МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Кут між двома прямими
Нехай задано дві прямі l1 і l2 :
m12 + n12 + p12 ⋅ m22 + n22 + p22
Очевидно, що 0 ≤ ϕ ≤ 1800 .
Якщо прямі (2.99) і (2.100) паралельні, то їх направляючі век- → → тори s1 і s2 колінеарні, то ми одержуємо умову паралельності пря-мих l1 і l2 у вигляді
Умова (2.102) є умовою паралельності прямих l1 і l2 . Якщо прямі l1 і l2 взаємно-перпендикулярні , то направляючі вектори → s1 ( m1 ,n1 , p1 ) і s2 ( m2 ,n2 , p2 ) також перпендикулярні,тобто їх → скалярний добуток s1⋅ s2 = 0 . Звідси
Умова (2.103) є умовою перпендикулярності двох прямих l1 і l2 у просторі.
Пряма l паралельна до площини π тоді і тільки тоді, коли її → направляючий вектор s ( m ,n, p )перпендикулярний до нормального
→
вектора n( A, B,C ) площини. Тоді їх скалярний добуток дорівнює
Умова (2.106) є умовою паралельності прямої і площини. Якщо пряма l перпендикулярна до площини π , то направля- →
ючий вектор прямої s ( m ,n, p ) і нормальний вектор площини
→
n( A, B,C ) паралельні,тобто
Умова (2.107) є умовою перпендикулярності прямої і площини. Кутом між прямою l і площи- ною π називається кут ϕ ≤ ϕ ≤ π
π − ϕ ( 0 ),
який утворений прямою l з її проек-цією на площину (мал.49). З малюнка 49 видно, що кут між нормальним →
вектором n( A, B,C ) площини і на-
→
правляючим вектором s ( m ,n, p ) прямої дорівнює π − ϕ , а якщо век- → 2 n
φ
π
l
→ s
Мал.49
→ тор s має напрям протилежний як показано на малюнку , то кут
Формула (2.108) є формулою для знаходження кута між пря- мою (2.104) і площиною (2.105). Приклад 1.Знайти кут між площиною3 x−2 y+z+4=0і
Розв’язування. Рівняння прямої приведено до канонічного ви- гляду. Із першого рівняння знаходимо x = z − 1 , а з другого рівнян- 3 ня x = y + 3 , значить канонічний вид рівняння прямої буде 2 x = y + 3 = z − 1 . Таким чином, направляючий вектор прямої 123
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|