Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Менеджмент фірми та його функції

Маркетинг в системі управління фірмою.

Організаційні структури і моделі управління підприємством.

Менеджмент фірми та його функції.

Тема: № 11 Система управління підприємством.

Лекція № 12

 

Навчальна мета:Ознайомити студентівз організаційними структурами та моделями управління підприємством.

Час:80 хв.

Метод: Лекція

Місце: Навчальна аудиторія

Навчальні питання:

1. 15 хв.

2. 25 хв.

3. 25 хв.

Заключна частина – 5 хв.(підсумок лекції, відповіді на запитання).

Матеріально-технічне забезпечення:першоджерела, таблиці, схеми, малюнки.

Джерела і література:

1. Гальчинський А.С. Палкін Ю.І. Основи економічних знань. Київ. "Вища

  1. школа", 1999.

3. Економіка. Навчальний посібник / за ред. доц.. С.Д.Степаненка. – К.: КНЕУ, 2006. – 246с.

4. Крупка М.І, Островерх П.І., Реверчук С.К.. Основи економічної теорії: Підручник. – К.:Анка. – 2001. – 344с.

5. Кулішов В.В.. Основи економічної теорії: Підручник для студентів ВНЗ 3-те вид. випр. і доп.. – Львів: "Магнолія 2006" 2007. – 516с.

6. Мочерний С.В. Економічна теорія: Посібник. – Київ, "Видавництво центр", "Академія", 2003. – 656с.

 

План

 

Роль підприємця у виробництві проявляється в управлінні підприємством. Ефективність виробництва багато в чому визначається характером і якістю управління його процесом.

Управління виробництвомв широкому розумінні передбачає свідомий вплив підприємців на економічні процеси з метою отримання максимального ефекту в господарській діяльності. Будь-який виробничий процес потребує управління, яке забезпечує узгодженість у використанні виробничих ресурсів і виконує загальні функції в виробничому організмі. Специфіка управлінської праці полягає в тому, що вона спрямована не на безпосереднє створення матеріальних благ і послуг, а на організацію їх виробництва, управління працівниками, які створюють ці блага і послуги.

В період зародження ринкового виробництва, коли його масштаби були незначними, управління підприємством здійснювалось переважно його власником. Однак, у 20 ст. на великих підприємствах управління відокремлюється від власності і стає функцією найманих управлінців -менеджерів,які здійснюють менеджмент,тобто управління фірмою.

Менеджмент - цілеспрямована система принципів, методів, засобів і форм управління за умов ринкової економіки з метою досягнення поставленої мети.

На початку нашого століття в теорії менеджментупереважали технократичні підходи. В концепціях управління акцент робився на жорсткому раціоналізмі, тобто на раціоналізації трудового процесу, що полягало в вилученні зайвих витрат праці, усуненні зайвих трудових операції, економії ресурсів (Ф.Тейлор, Г.Форд, А.Файоль, М.Вебер). Але, починаючи з 30-х років, поширюється новий напрямок в теорії менеджменту, заснований на гуманізації управління, людяних відносинах між працівниками фірми.

У післявоєнні роки, коли ринкове суспільство вступило в свою інформаційну стадію розвитку, впроваджується інформаційна модель менеджменту,для якої властиве активне використання в управлінні системного і ситуаційного підходів. Це проявляється в тому, що фірма розглядається як відкрита система, розвиток якої залежить від зовнішнього середовища. При цьому управління спрямоване на найповнішу реалізацію можливостей людини.

Менеджментфірми виконує такі основні функції:

• визначення стратегії розвитку фірми;

• здійснення короткострокового і середньострокового планування;

• вибір найдоцільнішої організаційної структури управління;

• просування нововведень та передових ідей у виробництво;

• організація обслуговування виробництва ресурсами;

• оперативне управління фірмою;

• координація діяльності працівників, забезпечення їх інформацією;

• підбір кадрів, турбота про їх зростання, стимулювання персоналу за результатами діяльності;

• розробка дієвої системи контролю за якістю праці і продукту, ефективного виконання управлінських рішень.

Отже, менеджмент відображає суть управління фірмою.

 


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  3. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  4. Адміністративний менеджмент
  5. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  6. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  7. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  8. Аналіз зарубіжних концепцій менеджменту
  9. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  10. Аналіз методичних підходів до оцінки конкурентоспроможності фірми
  11. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  12. Асимптоти графіка функції




Переглядів: 563

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Організаційні структури і моделі управління підприємством

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.