МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ЖИВОПИСМИСТЕЦТВО 30-х ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ 50-х років Період історії від початку 30-х до середини 50-х років був трагічним для українського мистецтва. Це час панування культу особи Сталіна, жорстких ідеологічних обмежень, репресій, варварського нищення пам'яток культури. Численні творчі організації, які існували в Україні в 20-х роках, було розігнано, різні мистецькі те чи та напрями заборонено. Єдино можливим методом творчості було проголошено так званий соціалістичний реалізм. В образотворчому мистецтві запанували сірість, брехливість, примітивне копіювання натури. Ідеологічна залізна завіса надовго ізолювала українську творчу інтелігенцію від світового художнього процесу. Крім того, значної шкоди культурі завдала Друга світова війна, під час якої загинуло чимало митців, було знищено пам'ятки архітектури, музейні колекції. Для талановитих українських художників, вихованих на загальноєвропейській культурі, настали скрутні часи. Щоб вижити, вони були змушені в той чи інший спосіб віддавати належне вимогам панівної ідеології. Однак і в такий тяжкий час з являлися високохудожні твори, що увійшли в історію українського мистецтва. У 30-х роках продовжував працювати класик українського живопису Ф. Кричевський. До кращих творів художника цього періоду належить масштабне монументальне полотно «Переможці Врангеля», сповнене життєствердної сили, серія картин за мотивами поеми Т. Шевченка «Катерина» . Значним внеском у мистецтво живопису були твори Карпа Трохименка (1885-1979) «Кадри Дніпробуду», «Шевченко і Енгельгардт». Особливо приваблюють його пейзажі «Київська гавань», «Ранок у колгоспі», які вирізняються вільною живописною манерою, майстерністю у відтворенні нюансів природи, повітряного середовища. Талановитим пейзажистом був Микола Бурачек(1871—1942). До золотого фонду українського мистецтва увійшли його картини «Яблуні в цвіту», «Золота осінь», «Хмари насуваються», «Дорога до колгоспу», «Реве та стогне Дніпр широкий». Манера виконання багатьох пейзажів майстра близька до імпресіоністичної. Він віртуозно відтворював стани природи залежно від особливостей сонячного освітлення. Свого часу М. Бурачек навчався у французьких художників А. Матісса та П. Серюзьє. Тому в кращих його творах відчутний вплив французького живопису з властивою йому високою культурою використання кольору. Значні здобутки українського живопису цього періоду пов'язані з розвитком портретного жанру. Одним із провідних портретистів 30-х років був Павло Волокидін(1877-1936). Його твори «Портрет дружини художника», «Портрет співачки Зої Гайдай» вирізняє глибина психологічної характеристики, вишуканий колорит, продумана композиція. Художник працював також у жанрах пейзажу та натюрморту. Серед кращих представників українського портретного жанру слід також згадати ОлексіяШовкуненка (1884-1974). У створених ним портретах скульпторів Б. Яковлєва, М. Лисенка, в жіночих портретах індивідуальна неповторність образів поєднана з багатством- живописної палітри. О. Шовкуненко також талановитий пейзажист. Так, у полотні «Повінь. Конча-Заспа» з надзвичайною легкістю, невимушеністю передано свіжість ранньої весни, вільним мазком пензля відтворено мерехтливу поверхню води, в якій неначе танцюють відображення звивистих дерев. О. Шовкуненко - один із зачинателів в українському мистецтві так званого індустріального пейзажу. Митець втілював цю, задавалося б, «нехудожню» тему на найвищому художньому рівні, виявляючи рідкісне вміння бачити в буденних речах справжнє живописне багатство. Широке визнання принесла йому серія акварелей «Дніпрельстан». У низці портретів колгоспників і робітників він уперше в українському портретному живопису показав людину в реальній виробничій обстановці. У 1936 р. після тривалого перебування за кордоном в Україну повернувся видатний живописець, художник європейського масштабу Микола Глущенко(1901-1977).Він працював у жанрах пейзажу, натюрморту, портрета, захоплювався експресіоністичними пошуками сучасного мистецтва. Портрети письменників Р. Роллана та А. Барбюса, створені художником у 30-ті роки, вражають досконалою технікою живопису, гостротою трактування образів, енергійною манерою виконання. Продовжував розвивати кращі здобутки українського живопису А. Петрицький. Великого значення він надавав формі та кольору як головним художнім засобам. Один із кращих творів на тему війни - пейзаж «Мерефа, спалена війною» - звучить як справжній реквієм жертвам найбільшої трагедії XX ст. Художник був блискучим майстром натюрморту. Його картини «Півонії», «Квіти» вражають яскравістю барв, динамічністю зображення, експресією. У цей час розцвітає творчість видатної народної художниці Катерини Білокур(1900-1961), якій притаманний власний неповторний стиль. Стихія її живопису - квіти, що утворюють композиції надзвичайної краси. Картини «Квіти за тином», «Квіти на блакитному тлі», «Натюрморт з колосками та глечиком» зачаровують поєднанням реального й фантастичного, відчуттям космічної гармонії, розмаїттям барв, філігранною манерою виконання. Із приєднанням до України Закарпаття у 1945 р. лави українських художників поповнили такі блискучі майстри, як Адальберт Ерделі, Гаврило Глюк, Йосип Бокшай, Федір Манайло. їхня творчість надзвичайно збагатила українське образотворче мистецтво. Закарпатській художній школі завжди були притаманні висока професійна культура, колористичне багатство, творчий пошук. Твори Г. Глюка «Лісоруби», А. Ерделі «Заручені»,.Ф. Манайла «На полонині» та багато інших влили свіжий струмінь у палітру українського живопису. Читайте також:
|
||||||||
|