МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Живопис
Мистецтво маньєризма - перехідного періоду між епохою Відродження й бароко - залишило помітні сліди в стилі бароко. У цей час естетичні принципи диктуються Італією, тобто католицьким центром Європи; італійські художники покривають великі поверхні стін розписами, що перемінили шпалери, настільки розповсюджені в попередній період. Живописець прагне зацікавити глядача філософськими й літературними сюжетами й одночасно впливати на його емоції створенням просторових ілюзій і ефектів, обману зору. Крайності стилю доходять до того, що в країні, що здавна славилася стуковими рельєфами, створюються імітації стукоту засобами живопису. Брати Лодовіко, Агостіно й Аннибале Карраччі виконали в 1594- 1599 рр. на замовлення кардинала Одоардо Фарнезе цикл фресок на теми любові богів у палаццо Фарнезе в Римі. Фрески Карраччі являють собою найвидатніший твір цього жанру. Вони прославилися на увесь світ і, природно, викликали численні наслідування. Назвемо серед них розписи плафона Дзеркальної галереї у Версалі. У Франції декоративний живопис знаходить широке застосування в обробці інтер'єрів епохи Людовика XIII. Розписи суцільно покривають панелі стін і стельові балки, як ми це бачимо в палаці Фонтенбло й у замку Шеверні. Мальовничий декор стін обмежується тільки порівняно невеликими панно й полягає переважно із квіткових мотивів, а іноді включає пейзажі. У декоративній обробці Версальського комплексу, здійснюваної під керівництвом Лебрена, використовуються міфологічні сюжети, трактовані в плані прославляння Людовика XIV. Перевантажений прикрасами декор Версаля створює враження пишноти й парадності, головна мета яких - вихваляння короля. Декоративний живопис бароко свідчить про важливу роль зразків і художніх принципів, що виходили від провідних декораторів. У Луврській галереї Аполлона, де декоративні роботи велися під керівництвом Лебрена, гірлянди квітів і плодів виконані Ж-Б. Монуайє, а гротескний орнамент - братами Лемуан по ескізах Берена. Увесь ансамбль декору, симетричний і строго розрахований, виділяється на золотім тлі. Розписи склепінь Дзеркальної галереї у Версалі характерні для світогляду бароко, що бачив у живописі насамперед засіб для втілення й поширення певних ідей за допомогою малюнка, жвавого фарбами. Зрозуміло, завдання художників полягає в прикрасі палацу, однак у першу чергу вони повинні в помпезному й монументальному стилі вшановувати хвалу Людовику XIV. Отут усі засоби гарні: міфологічні фігури, гірлянди, мальовнича імітація архітектурних і скульптурних сюжетів, що створює ілюзію об'ємних форм, бордюри з рельєфами й золотом. Усе це є втіленням культу монарха й дозволяє йому засліплювати уяву співвітчизників і іноземців: і тільки безглузді війни кінця царювання поклали кінець невтримної й руйнівної розкоші. В епоху бароко в Італії здійснюються численні фрескові розписи плафонів і куполів, зокрема в багатьох церквах і монастирях Рима. Фресками прикрашаються також плафони палаців і інших володінь приватних осіб. Назвемо в числі останніх плафони П’єтро да Кортона в палаццо Барберині в Римі (1633 р.) і в палаццо Пітті у Флоренції. Італійський стиль проникає в Німеччину й Австрію головним чином завдяки творчості П. Поццо, що працював після 1702 р. у Відні. У южно- німецьких областях барочне мистецтво має більший успіх. Мистецтво друкованої книги широко розвивається у Франції після установи Королівської друкарні в 1640 р. Ілюстрації до текстів виконуються тепер не ксилографією, а різцовою гравюрою на міді. У них ми зустрічаємо характерні для бароко мотиви: фігури крилатих жінок з фанфарами або сонце, призначені, як і в інших видах мистецтва, славити Людовика XIV. Ілюстрації й, зокрема, алегоричні фронтисписи пронизані холодною величчю й типово барочною помпезністю. Французькі графіки сприймають нідерландські віяння: гравер з Антверпена Герард Еделінк створює численні фронтисписи у вигляді портретів. Видання Плантена в Антверпені й Ельзевіра в Лейдені завойовують широку популярність у всіх європейських країнах.
Читайте також:
|
||||||||
|