Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



СТИЛЬ МОДЕРН

МИСТЕЦТВО ПОЧАТКУ XX ст.

Упродовж перших трьох десятиліть образотворче мистецтво України розви­валося під знаком кардинальних зру­шень у художній свідомості, поглядах на завдання та цілі мистецтва. Це був час революційних змін не лише в істо­рії суспільства, а й у культурі. Класич­ні традиції співіснували з пошуками но­вої художньої мови, нових стилів і нап­рямів, засобів художнього вираження.

На початку століття в Україні, як і в усій Європі, запанував новий ху­дожній стиль - модерн (від фр. новіт­ній, сучасний), останній з великих художніх стилів європейського мис­тецтва. На думку провідників цього стилю, мистецтво передовсім має бути красивим. Джерело краси вони знахо­дили в природі. Вільні, невимушені, асиметричні обриси природних форм, насамперед рослинних, відтворювали архітектори, скульптори, живописці, графіки, дизайнери. Вони також вва­жали, що людина і все, що її оточує, -частинки єдиного цілого, що перебува­ють у єдиному космічному коло-оберті життя, і намагалися передати це у своїх творах. Головним виразовим засобом у мистецтві модерну була лі­нія - плавна, співуча, звивиста, що часто підпорядковувала собі всю ком­позиційну будову твору.

Особливого поширення стиль мо­дерн набув в архітектурі. Вулиці бага­тьох українських міст зберігають за­будову початку минулого століття з характерними ознаками модерну - ви­користанням у декоративному оздо­бленні будинків вишуканих орнамен­тів з рослинними мотивами, зобра­жень фантастичних тварин, людей, масок, часто - вільним, асиметричним розташуванням елементів.

Одним із найцікавіших, Найоригінальніших витворів стилю модерн, справжньою окрасою столиці України є так званий будинок з химерами1 архітектора Владислава Городецького.

Химера – 1) в грецькій міфології чудовисько з головою та шиєю лева, тулубом кози та хвостом дракона;

2) скульптурне зображення фантастичної істоти.

Від цієї споруди важко відвести очі. Вона має чітку й раціональну кон­струкцію і прикрашена великою кіль­кістю скульптур - зображеннями ре­альних і фантастичних істот (тварин, птахів, молюсків, риб, русалок, химер). їх автор - київський скульптор італій­ського походження Еліо Саля.

На початку XX ст. художники й ар­хітектори працювали над створенням суто українського національного сти­лю, що дістав назву українського мо­дерну. Найяскравішим прикладом та­ких пошуків є архітектура будинку Полтавського губернського земства, зведеного за проектом архітектора Василя Кричевського.

У цій кам'яній двоповерховій спо­руді використано елементи україн­ської народної архітектури й декора­тивно-ужиткового мистецтва. Увінчують її високі дахи з полив'яної чере­пиці. Фасади прикрашено вишуканим багатоколірним декором. В оздоблен­ні будинку брали участь відомі ху­дожники Опанас Сластіон, Сергій Ва­сильківський, Микола Самокиш, учні Миргородської художньо-промисло­вої школи та опішнянські гончарі.

Живопис і графіка стилю модерн представлені творчістю таких яскра­вих митців, як Михайло Жук, Олекса Новаківський, Абрам Маневич, Геор­гій Нарбут та ін. Уяву глядача вража­ють живописні полотна А. Маневича «Весна на Куренівці» та «Осінь». У них надзвичайно тонко відтворено стан зображених пір року: весна - тендітна й свіжа, осінь - немов по­лум'я, збурене вітром. Щоб створити відповідний настрій, художник твор­чо трансформував зображення реаль­них дерев, будинків. Фантазією й багатством оригіналь­них знахідок позначена творчість ви­датного українського графіка Георгія

Нарбута(1886-1920). Цьому митцеві притаманні своєрідний стиль і худож­ня манера оформлення книги. Ретельно вивчивши графіку літер українських стародруків ХУІ-ХУПІ ст., Г. Нарбут розробив новий український шрифт, створив багато ілюстрацій до книжок з історії та мистецтва України. Всі во­ни вирізняються глибоким знанням мистецьких традицій і композиційною довершеністю.


Читайте також:

  1. Види текстильних волокон.
  2. Вимоги до мастильних матеріалів
  3. Вторинне покриття вивороту килима текстильним матеріалом
  4. Глобалізаційні процеси в сучасній світовій культурі та теорія модернізації
  5. Головні філософи постмодернізму: Жак Деріда, Жак Франсуа Ліотар, Мішель Фуко, Ролан Барт, Жак Бодріяр, Юлія Кристелан.
  6. Детермінанти ефективності менеджера як лідера зі змін: особистість лідерів зі мін, загальна ситуація, стиль лідерства та управління
  7. Життєвий культурний стиль
  8. Загальна характеристика сучасної культури. Поняття «модерн» та «постмодерн».
  9. Загально-літературний стиль
  10. Зародження ” М. Стельмаха як письменника. Риси творчості та стильові пошуки.
  11. Індивідуальний стиль Григора Тютюнника
  12. Індивідуальний стиль трудової діяльності




Переглядів: 2501

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО | АВАНГАРД

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.