Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Формою розвитку людського фактору є процес його відтворення.

Відтворення людського фактору є елементом саморозвитку продуктивних сил і виробничих відносин. Відтворення робочої сили і відтворення людського ресурсу не поточні процеси. Процес відтворення робочої вили є більш специфічним, до нього належить не тільки процес відтворення носія робочої сили, але й тих відносин, що виникають у процесі використання робочої сили (відносини найму, ринку праці, зайнятості). Процес відтворення робочої сили – це виробництво робочої сили (підтримання і відновлення фізичних і розумових здібностей, заміна працівників, що вибувають з процесу виробництва); розподіл робочої сили в галузях і сферах народного господарства; споживання робочої сили. Але серед складових процесу відтворення слід враховувати й обмін. Процес відтворення можна поділити на такі фази:

1. Формування (виробництво) робочої сили. До нього належить постійне відновлення робочої сили, затраченої в процесі праці, її якісне вдосконалення; природне відтворення і виховання нових контингентів працездатного населення.

2. Розподіл і перерозподіл робочої сили за сферами зайнятості; галузями народного господарства, економічними регіонами.

3. Обмін, який служить з’єднанню робочої сили і засобів виробництва. При цьому учасниками обміну, з одного боку, є роботодавець, з другого – власник робочої сили.

4. Споживання (використання) робочої сили, яке отримує своє матеріальне втілення в кінцевому продукті праці.

Поділ усього процесу відтворення робочої сили на окремі фази зумовлений існуванням різних факторів відтворення на кожному з етапів. Розширене відтворення – це зростання її чисельності в органічному зв’язку з підвищенням кваліфікації, трудового стажу та добробуту населення. Основними факторами розширеного відтворення є:

1. збільшення чисельності населення (за рахунок народжуваності і збільшення рівня життя); держава може впливати своєю демографічною політикою (покращення житлових умов, допомога на дітей, забезпечення дитячими установами, збільшення відпусток, зростання доходів). Важливе значення має охорона здоров’я, система безкоштовного лікування, страхування;

2. підвищення кваліфікації працівників, їх загальноосвітньої і професійної підготовленості. В умовах НТП діє закон зростання кваліфікації та професійної підготовленості робочої сили. Суть полягає в тому, що на основі зростання загальноосвітнього і культурного рівня людей збільшується питома вага робочої сили високої кваліфікації тоді, як частка малокваліфікованої робочої сили скорочується;

3. повна і ефективна зайнятість;

4. фактори розподілу доходів серед населення; різка диференціація доходів негативно впливає на відтворення робочої сили бідних верств населення;


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. IV. План навчального процесу.
  7. Iзобаричний процес
  8. Iзотермiчний процес
  9. Iзохоричний процес
  10. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  11. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  12. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.




Переглядів: 346

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Особливості відтворення робочої сили на сучасному етапі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.