Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Критерії конструктивного розв’язання конфлікту

Коли ми зустрічаємося з фактами бійки учнів у класі, фізичних покарань учителем, виснажливих суперечок в учительському колективі, ми розуміємо, що тут – нездатність упоратися із ситуацією, невміння передбачити сумні наслідки, неготовність до управління стосунками.

Якщо ми не управляємо конфліктом, він розвивається деструктивним шляхом.

Ось як можуть розвиватися стосунки у типовій ситуації „Чергування”:

- Ти сьогодні чергуєш.

- Я чергував учора.

- Ні, не чергував.

- Чергував.

- Почергуєш ще раз.

- Не буду. Я піду.

- Ні, не підеш.

- (залишає клас).

-

Це деструктивний шлях. Він руйнівний. Як результат: розв’язку проблеми немає, клас може залишитися неприбраним. Стосунки перериваються або ж, як у даному випадку, заходять у глухий кут: учень отримав урок невиконання вимоги вчителя, він може й надалі орієнтуватися лише на власні інтереси. Вчитель залишився із трьома проблемами: хто буде прибирати клас, як надалі працювати з цим учнем і що робити із невдоволенням собою після розмови.

Коли ми управляємо конфліктом, він розвивається конструктивним шляхом.

Повернемося до ситуації „Чергування”:

- Ти сьогодні чергуєш.

- Я чергував учора.

- А ти не помиляєшся?

- Ні, я чергував.

- Почергуй, будь ласка, і сьогодні, а наступного разу підеш раніше.

- Добре (чергує).

 

Конструктивний шлях розвитку конфлікту – плідний шлях: конфлікт вирішується, відносини розвиваються. Конструктивний шлях вирішення конфлікту має три головні мети (13, с.466):

1. розв’язання конфлікту, тобто знаходження рішення, яке б улаштувало обидві сторони і зняло внутрішню напругу;

2. збереження власної гідності так, щоб потім не було соромно за свою поведінку;

3. продовження стосунків з партнером. Небажання перетворити його у ворога.

Конструктивний шлях розв’язання конфлікту приносить задоволення обом сторонам, деструктивний – невдоволення, сварку, пошук нових аргументів, щоб довести свою правоту.

Показники того, що ми розв’язали ситуацію правильно, як вважають Корнеліус Х. і Фейр Ш., будуть такі.:

Усе йде гладко Спокій Веселість Кипуча енергія Щастя Відкритість Ефективність Полегшення Радість спілкування Відчуття успіху Відчуття розширених можливостей „Відчуття ліктя” Зміни Ріст позитивних особистісних якостей Розширення взаємовідносин Мир Розслаблення Відчуття сили Міцне здоров’я Спокійний сон  

Якщо конфлікт розв’язується неправильно, наслідки його такі:

 

Тривога Відхід Зволікання Безпорадність Розгубленість Самотність Низька працездатність Злість Затамований гнів Розвал Заперечення Вихід Ескалація Поляризація Високий кров’яний тиск Стрес Змореність Хвороби  

Як бачимо, критерій правильно розв’язаної конфліктної ситуації – налагодження стосунків і взаємне збагачення обох сторін.

ВИСНОВКИ:

1. Конфлікт пропонує нам обставини, де стикаються інтереси. Подальший розвиток залежить від внутрішнього світу керівника.

2. Конструктивне розв’язання конфлікту визначається такою поведінкою менеджера, який, не змінюючи мету, змінює програму її досягнення і шукає нові шляхи взаємодії. Педагог також змінюється сам, працюючи на позитивних емоціях у пошуку, аналізі й досягненні результату.

 

 


Читайте також:

  1. IV. Перевірка розв’язання і відповідь
  2. А) загальні критерії
  3. Алгебраїчні критерії стійкості
  4. Алгоритм розв’язання задачі
  5. Алгоритм розв’язання розподільної задачі
  6. Безпека фондового ринку: суть, критерії та індикатори оцінки
  7. В якості критеріїв для оцінки або вимірювання предмета завдання з надання впевненості не можуть використовуватись очікування, судження або власний досвід аудитора.
  8. Види критеріїв оптимальності
  9. Види планів щодо різних критеріїв
  10. Види та критерії вибору заходів медичного характеру
  11. Визначення оптимального варіанта розв’язання проблеми на основі порівняльного аналізу можливих варіантів
  12. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма




Переглядів: 665

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Технологія управління педагогічними конфліктами | Способи конструктивного розв’язання конфлікту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.