МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СемінарПлан 1. Давньоруські літописи XII–XVIII ст.: а) "Повість временних літ", "Галицько-Волинський літопис"; б) літописи литовсько-польської доби; в) козацькі літописи. 2. Історіографія історії України XVIII–початку XX ст. 3. Розвиток української історичної науки в радянську добу. 4. Українська історична наука в еміграції. 5. Проблема схем-концепцій історії України.
Література 1. Дорошенко Д. Нарис історії України: У 2 т. – К.: Либідь, 1992. – 1 т. – С. 3–25. 2. Полонська-Василенко Н. Історія України: У 2 т. – К.: Либідь, 1995. – 1 т. – С.13 – 34.
Питання для самостійного контролю 1. Першим відомим літописом Русі-України є: а) "Повість временних літ"; б) "Галицько-Волинський літопис"; в) Львівський літопис. 2. Хто є автором найвідомішого літопису Давньої Русі: а) Никон Великий; в) монах Сильвестр; б) монах Нестор; г) автор невідомий. 3. Які літописи відображають події XIV–XVI ст.: а) "Повість временних літ"; д) Галицько-Волинський; б) Літопис Самовидця; є) Гусятинський; в) Межигірський; ж) Радзивілівський. г) Львівський; 4. Які літописи розповідають про події доби Хмельниччини: а) польські хроніки; в) літопис Самовидця; б) козацькі літописи; г) Супрасльський літопис. 5. Назвіть авторів козацьких літописів: а) Р. Ракушка; г) Д. Апостол; б) І. Гізель; д) С. Величко; в) П. Полуботок; є) Г. Граб’янка. 6. Перший підручник з історії східних слов’ян і історії України мав назву: а) "Історія Русів"; б) "Синопсис"; в) "Історія України-Русі". 7. Автором першого підручника з історії східних слов’ян і історії України був: а) Д. Бантиш-Каменський; б) І. Гізель; в) М. Маркевич. 8. Перший підручник з історії східних слов’ян і історії України створено в: а) Московському університеті; в) Київському університеті; б) Києво-Могилянській академії; г) Львівському університеті. 9. Перші багатотомні праці з історії України мали назву: а) "Історія Малої Росії"; б) "Дві руські народності"; в) "Збірник малоросійських пісень "; г) "Історія Малоросії". 10. Назвіть істориків, які у своїх працях першими використали архівні документи: а) І. Гізель; г) Д. Бантиш-Каменський; б) М. Цертелєв; д) П. Куліш; в) Т. Сафонович; е) М. Маркевич. 11. Назвіть українських істориків, які започаткували народницьку традицію у висвітленні історії України: а) М. Максимович; г) М. Костомаров; б) Д. Дорошенко; д) В. Липинський. в) Д. Бантиш-Каменський; 12. Засновником Київської школи істориків був: а) М. Костомаров; в) В. Антонович; б) П. Куліш; г) М. Грушевський. 13. Автором відомої праці "Історія України-Русі" був: а) Д. Яворницький; б) М. Грушевський; в) М. Драгоманов. 14. До якої течії в українській історіографії належать праці: а) М. Максимовича; в) В. Антоновича; б) М. Костомарова; г) С. Томашівського. 15. У 20-ті роки в Радянській Україні умови для розвитку історичної науки були: а) сприятливі; б) несприятливі. 16. Як називались наукові школи, які існували в 20-ті рр. в Радянській Україні: а) історико-романтична; в) марксистська; б) соціально-економічна; г) народницька; д) історико-правова. 17. Які наукові історичні школи в Радянській Україні очолювали ці відомі історики: а) Д. Багалій; в) М. Грушевський; б) М. Василенко; г) М. Яворський. 18. Хто з українських істориків започаткував і продовжив державницьку традицію у висвітленні історії України: а) М. Слабченко; г) В. Винниченко; б) М. Грушевський; д) В. Липинський. в) Ф. Уманець; 19. Назвіть українських істориків, які працювали в еміграції: а) Д. Дорошенко; д) Н. Полонська-Василенко; б) В. Липинський; є) М. Костомаров; в) М. Максимович; ж) І. Срезневський; г) О. Оглоблін; з) Д. Яворницький. 20. Як називались наукові центри української історичної науки за кордоном: а) УВАН; г) НАНУ; б) УАН; д) НТШ. в) ІНІОН; 21. Де вперше було видано "Енциклопедію Українознавства": а) м. Вінніпег, Канада; б) м. Сарсель, Франція; в) м. Мюнхен, Німеччина.
Читайте також:
|
||||||||
|