МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Оцінка ефективності психокорекцій них заходівЕфективність корекційної дії може бути оцінена з точки зору: а) вирішення реальних труднощів розвитку; б) постановки цілей і задач корекційної програми. Необхідно пам'ятати, що ефекти корекційної роботи виявляються впродовж достатньо тривалого інтервалу часу: в процесі роботи, до моменту завершення і т.д. Так, корекційна програма може не претендувати на повне вирішення труднощів розвитку, а ставити вужчу мету в обмеженому тимчасовому інтервалі. Оцінка ефективності корекції може мінятися залежно від того, хто її оцінює, оскільки позиція учасника корекційного процесу значною мірою визначає підсумкову оцінку її успішності. Наприклад, для клієнта основним критерієм успішності своєї участі в програмі буде емоційне задоволення від занять і зміна емоційного балансу в цілому на користь позитивних відчуттів і переживань. Для психолога, відповідального за організацію і здійснення корекційної програми, головним критерієм оцінки стане досягнення поставлених в програмі цілей. Для осіб з оточення клієнта ефективність програми визначатиметься ступенем задоволення їх запиту, мотивів, що спонукали звернутися по психологічну допомогу, а також особливість усвідомлення ними проблем і задач, що стоять перед ними, безпосередньо пов'язаних з проблемами клієнта. Аналіз чинників і умов, що впливають на ефективність корекційної роботи, показав, що істотне значення для досягнення запланованого ефекту має інтенсивність коректувальних заходів. Коректувальні заняття повинні проводитися не менше 1 разу на тиждень тривалістю 1—1,5 год. Інтенсивність корекційної програми визначається не тільки тривалістю часу занять, але і насиченістю їх змісту, різноманітністю використовуваних ігор, вправ, методів, техніки, а також мірою активної участі в заняттях самого клієнта. На успішність корекційної роботи впливає пролонгованість корекційної дії. Навіть після завершення корекційної роботи бажані контакти з клієнтом з метою з'ясування особливостей поведінки, збереження колишніх або виникнення нових проблем у спілкуванні, поведінці і розвитку. Бажано здійснювати контроль і спостереження кожного випадку хоча б протягом 1—2 місяців після завершення коректувальних заходів. Ефективність коректувальних програм істотно залежить від часу здійснення дії. Чим раніше виявлені відхилення і порушення в розвитку, чим раніше почата корекційна робота, тим більша вірогідність успішного вирішення труднощів розвитку. Чинники, що визначають ефективність психокорекції: 1. Очікування клієнта. 2. Значення для клієнта звільнення від наявних проблем. 3. Характер проблем клієнта. 4. Готовність клієнта до співпраці. 5. Очікування психолога, що здійснює коректувальні заходи. 6. Професійний і особистий досвід психолога. 7. Специфічна дія конкретних методів психокорекції. У міру розповсюдження психокорекційної допомоги питання про оцінку її ефективності стає все більш актуальним. Це відноситься як до тимчасових аспектів роботи психолога (швидка і ефективна дія), так і до якості корекційної роботи. Для того, щоб можна було говорити про співвідношення результатів корекційної дії, необхідно пам'ятати наступне: - оцінка ефективності корекційної дії вимагає чіткого визначення методів. У практиці часто дуже важко виділити якийсь один метод, оскільки в корекційних цілях більшість психологів використовує різні методи; — навіть один і той самий метод в руках фахівців різної кваліфікації дає різні результати. Для співставлення оцінки ефективності вивчення ефективності повинне проходити на гомогенному матеріалі, причому група клієнтів повинна формуватися як випадкова вибірка, що є вельми скрутною з практичної і етичної точок зору; — оцінку роботи повинні давати незалежні експерти, незалежні фахівці, при цьому доцільно, щоб експерт не був би обізнаний про метод, що застосовується, що виключало б можливий вплив на його оцінку особистісних уявлень про метод; — слід враховувати структуру особстості психолога, ступінь вираженості у нього якостей, необхідних для прогнозування успішності дії; — необхідно порівнювати безпосередній і віддалений результати психокорекційної дії (це особливо важливо при особово-орієнтованій дії); необхідно враховувати теоретичні передумови психолога, що впливають на його професійні цілі і задачі, а також ставлення психолога до професії і його уявлення про свої професійні якості; — при груповій формі корекційної роботи необхідно враховувати професійні можливості психолога, спрямованість на використовування своїх індивідуальних якостей для оптимізації психокорекційної дії, оптимальний рівень активності психолога при роботі з групою, його об'єктивне значення залежно від фази розвитку групи. Який би змістовний критерій ефективності не аналізувався, у будь-якому випадку йдеться про наступні групи змінних, що характеризують психокорекційні дії: - зміни, що суб'єктивно переживаються клієнтом, у внутрішньому світі; - об'єктивно-реєстровані (експертом, спостерігачем) параметри, що характеризують зміни в різних модальностях світу людини; - стійкість змін в подальшому (після дії) житті людини. При оцінці ефективності дії можуть використовуватися об'єктивні психофізіологічні методи, які реєструють вегетативно-соматичні, фізіологічні і психічні функції. Пошук критеріїв ефективності психокорекційної дії завжди вимагатиме врахування своєрідності механізмів порушень, використовуваних методів дії і тих цілей, які прагнуть реалізувати з їх допомогою.
Висновки до 2-го питання Отже: Психологічна корекція має ряд специфічних рис, які незважаючи на розходження у інших теоретичних поглядах, більшістю науковців приймаються як відмінність психокорекції від терапії. Мета та задачі психокорекційного процесу не визначаються однозначно, а залежать від теоретичної моделі, якої притримується спеціаліст, що проводить психокорекцію. Ефективність психокорекційного впливу може оцінюватися по-різному людьми, котрі відіграють різні ролі як в самому психокорекційному процесі, так і в його ініціації. В кожному окремому випадку необхідно встановлювати пріоритети оцінювання і намагатися задовольнити в першу чергу вимоги значиміші за інші. Проте існують загально визнані фактори котрі впливають на ефективність психокорекції. Ефективність психокорекційних заходів має оцінюватися на різних етапах роботи з клієнтом і через певний період після її завершення.
Читайте також:
|
||||||||
|