Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Технологія вивчення частин мови на функціонально-комунікативній основі

 

Комунікативно-мовленнєвий напрямок курсу української мови ставить нові вимоги до змісту організації навчального матеріалу, згідно з якими учні повинні оволодіти не певною сумою мовних фактів, а закономірностями їх вживання в залежності від мети і умов спілкування.

Нині ідея комунікативного навчання все більше охоплює й граматику. На відміну від описової вона має стати в шкільному курсі функціональною. Це допоможе школярам краще “…зрозуміти роль виучуваних мовних засобів у досягненні комунікативної мети, зорієнтованої на вираження думки, спілкування” .

Питання теоретичного і практичного вивчення функціональності мовних явищ знайшли відображення в працях лінгвістів : Г.О. Золотової, А.Б. Бондарка, Н.Д. Шмельова, Г.І. Рижкової, Н.А. Слюсарєвої, Г.В. Кузьміної, М.Н.Кожиної, Н.А.Кобриної та ін., методистів : М.С.Ільіна, В.Г.Костомарова, О.Д. Митрофанової, Л.О.Варзацької, М.Б. Успенського, Н.М.Шанського, А.П. Старкова, В.І.Капінос та ін., психологів : Л.С. Виготського, М.І. Жинкіна, А.А. Леонтьєва, А.Н. Леонтьєва, С.Л. Рубінштейна, С.Ф. Жуйкова, І.А. Зимньої, Т.В. Рябової та ін.

 

Говорячи про необхідність функціонального опису граматичних явищ мови, дослідники виходять з того, що мова — це не тільки сукупність окремих рівнів, що створюють систему, але, перш за все, функціонуюча система, призначена для комунікативних цілей.

Технологія вивчення морфологічного матеріалу на функціонально-комунікативній основі грунтується на дотриманні таких принципів:

o вивчати граматичні явища в руслі мовленнєвої діяльності;

o поєднувати граматичні явища з ситуацією спілкування і краще враховувати екстралінгвістичний аспект у навчанні;

o краще осмислити граматичні форми, складові компоненти і структуру речення.

 

Функціональний аспект розгляду мовних явищ охоплює широке коло проблем. Як основні слід виділити такі:

o взаємозв’язок усіх різновидів мови у процесі комунікації;

o взаємовідношення змісту і форми при організації і презентації мовленнєвого матеріалу;

o стилістична диференціація мовних засобів у процесі мовленнєвої діяльності;

o ситуативна обумовленість мовленнєвого процесу;

o контекстуальна детермінація мовних одиниць у процесі мовленнєвої діяльності.

Реалізація функціонально-комунікативного підходу при вивченні граматичних структур передбачає інтеграцію дидактичних, лінгвістичних та методичних принципів у процесі засвоєння граматичних категорій і форм, що сприяє гармонізації навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів.

 


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. I. Вступна частина
  3. II Основна частина
  4. II Основна частина
  5. II Основна частина
  6. II частина.
  7. II. Мета вивчення курсу.
  8. II. Основна частина
  9. II. Основна частина
  10. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  11. III Заключна частина
  12. III Заключна частина




Переглядів: 755

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Осмислене письмо за зразком як засіб формування у першокласників правописних навичок | Нестандартні форми навчання молодших школярів на уроках рідної мови

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.