутку; 8) стимулювання передбачає формування економічних і правових інтересів при здійсненні певної діяльності та одержанні більш високих доходів; 9) економічність, яка співвідносить видатки, пов'язані зі збиранням податку (витрати апарату, опрацювання документації тощо), і прибуток від збирання податкових надходжень. прибутково-майнові або прямі: особисті та реальні податки на споживання або непрямі розкладні окладні розкладкові (репараційні) кількістні (часткові, квотивні)
податки з фізичних осіб податки з юридичних осіб змішані
грошові податки натуральні податки на майно на доходи
закріплені регульовані відповідно
податки загального призначення цільові податки (збори)
Слід виділяти такі групи податків та зборів: загальнодержавні податки, загальнодержавні збори (обов’язкові виплати), місцеві податки, місцеві збори (обов’язкові платежі), спеціальний режим оподаткування.
Загальнодержавні податки та збори (обов’язкові) платежі встановлюються Верховною Радою України і справляються на всій території України. Місцеві податки і збори встановлюються Декретом Кабінету Міністрів України. Орган місцевого самоврядування за кожним платежем розробляє та встановлює положення, якими визначається порядок сплати та перерахування до місцевого бюджету податків і зборів відповідно до переліку в межах встановлених граничних ставок. Органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції мають право вводити пільгові ставки, повністю відміняти податки та збори або звільняти від їх сплати певні категорії платників.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|