МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема: Об’єднання громадян в системі суб’єктів АП.Лекція № 11 План 1. Поняття та види об’єднань громадян. 2. АП статус об’єднань громадян. 3. ознаки( загальні і спеціальні)-на самоопрацювання
1. Право громадян на свободу дій передбачено в національних та міжнародних джерелах права. Свобода дій передбачає здійснення будь-якої діяльності, яка не заборонена законом. Одним із видів такої діяльності може бути створення об’єднань громадян, як суспільних та соціальних дій в правовому колі. Джерела права, що слугують правовою базою для створення і функціонування об’єднань громадян: І. Національні джерела права: 1. КУ; 2. ЗУ „ Про об’єднання громадян ”; 3. ЗУ „ Про свободу совісті ”; 4. ЗУ „ Про професійні спілки їх права та гарантії діяльності „;
ІІ. Міжнародні джерела права: 1. Загальна декларація прав людини; 2. Міжнародні договори, що ратифіковані Україною щодо демократії та свободи думки;
КУ виступає фундаментальним джерелом права щодо діяльності об’єднань громадян стаття 36 КУ закріплює право громадян на свободу об’єднання в політичні партії та громадські організації, для здійснення політичних, економічних, соціально-культурних та інших інтересів. Принципи функціонування об’єднань громадян: - принцип законності – передбачає діяльність об’єднань лише в рамках правового поля; - принцип добровільності – передбачає переважне право рішення, щодо належності до певної політичної партії, за фізичною особою; - принцип незалежності – передбачає обмежене втручання ОВВ в діяльність об’єднань громадян , держава не несе відповідальність за забов`язання об’єднань громадян, останні не відповідають за забов`язання держави; - принцип співробітництва – об’єднання громадян є повноцінними суб’єктами права, тому можуть співпрацювати з фізичними особами, юридичними особами, іншими об’єднаннями громадян.
Класифікація об’єднань громадян – це структурований поділ даного суб’єкта права за певними ознаками, які можуть бути притаманні певній однорідній структурі. В ЗУ „ Про об’єднання громадян” передбачене визначення різних видів об’єднань громадян, політичних партій і громадських організацій. 1) Політична партія ( згідно ЗУ „ Про політичні партії” ) зареєстроване відповідно до закону добровільне об’єднання громадян – прихильників загальнонаціональної програми суспільного розвитку, яка має за мету сприяння формуванню й вираженню політичної волі громадян, участі у виборах та інших політичних заходах. 2) Громадська організація – об єднання громадян, що створене для задоволення і захисту своїх законних, соціальних, вікових, інтересів.
ІІ. За організаційно-правовими властивостями: - масові об’єднання громадян, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, добровільні товариства, професійні спілки. - Органи громадської самодіяльності – творчі об’єднання, народні дружини по охороні порядку. - Органи громадського самоврядування – ради й колективи мікрорайонів, домові та вуличні комітети. ІІІ. За масштабом діяльності: - міжнародні об’єднання громадян; - об’єднання громадян в межах адміністративно-територіальних одиниць та їх частин;
Ознаки об’єднань громадян – тобто ті базові положення їх діяльності, що відрізняють об’єднання громадян від державних організацій ( правові та соціальні ознаки ). Правові ознаки визначають дану різницю в правовому полі країни. Соціальні ознаки визначають межі впливу на суспільний розвиток об єднань громадян та державних організацій. Ознаки можна поділити на загальні та спеціальні ( загальні відображають принципові різниці між об’єднаннями громадян та державними організаціями, а спеціальні визначають таку різницю в межах об єднання громадян. До загальних ознак слід віднести: 1. Добровільність об’єднання – визначає добровільність вступу та виходу з об єднання громадян та методах роботи, сутністю яких є досягнення певної мети внутрішньо організаційними методами, та особливими формами примусу, з яких найвищим є виключення із членів об’єднання громадян. 2. Організаційність заходів основними з яких виступають методи саморегуляції та самоврядування. 3. Відсутність у об’єднаннях громадян , внаслідок їх правової природи державно владних повноважень. До спеціальних ознак відносяться: 1. Членство у об’єднанні та відносини членства що випливають звідси. 2. Обов’язковість участі членів об’єднання громадян, в активній діяльності об’єднання та у створенні матеріальної бази такого об’єднання шляхом членських внесків. 3. Наявність статуту об єднання громадян, як правило діяльність об єднання громадян не передбачає отримання прибутку, або комерційних цілей. 2.
Адміністративно-правовий статус ( АПС ) в тому числі і об’єднань громадян – це урегульованість взаємовідносин держави і об’єднань громадян, що регулюється нормами АП, які визначають правовий статус об’єднань громадян, тобто сукупність прав і обов’язків, які реалізуються в правовідносинах, що виникають між об єднаннями громадян і суб’єктами ВВ. Складові елементи АПС: 1. Складова легалізації об єднань громадян держава, офіційно визнає об єднання громадян і оформлює його правове становище шляхом реєстрації в державних органах ВВ. Цей складовий елемент є базовим у визначенні об єднання громадян, як повноцінного суб’єкта права. 2. Внутрішньо-правовий (організаційний елемент) – це обов’язковість статуту об’єднання в якому міститься перелік атрибутів об єднання громадян: - назва; - мета діяльності; - герб; - структура; - порядок та умови вступу; - юридична адреса; - положення про керівні органи;
3. Встановлення державного обмеження на створення і діяльність об’єднань громадян. За певним переліком мети діяльності об’єднанню громадян може бути відмовлено в реєстрації, але відмову можливо оскаржити в судовому порядку; 4. Невтручання держави в діяльність об’єднання громадян передбачає можливість контролю за їх діяльністю; 5. Основним елементом АПС є діяльність в рамках чинного законодавства, що передбачає можливість застосування адміністративного примусу в разі порушення: - попередження; - штраф; - тимчасове припинення діяльності; - ймовірність заборони і ліквідації даного об єднання громадян; 6. АПС передбачає наявність адміністративного об’єднання та здійснення діяльності правовими методами, та не правовими методами: організації прес-конференцій адміністративних об’єднань, звернення до виборців, та інші організаційні заходи, що не несуть за собою правових наслідків. Читайте також:
|
||||||||
|