МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Завдання .Урок 10 Тема. Індійський океан. Загальна характеристика. Мета: Н: поглибити та систематизувати знання учнів про природу Світового океану; Р: продовжити формування практичних навичок учнів порівнювати особливості різних океанів; удосконалити вміння учнів працювати з тематичними картами атласу. В: Виховувати цікавість до предмету, екологічну культуру Обладнання: фізична карта світу (півкуль), картини Індійського океану, підручники, атласи. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ Бесіда за запитаннями і завданнями. 1. Які океани характеризувалися на попередніх уроках? Покажіть на карті їх та материки, що вони омивають. 2. Назвіть спільні риси географічного положення Тихого та Атлантичного океанів. 3. У чому полягають особливості рельєфу дна Атлантичного океану? 4. Чому проблема забруднення вод Атлантичного океану особливо гостра? 5. Де розташований Індійський океан? Чому він отримав таку назву? III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ Розповідь учителя. Порівнюючи природу Тихого та Атлантичного океанів, ви визначили наявність багатьох спільних рис. Це пов'язано з географічним положенням океанів (обидва мають величезну протяжність з півночі на південь) та схожою геологічною історією. Сьогодні на уроці ми складемо характеристику океану, що значно відрізняється від Тихого та Атлантичного. Материкові схили Індійського океану — найкрутіші, його поверхневі води та придонні водні маси — найтепліші. Тільки тут морські течії двічі на рік змінюють свій напрям на протилежний. Саме у водах Індійського океану продовжують мешкати риби, яких вважали вимерлими десятки мільйонів років тому. Тому наше сьогоднішнє завдання — не тільки схарактеризувати Індійський океан, але й назвати причини його відмінності. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ ПЛАН: 1. Географічне положення, номенклатура, історія досліджень 2. Рельєф дна 3. Клімат, солоність, течії 4. Екологічні проблеми, природні ресурси, органічний світ Розповідь учителя. Індійський океан — третій за розмірами океан планети. Його площа складає майже 75 млн км2 (тобто приблизно 21 % площі Світового океану). Середня глибина становить 3 897 м. Географічне положення. Індійський океан розташований між чотирма материками: Євразія — на півночі, Африка — на заході, Австралія — на сході та Антарктида — на півдні. За допомогою карт атласу визначте особливості географічного положення Індійського океану шляхом порівняння з географічним положенням Тихого океану. Розповідь учителя. Отже, Індійський океан розташований переважно у Південній півкулі, що частково обумовлює подібність з Тихим океаном. Історія дослідження Індійського океану також поділяється на три етапи. Перший: з давніх часів до 1772 р. Це період вивчення прибережних вод океану, визначення його меж. Ще у IV тисячолітті до н. є. фінікійці плавали Аравійським та Червоним морями, Перською затокою. Плавали Індійським океаном також єгиптяни та індійці (з часом вони освоїли Малайський архіпелаг), греки. У 1340 р. свою подорож океаном здійснив уславлений арабський мандрівник Ібн Батутта. У 1497—1498 рр. до Індійського океану через Атлантичний дісталася експедиція Васко да Гами. Другий: 1772—1873 рр. Розпочалися дослідження глибин дна, температури води, течій та хвиль. Слід зазначити роль експедиції Отто Коцебу на судні «Рюрик» у 1818 р. Усього протягом цього періоду було проведено дослідження на 83 глибоководних станціях. Третій: 1873 р. — наш час. Період комплексного дослідження океану, під час якого було зібрано цінні дані про органічний світ, дно, температури води та повітря, глибини, течії тощо. Значний внесок у ці дослідження зробила відома вам британська експедиція на судні «Челленджер» (1873—1874). Після неї вивчення океану продовжили німецька експедиція на судні «Вальдівія» (1898—1899) та радянська на судні «Об» (1956—1958). Рельєф дна Індійського океану визначається підводним Центральним Індійським хребтом з висотами 3000—4000 м. На захід від хребта рельєф сильно розчленований двома підводними хребтами: Аравійсько-індійським (висота 2000—4000 м) та Маскаренським (1000—3000 м). В Індійському океані є три великих котловини: Аравійська (5875 м), Сомалійська (5834 м) та Центральна Індійська (6400 м). Донні відклади — піщаний мул, червона глина; біля берегів — пісок, місцями гравій та галька. Завдання може бути виконане усно. Читайте також:
|
||||||||
|