Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні вказівки для самопідготовки студентів-заочників

 

Підготовка фахівців заочної форми навчання має свої особливості. Навчальними планами вивчення спеціальних дисциплін, в тому числі і соціології, запланована менша кількість годин у порівнянні з денною формою навчання. Тому самопідготовка студента-заочника займає важливе місце в навчальному процесі. Головним моментом в самопідготовці студента-заочника є набуття ним навичок роботи з науковою літературою, що передбачає дві складові, а саме вміння читати та вміння конспектувати. Перша складова означає уникнення поверхового підходу до матеріалу, прагнення до його свідомого засвоєння. Друга складова передбачає не копіювання студентом матеріалу певного посібника чи підручника, а свідоме конспектування, тобто відображення основних положень, що розкривають теми курсу «Соціологія». При цьому студенту краще викладати матеріал своїми словами, а не механічно переписувати з наукового джерела.

Самопідготовка студента-заочника також передбачає широке використання всесвітньої мережі Інтернет з метою пошуку потрібної інформації стосовно тем, що входять до курсу «Соціологія».

Під час самостійної підготовки при вивченні соціології студенту-заочнику слід чітко засвоїти суть питань, основні наукові категорії, теорії, парадигми, а також вміти сформулювати власну думку з приводу певних соціологічних проблем. Для опанування тем курсу студенту можна запропонувати такі методичні поради:

- розкрийте зміст основних дефініцій теми; узагальніть і згрупуйте їх;

- підберіть цитати, висловлювання про суть соціологічних проблем, проаналізуйте їхню сутність та висловте власну думку;

- знайдіть логічний зв'язок між поняттями, що розглядаються;

- пригадайте відомих учених-соціологів, які зробили свій внесок до розуміння соціологічних проблем;

- проаналізуйте суперечливі визначення по темах та висловте свою думку щодо правильності цих визначень.

Запропонований вид роботи дасть можливість студенту розширити свої знання про поставлені питання, чіткіше сформулювати відповіді та висловити власні думки. Аналізуючи різні погляди на проблему, студент визначає власну позицію.

Завдання для самопідготовки, що можуть бути запропоновані студентам заочної форми навчання, мають диференційований характер. Наприклад:

- скласти опорну схему або заповнити опорну таблицю по темі;

- відповісти на питання самоперевірки;

- розв’язати ситуаційні задачі і вправи;

- скласти план відповіді на питання;

- робота з дидактичним текстом (коментування, структурування тощо);

- скласти тематичний термінологічний словник;

- підготовка прикладів та аргументів по певним соціологічним проблемам.

Взагалі, самопідготовка студента-заочника включає різноманітні завдання: питання для самоконтролю, розв’язання вправ, які передбачають самостійне оволодіння матеріалом і перевірку засвоєних знань. Під час формулювання відповідей студент має відпрацювати чіткість визначення основних понять, навчитись розуміти сутність змісту теми, підбирати приклади, а також обмірковувати аргументованість своїх відповідей. Ознакою успішного оволодіння студентом матеріалу є знання змісту питання. Ознакою якісного засвоєння теми є здатність студента скласти інтелект-карту по різним питанням певної теми або загальну, по всій темі.

Отже, завдання для самопідготовки, представлені студентам-заочни-кам, мають на меті систематизованість знань як з окремої теми, так і всього курсу «Соціологія», а також орієнтацію майбутніх спеціалістів в проблемах соціологічної науки. Глибоке теоретичне засвоєння матеріалу, що охоплює теми курсу, має поєднуватися із вмінням студента застосовувати набуті знання на практиці при вирішенні проблем суспільного життя.

Література:

Туркот Т.І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. для студентів ВНЗ. – К.: Кондор, 2011. – 628 с.

Пугачев В.П. Тесты, деловые игры, тренинги в управлении персоналом: Учебник для студентов вузов. - М.: Аспект Пресс, 2001.- 285 с. (серия "Управление персоналом").

Чужикова В.Г. Методика викладення права: Навч. посіб. – К.: КНЕУ, 2009. – 442 с.

Шляхнун П.П. Методика викладення соціально-гуманітарних дисциплін. – К., 2011. – 325 с.

 

 


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. Вказівки по заповненню наряду-допуску
  3. ВКАЗІВКИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВИКОНАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО
  4. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  5. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  6. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  7. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  8. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  9. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  10. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  11. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  12. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми




Переглядів: 725

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні вказівки до виконання рефератів, есе, доповідей | Тема 1. Вступ до соціології

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.