Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



III. Make up a plan of the text.

IV. Translate the paragraph in italics in a written form.

V. Questions for discussion:

1. What is most important to be a footwear designer?

2. What special skills are needed to be a footwear designer?

3. Where do footwear designers work?

4. How is the training for footwear designers arranged in Ukraine?

5. What are the centres of footwear fashion?

6. What are the most internationally renowned educational establishments training specialists in footwear design?

7. What are the main aspects of FIDM design program?

8. What emphasis is done in Ars Sutoria design program?

9. What reputation does Cordwainers College have?

10. Which footwear designers do you know?

VI. Render the text in brief in a written form.

TEXT C

I. Mind the following words and word-combinations:

1. to trim – оздоблювати, прикрашати

2. supplier – постачальник

3. retail – роздрібна торгівля

4. curious – допитливий, зацікавлений

5. label – етикетка, ярличок

6. paramount – первинний, переважаючий

7. current – поточний

II. Listen to the text ‘THE PROFESSION OF FOOTWEAR DESIGNER’ and decide if the statements are true or false:

1. All designers have strict working hours.

2. The collections are based on folk heritage.

3. Good designers should travel a lot to track all types of footwear trends.

4. They should attend all the important leather and footwear fairs and textile exhibits.

5. Designers don’t cooperate with factories, tanneries, firms, and other suppliers.

III. Listen to the text again and be ready to answer the questions:

1. How does a designer usually start his collection?

2. What do designers work closely with?

UNIT IX

FOOTWEAR PARTS

TEXT A

I. Read and remember the words and their translation:

  1. vamp – союзка, перед взуття
  2. quarter – берець
  3. lining – устілка, підкладка
  4. tongue – язичок
  5. toe-puff – підносок
  6. toecap – носок
  7. topline – верх
  8. collar – окантувальна тасьма, накладний кант
  9. eyelet – блочка
  10. stiffener – жорсткий задник, підсилювач, підкріплюючий елемент
  11. girth – обхват, попруга
  12. saddle – сідло
  13. throat – виріз союзки
  14. lacing – шнуровка
  15. counter – задник

II. Read and remember the following phrases:

  1. convalescent shoes – ортопедичне взуття
  2. prolonged probation – тривале випробування
  3. longitudinal – продольний
  4. broadening – розширення
  5. posterior end – задня частина
  6. padded – підбитий, набитий
  7. to reinforce – підсилювати
  8. dorsum – тильна частина
  9. foxing – шматочок шкіри, що використовується для надання жорсткості або оздоблення верху взуття

III. Read and translate the following text:


Читайте також:

  1. Ask ten questions to the text so that the answers became the retelling of the text.
  2. Complete with the words from the text. Translate them into Ukrainian.
  3. Context.
  4. Give a short summary of the text.
  5. II. Regard the suffixes enlisted below. What parts of speech are formed by means of these suffixes? Find the words containing such suffixes in the text. What do they mean?
  6. III Make up a plan of the text.
  7. III Make up a plan of the text.
  8. III Make up a plan of the text.
  9. III Make up a plan of the text.
  10. III Make up a plan of the text.
  11. III Make up a plan of the text.
  12. III Make up a plan of the text.




Переглядів: 408

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
TRAINING AND QUALIFICATIONS | Shoe uppers

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.