Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Живопис

 

Мистецтво маньєризма - перехідного періоду між епохою Відродження й бароко - залишило помітні сліди в стилі бароко. У цей час естетичні принципи диктуються Італією, тобто католицьким центром Європи; італійські художники покривають великі поверхні стін розписами, що перемінили шпалери, настільки розповсюджені в попередній період. Живописець прагне зацікавити глядача філософськими й літературними сюжетами й одночасно впливати на його емоції створенням просторових ілюзій і ефектів, обману зору. Крайності стилю доходять до того, що в країні, що здавна славилася стуковими рельєфами, створюються імітації стукоту засобами живопису.

Брати Лодовіко, Агостіно й Аннибале Карраччі виконали в 1594- 1599 рр. на замовлення кардинала Одоардо Фарнезе цикл фресок на теми любові богів у палаццо Фарнезе в Римі. Фрески Карраччі являють собою найвидатніший твір цього жанру. Вони прославилися на увесь світ і, природно, викликали численні наслідування. Назвемо серед них розписи плафона Дзеркальної галереї у Версалі.

У Франції декоративний живопис знаходить широке застосування в обробці інтер'єрів епохи Людовика XIII. Розписи суцільно покривають панелі стін і стельові балки, як ми це бачимо в палаці Фонтенбло й у замку Шеверні. Мальовничий декор стін обмежується тільки порівняно невеликими панно й полягає переважно із квіткових мотивів, а іноді включає пейзажі. У декоративній обробці Версальського комплексу, здійснюваної під керівництвом Лебрена, використовуються міфологічні сюжети, трактовані в плані прославляння Людовика XIV. Перевантажений прикрасами декор Версаля створює враження пишноти й парадності, головна мета яких - вихваляння короля.

Декоративний живопис бароко свідчить про важливу роль зразків і художніх принципів, що виходили від провідних декораторів. У Луврській галереї Аполлона, де декоративні роботи велися під керівництвом Лебрена, гірлянди квітів і плодів виконані Ж-Б. Монуайє, а гротескний орнамент - братами Лемуан по ескізах Берена. Увесь ансамбль декору, симетричний і строго розрахований, виділяється на золотім тлі.

Розписи склепінь Дзеркальної галереї у Версалі характерні для світогляду бароко, що бачив у живописі насамперед засіб для втілення й поширення певних ідей за допомогою малюнка, жвавого фарбами. Зрозуміло, завдання художників полягає в прикрасі палацу, однак у першу чергу вони повинні в помпезному й монументальному стилі вшановувати хвалу Людовику XIV. Отут усі засоби гарні: міфологічні фігури, гірлянди, мальовнича імітація архітектурних і скульптурних сюжетів, що створює ілюзію об'ємних форм, бордюри з рельєфами й золотом. Усе це є втіленням культу монарха й дозволяє йому засліплювати уяву співвітчизників і іноземців: і тільки безглузді війни кінця царювання поклали кінець невтримної й руйнівної розкоші.

В епоху бароко в Італії здійснюються численні фрескові розписи плафонів і куполів, зокрема в багатьох церквах і монастирях Рима. Фресками прикрашаються також плафони палаців і інших володінь приватних осіб. Назвемо в числі останніх плафони П’єтро да Кортона в палаццо Барберині в Римі (1633 р.) і в палаццо Пітті у Флоренції.

Італійський стиль проникає в Німеччину й Австрію головним чином завдяки творчості П. Поццо, що працював після 1702 р. у Відні. У южно- німецьких областях барочне мистецтво має більший успіх.

Мистецтво друкованої книги широко розвивається у Франції після установи Королівської друкарні в 1640 р. Ілюстрації до текстів виконуються тепер не ксилографією, а різцовою гравюрою на міді. У них ми зустрічаємо характерні для бароко мотиви: фігури крилатих жінок з фанфарами або сонце, призначені, як і в інших видах мистецтва, славити Людовика XIV. Ілюстрації й, зокрема, алегоричні фронтисписи пронизані холодною величчю й типово барочною помпезністю. Французькі графіки сприймають нідерландські віяння: гравер з Антверпена Герард Еделінк створює численні фронтисписи у вигляді портретів. Видання Плантена в Антверпені й Ельзевіра в Лейдені завойовують широку популярність у всіх європейських країнах.

 


Читайте також:

  1. Архітектура та живопис 18-19 ст.
  2. Архітектура. Живопис.
  3. Види та жанри живопису
  4. Вплив на живопис
  5. Живопис
  6. ЖИВОПИС
  7. ЖИВОПИС
  8. ЖИВОПИС
  9. Живопис
  10. ЖИВОПИС
  11. Живопис




Переглядів: 917

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Кераміка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.