Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Гіпергенез – утворення осадочного матеріалу

Стадії формування осадочної породи

ПРОЦЕСИ ЛІТОГЕНЕЗУ

ЛЕКЦІЯ №3

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ

 

1 Дайте визначення осадочної породи.

2 Які хімічні сполуки, присутні в осадочних породах?

3 Які породи найбільш поширені серед осадочних ?

4 Як за хімічним складом осадочні породи відрізняються від магматичних?

5 Порівняйте мінеральний склад осадочних і магматичних порід, в чому проявляється відмінність?

 

 


 

 

 

Формування осадочної породи – літогенез – це дуже складний і тривалий процес. У залежності від тектонічного режиму, клімату, рельєфу та інших факторів літогенез у кожному фізико-хімічному середовищі має свої характерні особливості, а його кінцеві продукти можуть бути представлені самими різноманітними породами.

У процесі формування осадочної породи виділяють загальні для всіх обстановок чотири стадії літогенезу:

1) утворення осадочного матеріалу (гіпергенез);

2) перенос (транспортування) осадочного матеріалу;

3) накопичення осадку (седиментогенез);

4) перетворення осадку в осадочну породу (діагенез).

Названі чотири стадії літогенезу, в результаті яких формується осадочна порода називаються первинними. Осадочні породи, які сформувались у процесі літогенезу не залишаються вічними, незмінними. Вони поступово змінюються й набувають нових ознак і властивостей. Усі ті зміни, які відбуваються після літогенезу, називаються вторинними, або постдіагенетичними. Вони відбуваються під впливом термобаричних і геохімічних факторів, які знаходяться в прямій залежності від тектонічних процесів.

До вторинних стадій літогенезу належать катагенез, метагенез і гіпергенез, який може проявитись, якщо осадочна порода в результаті тектонічних рухів буде припіднята близько до денної поверхні Землі.

У процесі формування осадочної породи відбуваються складні і досить тривалі процеси, що сягають десятків і сотень тисяч років.

Осадочні породи, в залежності від того, в яких умовах вони сформувались, можуть складатись з декількох складових частин, головними серед них є:

1) уламкова частина – продукти механічного руйнування гірських порід різного генезису;

2) хемогенна частина – продукти хімічних реакцій, що відбуваються переважно у водному, рідше повітряному середовищі;

3) органогенна або біогенна частина – залишки тваринних, і рослинних організмів;

4) вулканогенний матеріал – вулканічний попіл, бомби;

5) колоїдний матеріал – тонкодисперсні частинки, величиною від 1 до 100 мкм (1·10-6-1·10-4 мм), що утворюється при подрібненні та розчиненні уламкового матеріалу;

6) космічний матеріал – космічний пил, рідше метеорити, метеоритний пил, що утворюється при випаровуванні, здуванні та розбризкуванні розплавлених речовин із поверхні метеоритів в атмосфері Землі.

Окремі компоненти , їх кількість на протязі геологічної історії Землі змінюються і їх роль міняється.


Читайте також:

  1. III. Повторення вивченого матеріалу.
  2. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  7. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  8. IV. Подання нового матеріалу
  9. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  10. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  11. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  12. V. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 648

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порівняння мінерального й хімічного складу осадочних і магматичних порід. | Роль фізичного вивітрювання на стадії гіпергенезу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.