Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сучасні методи здійснення закупок

Розвиток постачальника.

Високорозвинені взаємини із постачальниками повинні включати ще один ступінь – це розвиток постачальника, тобто інтеграцію його в систему своїх інтересів[8].

У західній практиці закупівельної діяльності вироблено ряд рекомендацій, які суттєво полегшують відносини з постачальниками і зміцнюють положення фірми в конкурентній боротьбі. Цей своєрідний кодекс характеризує етичні норми партнерства: в основі успішного виробництва продукції (при інших рівних умовах) лежать хороші відносини між підприємцем, з однієї сторони, і кредиторами та постачальниками з іншої.

У відносинах з постачальниками рекомендується дотримуватися декількох основних принципів:

- поводитися з постачальниками так, як із клієнтами фірми,

- не забувати демонструвати спільність інтересів,

- знайомити постачальника із своїми задачами і бути в курсі його ділових операцій,

- проявляти готовність допомогти у випадку виникнення проблем у постачальника,

- враховувати у діловій практиці інтереси постачальника,

- підтримувати по можливості стабільні контакти у діловій сфері.

 

Потребу в матеріальних ресурсах можна розрахувати, розглядаючи визначену програму виробництва продукції. В цьому випадку мова йде про логістичну концепцію планування потреб в ресурсах (MRP), яку ми розглянемо трохи пізніше.

Вибір методу закупок залежить від складності кінцевої продукції, складу комплектуючих і матеріалів. Основними методами закупок є:

· оптові закупки (переваги – гарантія поставки всієї партії, торгові скидки, недоліки – потреба в великих складських приміщеннях, зниження оборотності капіталу);

· регулярні закупки дрібними партіями (переваги – прискорюється оборотність капіталу, економія площі складських приміщень, недоліки – ймовірність замовлення надлишкової кількості товарів, необхідність оплати всієї кількості, визначеної в замовленні;

· отримання товару по мірі необхідності (особливості – постачальники перед виконанням кожного замовлення зв’язуються з покупцем, оплачується тільки отриманий товар);

· різні комбінації перерахованих методів.

Умовно способи здійснення закупок можна поділити на традиційні та оперативні (в основі яких – мінімальні запаси на складі та оперативний зв’язок між постачальником і споживачем). Найбільш характерною з них є система поставок Just in time (JIT) – точно в термін. Суть її полягає в тому, що закупка і постачання матеріальних ресурсів відбувається безпосередньо на виробничі лінії, обминаючи проміжкові склади.

Система постачання «точно у термін» – це система підприємства постачання, яка ґрунтується на синхронізації процесів доставки матеріальних ресурсів у необхідній кількості й на той момент, коло ланки логістичної системи її потребують, з метою мінімізації витрат, пов’язаних із створенням запасів.

Впровадження і поширення концепції JIT привело до зміни традиційного підходу до постачання (табл. 4.2).


Таблиця 4.2

Порівняльна характеристика традиційного постачання і постачання JIT

Фактори Концепція JIT Традиційний підхід
Запаси Усі зусилля потрібно спрямовувати на їх усунення. Страхові запаси відсутні. Захищають виробницт­во від помилок прогно­зування і ненадійності постачальників. Біль­шість запасів – страхові.
Обсяг закупівель матеріальних ресурсів Розмір замовлення покриває тільки поточну потребу. Закупівля здійснюється дрібними партіями з частими постачаннями Закупівля здійснюється великими партіями з нечастими постачаннями.
Постачальники Розглядаються як партнери. Відносини тільки з надійними постачальниками. Співробіт­ництво носить характер три­валого господарського зв'язку і будується на довгострокових контрактах. Невелика кількість постачальників. Як правило, велика кількість постачальників, між якими штучно підтримується конкуренція.
Вибір спо­собу транспор-тування Основна мета - забезпечення надійності дотримання строків доставки. Графік доставки складає споживач. Основна мета - забезпе­чення низької ціни на транспортування. Графік доставки складає постачальник.
Якість продукції Мета - відсутність дефектів продукції. Процес приймаль­ного контролю якості в споживача скорочений або взагалі відсутній. Цю функцію бере на себе постачальник. Допускається невелика кількість дефектів (до 2%). Контроль якості здійснюється продавцем, який несе за нього відповідальність.

 

Впровадження концепції «точно у термін» має свої позитивні та не­гативні сторони. Їїперевагамиє:

- скорочення запасів на всіх стадіях логістичного циклу;

- скорочення складських площ;

- висока пропускна здатність;

- активна участь і підвищена мотивація працівників;

- високий прибуток і продуктивність логістичної системи;

- висока якість обслуговування;

- висока гнучкість логістичної системи;

- своєчасна доставка.

До недоліківсистеми «точно у термін» слід віднести:

- низькі запаси роблять будь-які збої в роботі логістичної системи критичними;

- введення системи може вимагати великих змін, яких важко досягнути на практиці.

Досвід показує, що стратегія JIT не є універсальною і застосовується не завжди.. Її реалізацію стримують такі важливі фактори, як неза­довільна якість продукції, порушення термінів постачання й оплати за товар, помилки і збої в передачі інформації між замовником і постачаль­никами. Успіх у реалізації стратегії залежить також від кількості та тери­торіальної дислокації постачальників, рівня їх відповідальності під час виконання договірних зобов'язань. Тому величезні витрати, пов'язані з реалізацією методу закупівель «точно у термін», ефективні тільки в стабільно працюючих економічних системах за умови довгострокових господарських зв'язків.

Результати аналізу, проведеного на 100 західноєвропейських підприємствах, на яких впроваджено концепцію JIT такі:

· запаси незавершеного виробництва скоротились більш ніж на 80%,

· обсяг матеріалів і отриманих деталей коливається від 4 годин до 2 днів (до впровадження методу “точно в термін” - 5-15 днів),

· тривалість виробничого циклу(всього логістичного ланцюгу) скоротилась на 40%,

· виробничі витрати знизились на 10-20%.

 


Читайте також:

  1. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  2. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  3. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  4. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  5. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  6. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  7. Адміністративні методи управління
  8. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  9. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  10. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  11. Аерометоди
  12. Активні групові методи




Переглядів: 636

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінка результатів роботи з постачальниками. | Основні функції логістичного управління виробничого підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.