Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Спільне і відмінне в театральному і педагогічному мистецтві .,...,.....111

ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ

За редакцією академіка АПН України /. А. Зязюна

Допущено Міністерством освіти України

Підручник для вищих педагогічних навчальних закладів

київ "ВИЩА ШКОЛА" 1997

 

УДК 371.1(075.8)

Автори: І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос, О. Г. Самещенко, В. А. Семиченко, Н. М. Тарасевич.

Рецензенти: д-р психол. наук проф, В. О, Моляко (Інститут психології АПН України), канд. пед. наук А. Я. Чер-ниш (Гімназія ім, Тараса Шевченка, м. Київ).

Редакція літератури з філології і педагогіки Редактор Л. О. Біда

Педагогічна майстерність: Підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; За ред. І. А. Зязюна. — К.: Вища шк., 1997. — 349 с: іл.

І5ВМ 5-11-004706-5.

Підручник орієнтований не тільки на теоретичну підготовку майбутніх учителів, а й на розвиток творчого потенціалу особистості педагога, формування практичної готовності до керівництва навчально-виховним процесом.

Крім теоретичного матеріалу, подано розробку лабораторно-практичних занять, які допоможуть студентам грунтовно опанувати курс "Педагогічна майстерність", нещодавно введений в навчальні плани.

Для студентів вищих педагогічних навчальних закладів.

Може бути використаний у педагогічних училищах і коледжах.

© І. А. Зязюн, Л, В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос, О. Г. Самещенко, В. А. Семиченко, Н. М. Тарасевич, 1997

Талановитому синові України, визнаному світом, педагогові-експериментатору, теоретику і практику педагогічної майстерності Антону Семеновичу Макаренку присвячується

 

ЗМІСТ

Від авторів.....4

Розділ 1 Сутність педагогічної діяльності вчителя.... 8

Суспільна значущість професії вчителя, його функції...8

Поняття педагогічної діяльності, її структура-.....15

Професійно-педагогічна діяльність як мета-діяльність,...Л9

Розповідь учителя як модель педагогічної діяльності.....21

Розділ 2 Педагогічна майстерністьі особистість учителя....27

Поняття педагогічної майстерності ...27

Елементи педагогічної майстерності... 31

Педагогічна ситуація і педагогічна задача .... 38

Самовиховання вчителя.... 44

Розділ З Педагогічна техніка вчителя ..... 47

Поняття педагогічної техніки.... 47

Внутрішня техніка вчителя.... 49

Зовнішня техніка вчителя .... 57

Р о зд і л4 Мовлення вчителя як засіб педагогічної праці....67

Мовлення і комунікативна поведінка вчителя....68

Функції мовлення вчителя у взаємодії з учнями...70

Умови ефективності професійного мовлення вчителя....77

Шляхи вдосконалення мовлення майбутнього вчителя.....82

Розділ 5

Педагогічна майстерність як мистецька дія в театрі 84

Особливості образного мислення...84

Образ у мистецтві театру.....91

Театральне мистецтво у вимірах педагогіки.... 97

Театральне мистецтво у вимірах психології-..... 100

Театральне мистецтво у вимірах естетики...• 104

Розділ 6

Спільне і відмінне в театральному і педагогічному мистецтві .,...,.....111

Педагогічна й акторська дія.....111

Педагогічна сумісність і педагогічне сприймання.....118

Урок — театр одного актора....128

Лабораторно-практичні заняття.....138

1. Вступ до педагогічної професії...138

2. Розповідь учителя як фрагмент педагогічної діяльності....153

3. Майстерність учителя в керуванні психічним самопочуттям... 168

4. Комунікативні якості професійного мовлення вчителя: виразність мовлення...176

5. Елементи акторської майстерності в педагогічній діяльності....185

6. Конкурс педагогічної майстерності....197

Розділ? Майстерність педагогічного спілкування.....199

Поняття педагогічного спілкування, його особливості, функції, види.....199

Педагогічне спілкування як діалог...204

Контакт у педагогічному діалозі...208

Структура педагогічного спілкування.....213

Стиль педагогічного спілкування.....215

Конфлікт у педагогічній взаємодії...220

Лабораторно-практичні заняття.....222

7. Комунікативність учителя...222

8. Увага та уява вчителя у спілкуванні...233

9. Вибір учителем стратегії взаємодії.....240

10. Організація і проведення індивідуальної бесіди...253

її. Конкурс майстерності педагогічного спілкування у діалозі....264

Розділ 8 Майстерність організації педагогічної взаємодії у навчанні...268

Урок як діалог учителя з учнями в процесі навчання....269

Особливості побудови уроку на засадах діалогічної взаємодії .....274

Професійні секрети вчителів-майстрів в організації діалогу з учнями на уроці...280

Лабораторно-практичні заняття....„..287

12. Творчий задум уроку як діалогу вчителя з учнями...287

13. Діалог з учнями на початковому етапі уроку. Психологічне настроювання учнів на урок....„296

14. Майстерність спілкування в процесі викладу нового матеріалу. Монолог як прихований діалог..... 307

15. Активне слухання вчителя на уроці..... 318

16. Вивчення досвіду передових учителів — шлях до педагогічної майстерності... 329

17. Конкурс педагогічної майстерності: діалог учителя з учнями на уроці ...343

 

 


Читайте також:

  1. Абсолютизація формально-технічних пошуків у мистецтві ХХ ст.
  2. В історико-педагогічному дослідженні
  3. Відображення правової тематики та діяльності працівників правоохоронних органів у літературі та кіномистецтві.
  4. Влада як суспільне відношення і як системоутворюючий чинник.
  5. Власність як економічна категорія втілена в реальне економічне життя. Інтеграція виробництва — форма існування в реальному економічному житті усуспільнення виробництва.
  6. Контроль за нарахуванням та сплатою податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
  7. КУРС «МЕТОДИКА ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДІТЕЙ З ПРИРОДОЮ І ПРАКТИКУМ З ПРИРОДОЗНАВСТВА» В ПЕДАГОГІЧНОМУ УЧИЛИЩІ
  8. Маніпулювання у педагогічному спілкуванні
  9. Методи управління в педагогічному менеджменті
  10. Найбільший спільний дільник та найменше спільне кратне у цілісному кільці.
  11. Найменше спільне кратне
  12. Напрями та течії в мистецтві модернізму




Переглядів: 1634

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ВІД АВТОРІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.