МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Технологія вивчення частин мови на функціонально-комунікативній основі
Комунікативно-мовленнєвий напрямок курсу української мови ставить нові вимоги до змісту організації навчального матеріалу, згідно з якими учні повинні оволодіти не певною сумою мовних фактів, а закономірностями їх вживання в залежності від мети і умов спілкування. Нині ідея комунікативного навчання все більше охоплює й граматику. На відміну від описової вона має стати в шкільному курсі функціональною. Це допоможе школярам краще “…зрозуміти роль виучуваних мовних засобів у досягненні комунікативної мети, зорієнтованої на вираження думки, спілкування” . Питання теоретичного і практичного вивчення функціональності мовних явищ знайшли відображення в працях лінгвістів : Г.О. Золотової, А.Б. Бондарка, Н.Д. Шмельова, Г.І. Рижкової, Н.А. Слюсарєвої, Г.В. Кузьміної, М.Н.Кожиної, Н.А.Кобриної та ін., методистів : М.С.Ільіна, В.Г.Костомарова, О.Д. Митрофанової, Л.О.Варзацької, М.Б. Успенського, Н.М.Шанського, А.П. Старкова, В.І.Капінос та ін., психологів : Л.С. Виготського, М.І. Жинкіна, А.А. Леонтьєва, А.Н. Леонтьєва, С.Л. Рубінштейна, С.Ф. Жуйкова, І.А. Зимньої, Т.В. Рябової та ін.
Говорячи про необхідність функціонального опису граматичних явищ мови, дослідники виходять з того, що мова — це не тільки сукупність окремих рівнів, що створюють систему, але, перш за все, функціонуюча система, призначена для комунікативних цілей. Технологія вивчення морфологічного матеріалу на функціонально-комунікативній основі грунтується на дотриманні таких принципів: o вивчати граматичні явища в руслі мовленнєвої діяльності; o поєднувати граматичні явища з ситуацією спілкування і краще враховувати екстралінгвістичний аспект у навчанні; o краще осмислити граматичні форми, складові компоненти і структуру речення.
Функціональний аспект розгляду мовних явищ охоплює широке коло проблем. Як основні слід виділити такі: o взаємозв’язок усіх різновидів мови у процесі комунікації; o взаємовідношення змісту і форми при організації і презентації мовленнєвого матеріалу; o стилістична диференціація мовних засобів у процесі мовленнєвої діяльності; o ситуативна обумовленість мовленнєвого процесу; o контекстуальна детермінація мовних одиниць у процесі мовленнєвої діяльності. Реалізація функціонально-комунікативного підходу при вивченні граматичних структур передбачає інтеграцію дидактичних, лінгвістичних та методичних принципів у процесі засвоєння граматичних категорій і форм, що сприяє гармонізації навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів.
Читайте також:
|
||||||||
|